Σε μια άκρως αντιπαιδαγωγική κίνηση προέβη τον περασμένο Σεπτέμβρη ο διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου, αφού οδήγησε στο εδώλιο τρεις μαθητές ως πρωτεργάτες της κατάληψης του σχολείου τους. Την περασμένη βδομάδα συνεδρίασε το δικαστήριο Ανηλίκων, το οποίο πήρε την πρωτοφανή απόφαση να καταδικάσει τα παιδιά –τα οποία δήλωσαν τη μεταμέλειά τους- σε 80 ώρες κοινωνικής εργασίας.
Η κίνηση του διευθυντή, αλλά και η απόφαση του δικαστηρίου προκάλεσαν την έντονη αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας, του υπουργείου Παιδείας, αλλά και της Εισαγγελίας. Ήδη η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία ζητά τη διαγραφή του διευθυντή από το σωματείο, ενώ τόνισε πως «η ανεξαρτησία του μαθητικού κινήματος πρέπει να είναι σεβαστή από όλους. Η ποινικοποίηση σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί λύση». Στην ίδια λογική κινήθηκαν και οι ανακοινώσεις άλλων συλλόγων εκπαιδευτικών, γονέων και κηδεμόνων και πολιτιστικών συλλόγων.
Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας κρίνει ως «απαράδεκτη την αντιμετώπιση των μαθητών από την πλευρά του διευθυντή του σχολείου που προκάλεσε την εισαγγελική παρέμβαση χωρίς να έχουν διαπιστωθεί φθορές εντός του σχολείου» και υπενθυμίζει πως έχει καταργηθεί το «μαθητικό ιδιώνυμο», ενώ καταλήγει πως «τέτοια θέματα πρέπει να επιλύονται με ευθύνη των διευθυντών σχολείων, των συλλόγων διδασκόντων και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, εντός της σχολικής μονάδας και όχι με προσφυγή στις δικαστικές αρχές».
Τη δικαστική αναλγησία επεσήμανε και η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, η οποία παρήγγειλε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρεθύμνου να αιτηθεί στο δικαστήριο ανηλίκων την άρση ή την μετατροπή του αναμορφωτικού μέτρου παροχής κοινωνικής εργασίας. Φυσικά, αυτό σημαίνει πως ο εισαγγελέας Ρεθύμνου δεν θα αθωώσει του καταδικασθέντες μαθητές, απλά θα τους απαλλάξει από την εκτέλεση της ποινής που τους επιβλήθηκε, εφόσον φυσικά ενεργήσει αρμόδια και δεν αδρανήσει.
Ο μόνος που συνεχάρη τον διευθυντή για το μαθητοδικείο που έστειλε ήταν ο Άδωνης Γεωργιάδης, ο οποίος ονειρεύεται «μια Ελλάδα που διευθυντές σαν αυτόν θα είναι παράδειγμα προς μίμηση και όχι προς αποφυγή». Ο σχολιασμός περιττεύει…