Επιμέλεια: Κατερίνα Αναστασίου • catana@freemail.gr

 

Placebo

Είναι ευρέως γνωστό ότι με τον όρο «placebo» αναφερόμαστε στο εικονικό φάρμακο, του οποίου το θεραπευτικό αποτέλεσμα στηρίζεται αποκλειστικά στην πίστη του ασθενούς ή την υποκειμενική αντίληψή του. Η καλλιτέχνιδα Πέγκυ Κλιάφα, μένοντας πιστή σε ρηματικές αναφορές από την ιατρική ορολογία, καθώς και στην ανάγκη της να υποψιάσει για το θεραπευτικό χαρακτήρα των ψευδαισθησιακών τεχνικών της τέχνης, έδωσε αυτό τον τίτλο στην παρούσα έκθεσή της που λειτουργεί μέχρι τις 14 Οκτωβρίου. Όπως μας ενημερώνει η ιστορικός τέχνης Θάλεια Στεφανίδου, η καλλιτέχνις, χρησιμοποιώντας κάθε είδους άδειες συσκευασίες ή άδειες διαφανείς κάψουλες και χάπια, καταλήγει σε κατασκευές, οι οποίες «μοιάζουν με μέλη αιρετικής αρχιτεκτονικής, που καταλαμβάνουν τον τρισδιάστατο χώρο, πλάθοντας ό,τι θα ανακαλούνταν στη μνήμη μας ως χώρος λατρείας ή μυστικής τελετουργίας και μέθεξης (…)». Kαι παρόλο που η επιλογή του υλικού παραπέμπει στην ίαση μέσω φαρμάκων, η επιλογή του ίδιου του τίτλου μάς δίνει την υποψία για την κατεύθυνση της αυταπάτης. Ωράριο: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 12.00 – 20.00, Τετάρτη, Σάββατο 12.00 – 15.00
Γκαλερί Λόλα Νικολάου (Τσιμισκή 52, Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310240416)

Substratum

Η ανάδειξη των συγγενειών της εικαστικής γλώσσας μέσα από τις αντιθέσεις της είναι ο στόχος της έκθεσης ζωγραφικής και γλυπτικής που πραγματοποιούν από κοινού ο Δημήτρης Εφέογλου και η Δέσποινα Φλέσσα. Η μορφή των έργων του Εφέογλου ορίζεται από τη ρυθμική επαναληπτική τεχνική που ακολουθεί, αποδομώντας τη χρωματική επιφάνεια μέσω των μικρών οπών που προκαλεί, ενώ η σχεδιαστική χειρονομία της Φλέσσα δημιουργεί ένα πεδίο χωρικών και διανοητικών πειραματισμών, πάνω στο οποίο όλα αποτελούν μέρη και θραύσματα μιας πυκνής γραφής που μονώνει τις επιφάνειες «εκ των έσω». Η έννοια του μετασχηματισμού, η οποία εκκινεί από την επιθυμία για την αλλαγή της αντίληψης σχετικά με τα υλικά σώματα, κατέχει κεντρικό ρόλο στη δημιουργική διαδικασία και των δύο καλλιτεχνών, και τα έργα στα οποία καταλήγουν, ουσιαστικά αποτελούν σπουδές πάνω στα όρια και στις ιδιότητες των υλικών που χρησιμοποιούν –όπως, για παράδειγμα, το χαρτί και το γραφίτη. Η έκθεση διαρκεί έως τις 15 Οκτωβρίου. Ωράριο: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 15.00 και 17.00 – 20.00, Τετάρτη 11.00 – 15.00, Σάββατο 11.00 – 14.00.
Γκαλερί Ζουμπουλάκη (Πλ. Κολωνακίου 20, Αθήνα, τηλ.: 2103631364)

Χρίστος Πετρίδης

Πρόκειται για μία αναδρομή στο έργο του κύπριου καλλιτέχνη Χρίστου Πετρίδη που έφυγε απροσδόκητα από τη ζωή τον Ιούλιο του 2013. Αυτή η έκθεση–φόρος τιμής, την επιμέλεια της οποίας έχει αναλάβει ο ιστορικός τέχνης Σταύρος Καβαλλάρης, αποτελεί μία λυρική διαδρομή στο φαντασιακό, την αμφίσημη ροή, το φως και τη σκιαγράφηση μίας ενστικτώδους και διαισθητικής πράξης. Ένα σχεδόν λαβυρινθώδες πλέγμα πουαντιγισμού με μετα-pop αναφορές, που εκφράζει το στοιχείο τού εύληπτου, μερικές φορές ανεξέλεγκτου, καθώς και του τυχαίου, σε ένα περιβάλλον φανταστικό. Ένα σύνολο δουλειάς, που, ενώ ενσωματώνει το θεατή, εξελίσσεται σε μια προσωπική συμμετοχή και αυθόρμητη αντίληψη της δημιουργίας του καλλιτέχνη, ακόμη και κατά την τελευταία του περίοδο, με τόσο έκδηλο το συναίσθημα του mementomori. Η έκθεση διαρκεί έως τις 13 Νοεμβρίου. Ωράριο: Πέμπτη, Κυριακή 10.00 – 18.00, Παρασκευή, Σάββατο 10.00 – 22.00
Μουσείο Μπενάκη - Κτίριο Οδού Πειραιώς (Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, Αθήνα, τηλ.: 210345 3111).
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet