Από τις 10 Ιανουαρίου η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος ξεκίνησε την ηλεκτρονική συλλογή υπογραφών για την ακύρωση του έργου του αεροδρόμιου στο Καστέλλι Πεδιάδας Ηρακλείου [aerodromiostokastelli.blogspot.gr].
«Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για την κατασκευή του χρειάζεται να ξεριζωθούν πάνω από 200.000 ελαιόδεντρα, από τα πιο παραγωγικά του νησιού, και να μετατραπεί σε λατομείο το μοναδικό τοπίο της ενδοχώρας του. Θα χρειαστεί να αποψιλωθεί η χλωρίδα και η πανίδα μιας τεράστιας περιοχής, 22.000 στρεμμάτων, να καθαιρεθούν βουνά και λόφοι όγκου τουλάχιστον 10,7 εκατομμυρίων κυβικών!», αναφέρει ένα απόσπασμα της ανακοίνωσης της Πρωτοβουλίας.
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του έργου είχε αναβληθεί αρκετές φορές στο παρελθόν, με αποτέλεσμα μετά από περίπου μια δεκαετία το σχέδιο της κατασκευής και της λειτουργίας του καινούριου αεροδρομίου να βρίσκεται στα χαρτιά. Ο τελικός νικητής του πρόσφατου διαγωνισμού ήταν το κοινοπρακτικό σχήμα των  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και του ινδικού ομίλου GMR. Αξίζει να αναφερθεί ότι παρά το αρχικό ενδιαφέρον αρκετών σχημάτων, η προαναφερθείσα κοινοπραξία ήταν η μοναδική που κατέθεσε τελικά πρόταση. Σύμφωνα με το διαγωνισμό, θα αναλάβει τη διαχείριση και τη λειτουργία του αεροδρομίου για 32 έτη, με το ποσοστό του δημοσίου να κυμαίνεται μεταξύ 45% - 55%. Ωστόσο, η παρούσα επένδυση επισκιάζεται από ένα μεγάλο πέπλο ασάφειας.

Συνέπειες στο περιβάλλον

Στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που έγινε, μεταξύ άλλων, δεν λήφθηκε υπόψη η κλειστή τοπογραφία του λεκανοπεδίου του Καστελλίου, με αποτέλεσμα οι συνέπειες της λειτουργίας του αεροδρομίου για την ατμόσφαιρα να έρχονται σε αντίθεση με τη μελέτη Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών για την «Ατμοσφαιρική Ρύπανση και Θερμοκρασιακή Αναστροφή στην περιοχή Καστελλίου», η οποία κάνει λόγο για ανικανότητα της περιοχής στο «να διατηρήσει τα επίπεδα των συγκεντρώσεων των ρύπων σε ανεκτές τιμές». Επιπλέον, είναι γεγονός ότι δεν έχουν εξεταστεί ενδελεχώς οι εναλλακτικές λύσεις, με τους κατοίκους να υποστηρίζουν τεκμηριωμένα ότι η επέκταση και η αναβάθμιση του υφιστάμενου Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», είναι μια πολύ πιο ρεαλιστική, ασφαλής, οικονομική και αποτελεσματική λύση, που παρουσιάζει και μηδενικές αρνητικές επιπτώσεις.

Κρίσιμη στιγμή

«Αυτή είναι η πιο κρίσιμη στιγμή: Η ελληνική κυβέρνηση ετοιμάζεται να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης, με τον μοναδικό εργολάβο που συμμετείχε στον πρόσφατο διαγωνισμό. Μπορούμε όλοι μαζί να σώσουμε τον τόπο μας για τις μελλοντικές γενιές!», καταλήγει η ανακοίνωση της ηλεκτρονικής συλλογής υπογραφών, καλώντας τους πολίτες να ενημερωθούν και να στηρίξουν την προσπάθεια.
Οι αρμόδιοι φορείς σε συνδυασμό με τη γρήγορη δράση της κυβέρνησης καλούνται να δώσουν πειστικές απαντήσεις στις τεκμηριωμένες αντιρρήσεις όσων αντιτίθεται στο έργο. Διαφορετικά, η συνέχιση της κατασκευής του καινούριου αεροδρομίου υπό το ασαφές αυτό πλαίσιο μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά στην περιοχή.



Μίνως-Αθανάσιος Καρυωτάκης
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2022 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet