«ΑΜΠΡΑΚΑΤΑΜΠΡΑ»Ο «άλλος» σύζυγος!Του Στράτου ΚερσανίδηΠώς θα σας φαινόταν εάν ο σύζυγός σας, τον οποίον έχετε ψιλοβαρεθεί, γινόταν ένας άλλος… παραμένοντας ο ίδιος; Δελεαστική ιδέα, έτσι; Και διδακτική για τους άνδρες οι οποίοι θεωρούν τις γυναίκες τους δεδομένες και τις μεταχειρίζονται σχεδόν ως υπηρέτριες. Ο Πάμπλο Μπεργκέρ έγινε γνωστός με τη θαυμάσια «Χιονάτη», η οποία το 2013 ήταν πρόταση της Ισπανίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Μια αντισυμβατική και λυρική εκδοχή του γνωστού παραμυθιού. Τώρα, με τη νέα του ταινία «Αμπρακατάμπρα» (Abracatabra), παραμένει αντισυμβατικός δίνοντας τη δική του εκδοχή για τις οικογενειακές σχέσεις.
Ο Κάρλος ζει σε ένα προάστιο στη Μαδρίτη, είναι χειριστής γερανού σε οικοδομές και φανατικός οπαδός της Ρεάλ Μαδρίτης. Κλασικός σύζυγος –με την κακή έννοια– αδιαφορεί για τη γυναίκα του, πίνει μπίρες μπροστά στην τηλεόραση και τα περιμένει όλα έτοιμα! Η γυναίκα του, η Κάρμεν, τον ανέχεται αλλά νιώθει εγκλωβισμένη. Μια μέρα, είναι προσκεκλημένοι σε ένα γάμο και στη δεξίωση ένας ερασιτέχνης υπνωτιστής κάνει επίδειξη. Πρόκειται για τον Πέπε, έναν μακρινό ξάδελφό της γυναίκας του, τον οποίο ο Κάρλος δεν πολυσυμπαθεί καθώς υποψιάζεται πως φλερτάρει την Κάρμεν. Θέλοντας να κοροϊδέψει τον Πέπε, προσφέρεται ως εθελοντής και δέχεται να υπνωτιστεί. Την επόμενη μέρα, ο Κάρλος είναι άλλος άνθρωπος! Η συμπεριφορά του είναι εντελώς διαφορετική καθώς γίνεται γλυκομίλητος, κάνει δουλειές στο σπίτι, βοηθά την κόρη στα μαθήματα. Η Κάρμεν δεν μπορεί να πιστέψει στην αλλαγή του άντρα της και απευθύνεται στον Πέπε για να βρουν την άκρη. Μετά από έρευνα καταλήγουν στο συμπέρασμα πως το πνεύμα κάποιου άλλου έχει μπει μέσα στον Κάρλος και αρχίζουν την προσπάθεια να επαναφέρουν τον πραγματικό Κάρλος στο σώμα του. Μόνο που η Κάρμεν έχει αρχίσει να νιώθει όμορφα συναισθήματα για τον «άλλον» και φαίνεται πως τον προτιμά από τον πραγματικό Κάρλος.
Στην πολύ καλή αυτή μαύρη κωμωδία, με στοιχεία σουρεαλισμού και φανταστικού σινεμά, ο Μπεργκέρ ξεδιπλώνει την αχαλίνωτη φαντασία του δίνοντας ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα.
Ο ισπανός σκηνοθέτης μοιάζει να μη σέβεται τίποτε καθώς ορμάει και κατεδαφίζει! Όμως πίσω από το αιρετικό του βλέμμα, κρύβεται η τρυφερότητα για τους ανθρώπους, για τους ήρωές του, οι οποίοι ζουν μια ζωή μίζερη και συμβατική και χρειάζονται ένα γερό ταρακούνημα για να ξεβολευτούν, να δουν την πραγματικότητα, να διεκδικήσουν και να αλλάξουν. Ωραία μουσική, ωραία κουστούμια, ωραία σκηνικά, πολύ καλές ερμηνείες. Ταινία που θα σας αρέσει.
strakersan@gmail.comkersanidis.wordpress.com «ΚΗΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ»Πόσα να αντέξει ο άνθρωπος!Εάν ο άνθρωπος είναι συντηρητικός, γκρινιάρης και παράξενος, έρχεται μια μέρα που όλα θα γυρίσουν μπούμερανγκ και θα αναγκαστεί να δει και πέρα από τα στεγανά, πίσω από τα οποία έχει οχυρωθεί. Ο Αλβάρο Ντίαθ Λορένθο, στην ταινία του «Κηδεία είναι θα περάσει» (Senor, dame paciencia), έχει ως ήρωα έναν τέτοιον άνθρωπο. Είναι ο Γκρεγκόριο, διευθυντής σε τράπεζα, φανατικός οπαδός της Ρεάλ, δεξιός και ολίγον εθνικιστής αλλά και ρατσιστής. Όταν όμως πεθάνει ξαφνικά η γυναίκα του, Μαρία, η οποία κρατούσε την ισορροπία στην οικογένεια, ο Γκρεγκόριο θα αναγκαστεί να αντιμετωπίσει όλα όσα απεχθάνεται!
Σύμφωνα με την τελευταία επιθυμία της Μαρίας, πρέπει να ταξιδέψει μέχρι το Σανλούκαρ (επαρχία Κάντιθ, Ανδαλουσία) για να ρίξει στη θάλασσα τις στάχτες της. Όμως δεν θα ταξιδέψει μόνος του! Θα είναι η κόρη του Σάντρα, με τον Καταλανό και φανατικό οπαδό της Μπαρτσελόνα σύζυγό της, η άλλη κόρη του η Αλίθια, και ο φίλος της, ένας αριστερός χίπης και ο γιος του Κάρλος, με τον οποίο έχει να μιλήσει έξι μήνες επειδή είναι ομοφυλόφιλος. Μάλιστα ο Κάρλος έρχεται με τον φίλο του με τον οποίο πρόκειται να παντρευτεί, έναν μαύρο Βάσκο! Το δε ταξίδι γίνεται με ένα βανάκι που έφερε ο άνδρας της Σάντρας, το οποίο είναι βαμμένο με τα χρώματα της Μπαρτσελόνα. Ε, πόσα να αντέξει ο άνθρωπος!
Διασκεδαστική κωμωδία με αρκετά καλά στοιχεία. Ο Άλβαρο Ντίαθ Λορένθο διακωμωδεί με τακτ τον οπαδικό φανατισμό, τον κοινωνικό συντηρητισμό, τους ενδο-ισπανικούς εθνικισμούς και, μέσα από την εξέλιξη της ιστορίας, δείχνει πως όλα αυτά μπορούν να ξεπεραστούν όταν υπάρχει αληθινή αγάπη.
Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Η ταινία μιλάει για εκείνες τις συζητήσεις και τις οικογενειακές εντάσεις που όλοι έχουμε ζήσει. Αλλά παραδέχεται πως, τελικά, αυτές οι προκαταλήψεις, οι αντιπαλότητες και οι παράλογες έχθρες είναι η ουσία της οικογένειας. Αυτής της ομάδας ανθρώπων που, ακόμα κι αν δεν την έχουμε επιλέξει, μας κάνει να νιώθουμε σαν το σπίτι μας, γιατί μας αγαπάει πάνω απ’ όλα».
Στρά. Κερ. ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ«Βάλε τη γιαγιά στο ψυγείο» (Metti la nonna in freezer) των Τζιανκάρλο Φοντάνα, Τζουζέπε Τ. Στάζι: Ο Σιμόνε Ρέτσια υπηρετεί στη δίωξη οικονομικού εγκλήματος και η προσήλωσή του στο καθήκον ξεπερνά τα όρια. Η Κλαούντια είναι συντηρήτρια έργων τέχνης αλλά, επειδή το μουσείο της χρωστά πολλά χρήματα, δυσκολεύεται να κρατήσει την επιχείρησή της. Έτσι βασίζεται στη σύνταξη της γιαγιάς της. Όταν όμως η τελευταία πεθάνει ξαφνικά, η Κλαούντια, με την παρότρυνση και τη βοήθεια των δύο γυναικών υπαλλήλων της, βάζουν το σώμα της γιαγιάς στον καταψύκτη και κρύβουν το θάνατό της! Μια συνάντηση όμως της Κλαούντια με τον Σιμόνε θα αλλάξει τα πάντα. Οι δυο τους ερωτεύονται παράφορα αλλά εκείνος δεν γνωρίζει την απάτη που έχει στήσει η αγαπημένη του! Μέχρι πότε όμως θα του κρύβει την αλήθεια; Κωμωδία καταστάσεων, με αρκετά έξυπνο σενάριο αλλά με πλαδαρή και χωρίς ρυθμό σκηνοθεσία. Έτσι το όλο εγχείρημα κινείται στη μετριότητα χωρίς να μπορούν να το απογειώσουν ούτε οι αξιοπρεπείς ερμηνείες των ηθοποιών.
«Ξενοδοχείο για τέρατα 3: Ώρα για διακοπές» (Hotel Transylvania 3: Summer vacation) του Τζέντι Ταρτακόφσκι: Η τρίτη συνέχεια της επιτυχημένης σειράς ταινιών κινουμένων σχεδίων βρίσκει το Δράκουλα και την παρέα του σε ένα πολυτελές Κρουαζιερόπλοιο Τεράτων. Εκεί ο Δράκουλας ερωτεύεται την καπετάνισσα Έρικα, αλλά η Μάβις προσπαθεί να απομακρύνει τον πατέρα της από κοντά της. Και όπως φαίνεται έχει δίκιο, αφού η μυστηριώδης γυναίκα αποδεικνύεται πως είναι απόγονος του Βαν Χέλσινγκ.
«Ο ουρανοξύστης» (Skyscraper) του Ρόσον Μάρσαλ Θάρμπερ: Ο Γουίλ Φορντ, πρώην πράκτορας του Εφ Μπι Άι, αναλαμβάνει τη φύλαξη του πιο ψηλού ουρανοξύστη στην Κίνα. Όταν όμως ξεσπάσει πυρκαγιά στο κτίριο, θα θεωρηθεί υπεύθυνος. Ο Φορντ, καταζητούμενος πλέον, προσπαθεί να αποδείξει την αθωότητά του αλλά και να σώσει την οικογένεια του, που έχει παγιδευτεί στο κτίριο.
«Μια αμερικάνικη ληστεία» (American animals) του Μπαρτ Λέιτον: Ο Σπένσερ και ο Γουόρεν ζουν στο Λέξινγκτον στο Κεντάκι και βλέπουν πως στη ζωή στους δύσκολα θα καταφέρουν κάτι σημαντικό. Όταν ο Σπένσερ επισκέπτεται το Ειδικό Τμήμα της πανεπιστημιακής βιβλιοθήκης, διαπιστώνει πως εκεί βρίσκεται ένα πολύτιμο βιβλίο, που η αξία του ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια δολάρια, και αποφασίζουν με τον Γουόρεν να το κλέψουν! Έτσι βάζουν στο κόλπο τον εκκολαπτόμενο λογιστή Έρικ και τον αθλητή Τσας και με οδηγό διάφορες κινηματογραφικές ληστείες, ενεργοποιούν το μεγάλο σχέδιο.
«Σχέδιο απόδρασης 2: Άδης» (Escape plan 2: Hades) του Στίβεν Σ. Μίλερ: Ο Ρέι Μπρέσλιν, επικεφαλής μιας επίλεκτης ομάδας ειδικών ασφαλείας, αναλαμβάνει να εντοπίσει τον πράκτορα Σου Ρεν ο οποίος απήχθη μέσα στην πιο περίτεχνη φυλακή που κατασκευάστηκε ποτέ.
«SOS: Έρχονται οι Βρετανοί» (The con is on) του Τζέιμς Όκλεϊ: Ένα ζευγάρι Βρετανών που ειδικεύονται στις απάτες φτάνουν στο Λος Άντζελες κυνηγημένοι από έναν γκάνγκστερ. Στην αμερικανική μεγαλούπολη θα οργανώσουν ένα σχέδιο για να ληστέψουν κοσμήματα μεγάλης αξίας. Οι συνέπειες θα είναι απρόβλεπτες και τα αποτελέσματα ξεκαρδιστικά!
«Αλίτα: Ο άγγελος της μάχης» (Alita: Battle angel) του Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ: Η Αλίτα βρίσκεται εγκαταλελειμμένη σε έναν σκουπιδότοπο από τον γιατρό Ίντο, ο οποίος την μεταφέρει στην κλινική του. Όταν ξυπνάει δεν θυμάται τίποτα και, ενώ ο γιατρός την κρατάει μακριά από τις μνήμες της, ο νέος της φίλος Ούγκο, προσπαθεί να την κάνει να θυμηθεί.
Η ταινία είναι βασισμένη σε γιαπωνέζικο μάνγκα και είναι τρισδιάστατη.
Σινεφίλ