Τύπος και Τηλεόραση, συμπεριφέρονται, σχεδόν στο σύνολό τους, σαν κομματικά Μέσα της Νέας ΔημοκρατίαςΤου Νίκου ΤσαγκρήΕυρώπη. Ελλάδα. Εικοστός πρώτος αιώνας. Φεβρουάριος μήνας του έτους 2017. Στα social media γίνεται χαμός με το θέμα του πόθεν έσχες του Κυριάκου Μητσοτάκη (Μαρέβα - σπίτι του Βολταίρου στο Παρίσι κλπ.) που αποκάλυψε η κυριακάτικη «Documento». Καμιά εφημερίδα απ’ τις «μεγάλες» (ούτε αυτές που ζητούν τη συμπαράσταση του αναγνωστικού κοινού και της πολιτείας για να μην κλείσουν –γιατί κινδυνεύουν να κλείσουν κι ας είναι… μεγάλες) δεν ασχολείται με το συγκεκριμένο πολιτικό «σκάνδαλο», είτε θετικά, είτε αρνητικά: Σιωπή!...
«Γιατί άραγε;», εγείρεται, αυθορμήτως το ερώτημα: θεωρούν το δημοσίευμα της «Documento» αδιάφορο ή ασήμαντο ή κακόβουλο, ή ανυπόστατο; Ή μήπως συμφωνούν με τον πρίγκιπα της πολιτικής αμετροέπειας των καιρών, τον αντιπρόεδρο της ΝΔ Άδωνη Γεωργιάδη, ότι η νέα κυριακάτικη συνάδελφός τους δεν είναι παρά είναι «μια... πατσαβούρα που διασπείρει ψευδείς ειδήσεις»;
Φυσικά, οποιαδήποτε επί της ουσίας του θέματος απάντηση θα προκαλούσε τεράστια έκπληξη, καθώς θα διέψευδε το χυδαίο ψεύδος του πρίγκιπα της πολιτικής αμετροέπειας των καιρών, ότι το περίφημο σκάνδαλο «Μαρέβα – gate», δεν είναι παρά «το χυδαίο ψέμα μιας… «πατσαβούρας» που διασπείρει ψευδείς ειδήσεις». Ταυτόχρονα, και παράλληλα, το γεγονός ότι καμιά εφημερίδα απ’ τις «μεγάλες», (ούτε αυτές που ζητούν τη συμπαράσταση του κοινού τους και της πολιτείας για να μην κλείσουν –γιατί κινδυνεύουν να κλείσουν κι ας είναι… μεγάλες) δεν ασχολήθηκε με το συγκεκριμένο πολιτικό «σκάνδαλο», είτε θετικά, είτε αρνητικά, τις καθιστά εφημερίδες κομματικές. Στην υπηρεσία του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας και του αρχηγού της, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Αυτό που βλέπουμεΑν αυτή είναι μια πραγματικότητα και δεν είναι ένα… χυδαίο (ή μη) ψέμα, τότε μας επιτρέπεται να συμπεράνουμε ότι ο Τύπος στη χώρα μας είναι κομματικός σχεδόν στο σύνολο του. Κι ας ξέρουμε ότι δεν είναι, αλλά ότι συμπεριφέρεται σαν να είναι: οι «μεγάλες» εφημερίδες (και αυτές που ζητούν τη συμπαράσταση του αναγνωστικού κοινού και της πολιτείας για να μην κλείσουν –γιατί κινδυνεύουν να κλείσουν κι ας είναι… μεγάλες) δηλαδή Τα Νέα και Το Βήμα, καθώς και Το Θέμα, και η Καθημερινή, αλλά και οι μικρότερες, Ελεύθερος Τύπος, Δημοκρατία, Εστία κλπ., ανήκουν (ή συμπεριφέρονται σαν να ανήκουν) στη Νέα Δημοκρατία, ενώ Η Αυγή ανήκει (ή συμπεριφέρεται σαν να ανήκει) στον ΣΥΡΙΖΑ. Και μόνο η Εφημερίδα των Συντακτών και Το Έθνος δεν ανήκουν (ή φαίνεται να μην ανήκουν) σε κανένα κόμμα, και η Documento, αλλά αυτή, προς το παρόν τουλάχιστον, συμπεριφέρεται σαν να θέλει να αποδείξει ότι κάπου… ανήκει, και ότι δεν ανήκει κάπου αλλού και πουθενά…
Φυσικά, όλο αυτό που περιγράψαμε είναι η φαινομενική πραγματικότητα και, όπως κάθε φαινομενική πραγματικότητα, είναι ένα αληθινό ψέμα ή μια ψεύτικη αλήθεια, ή και τα δύο μαζί. Το σίγουρο είναι πως, όταν βλέπεις αυτό που βλέπεις και όχι αυτό που θα ήθελες να βλέπεις, βλέπεις κάτι που, προσωπικά, δεν θα ήθελα να βλέπω: οι «μεγάλες» εφημερίδες (πλην efsyn, Έθνους και Documento) είναι πιο κομματικές (πιο ταυτισμένες με τη ΝΔ και πιο αντισύριζα) κι απ’ την «κομματική» Αυγή και την Εποχή, αν θέλετε, εφημερίδες, που στηρίζουν απροκάλυπτα μεν, κριτικά δε, την κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ελάχιστα είναι αντί - ΝΔ…
Fake newsΕυρώπη. Ελλάδα. Εικοστός πρώτος αιώνας. Φεβρουάριος μήνας του έτους 2016. Στο twitter και το Facebook γίνεται χαμός με το θέμα του πόθεν έσχες του Κυριάκου Μητσοτάκη (Μαρέβα - σπίτι του Βολταίρου στο Παρίσι κλπ.) που αποκάλυψε η κυριακάτικη «Documento». Όμως κανένα κανάλι απ’ τα ιδιωτικά δεν ασχολείται με το συγκεκριμένο πολιτικό «σκάνδαλο» και αυτό είναι κάτι που μας διευκολύνει να προεκτείνουμε την «κατηγορία» της «κομματικοποίησης» από τον Τύπο στην τηλεόραση: τα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας –πλην ΕΡΤ- ταυτίζονται με την Ν.Δ. εξωραΐζοντας το πολιτικό της προφίλ . Με χυδαία ψέματα. Και πολεμούν τον ΣΥΡΙΖΑ πιο δυναμικά από τον Τύπο. Με πιο χυδαία απ’ αυτόν ψέματα…
Η Ελλάδα στην πρωτοπορία των fake news: το 70% των ειδήσεων που παρακολουθούμε στα τηλεοπτικά δελτία και διαβάζουμε στα πρωτοσέλιδα των ηλεκτρονικών, αλλά και των εντύπων εκδόσεων των πολιτικών εφημερίδων και των ειδησεογραφικών sites και blogs είναι fake news: κατασκευασμένα, απολύτως είτε μερικώς, «ρεπορτάζ» με στόχο, κυρίως, την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τον Αλέξη Τσίπρα προσωπικά. Στο υπόλοιπο 30% συνωστίζονται τα λίγα ΜΜΕ που προσπαθούν να είναι αντικειμενικά, μαζί με τα ούτως ή άλλως υποκειμενικά και προπαγανδιστικά κομματικά αντίστοιχα, καθώς και τα ακραία Μέσα κάθε ιδεολογίας, ιδεοληψίας ή διαστροφής. Τέλος…
•