Επιμέλεια: Λιάνα Μαλανδρενιώτη
lianam@otenet.gr

Κύκλος Μάλερ VII


Υπέροχα δαιδαλώδης, απαιτητική, πειραματική αλλά και πρωτοποριακή: ο κατάλογος των επιθέτων που θα περιέγραφαν την Έβδομη Συμφωνία του Μάλερ είναι εξαιρετικά μακρύς και ενίοτε αμφίσημος. Όπως συμβαίνει συχνά με τα αριστουργήματα που προηγούνται της εποχής τους, σπάνε τα συμφωνικά κλισέ, φλερτάρουν με τις αντιθέσεις, προκαλούν -ίσως και συνειδητά- αντιφάσεις και εκρήξεις. Το βέβαιο είναι ότι η Έβδομη με την οποία η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών θα αναμετρηθεί στο πλαίσιο του Κύκλου Μάλερ, κινείται με άνεση μεταξύ φωτός και σκότους, επηρεασμένη ίσως από τα γεγονότα της ζωής του σπουδαίου συνθέτη ή τις αισθητικές, φιλοσοφικές του αναζητήσεις σαν τη νιτσεϊκή «Αιώνια Επιστροφή» του Ζαρατούστρα ή τη «Νυχτερινή Περίπολο» του Ρέμπραντ. Στο πόντιουμ της Ορχήστρας, επιστρέφει, ο διεθνώς καταξιωμένος και βαθύς γνώστης του έργου, Ούρος Λάγιοβιτς.
Ώρα: 19:45
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία του Χαράλαμπου Γωγιού για τους κατόχους εισιτηρίων.
Την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου, στις 8.30μμ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Χ. Λαμπράκης. Τιμές εισιτηρίων: 25, 15, 10 ευρώ και 5 ευρώ (εκπτωτικό).

 

Με μια αναπνοή



Επειτα από τις πετυχημένες παραστάσεις του Σεπτεμβρίου στην αυλή του ΜΙΕΤ, λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης του κοινού, η παράσταση «Με μια αναπνοή» θα επαναληφθεί. Πρόκειται για μία παράσταση όπου ο Νίκος Ξυδάκης και η Όλια Λαζαρίδου παρουσιάζουν ένα ποιητικό αφήγημα σε δύο μέρη.
Στο πρώτο μέρος της παράστασης παρουσιάζεται ο Λάμπρος του Διονυσίου Σολωμού, μια από τις πιο αινιγματικές μορφές του έργου του. Η ηθοποιός Όλια Λαζαρίδου και ο μουσικός Μιχάλης Νικόπουλος θα μας αφηγηθούν τη σκοτεινή ιστορία του σαν ένα λαϊκό τραγούδι. Στο δεύτερο μέρος της παράστασης ο Νίκος Ξυδάκης ερμηνεύει, σαν έναν εσωτερικό μονόλογο, ποιήματα του Διονυσίου Σολωμού μελοποιημένα από τον ίδιο. Τον συνοδεύει στο κανονάκι η Έφη Ζαϊτίδου.
Τα Σάββατα 3 & 10 Νοεμβρίου, στις 8.30μμ, στο χώρο της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγ. Παύλου (Φιλελλήνων 27, Σύνταγμα). Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ προπώληση, 14 ευρώ ταμείο, φοιτητικό, ανέργων, ΑΜΕΑ: 10 ευρώ.

 

Ρεσιτάλ Γιούρι Ρέβιτς - Ευγενίας Παπαδήμα



Στους δεξιοτέχνες της νέας γενιάς επικεντρώνεται ο φετινός κύκλος Βιολί, ο οποίος συνεχίζεται τον Νοέμβριο με τον νεαρό ρώσο βιρτουόζο Γιούρι Ρέβιτς, (Yury Revich) που έχει σαρώσει τα διεθνή βραβεία: «Πρωτοεμφανιζόμενου Καλλιτέχνη για το 2016» (ECHO Klassik Award), «Νέου Καλλιτέχνη για το 2015» (Διεθνή Βραβεία Κλασικής Μουσικής), «Νέου Μουσικού της Χρονιάς» (Κέντρο Μπετόβεν Βιένης). Εκφραστικός και πολύπλευρος καλλιτέχνης με σπουδές υποκριτικής και σκηνοθεσίας στο βιογραφικό του, ο διακεκριμένος μοσχοβίτης βιολονίστας συνδυάζει στην καριέρα του τις σολιστικές εμφανίσεις με τις συναυλίες μουσικής δωματίου –έχει ιδρύσει το δικό του κουαρτέτο– και τις φιλανθρωπικές δραστηριότητες.
Στο πρώτο του ρεσιτάλ στο Μέγαρο, θα μοιραστεί τη σκηνή της Αίθουσας Δημήτρης Μητρόπουλος με την Ευγενία Παπαδήμα, μια ανερχόμενη πιανίστα με αξιοζήλευτη πορεία και εκτός ελληνικών συνόρων που έχει συμπράξει με διάσημους μαέστρους και φημισμένα σύνολα και έχει πραγματοποιήσει ηχογραφήσεις για το BBC και τη Sony Classical. Για το πρόγραμμά τους οι δύο σολίστ έχουν επιλέξει απαιτητικά έργα για σόλο βιολί, σόλο πιάνο καθώς και για βιολί και πιάνο από την προκλασική έως τη ρομαντική εποχή. Ανάμεσά τους, η άκρως δεξιοτεχνική «Τρίλια του διαβόλου» (για βιολί) του Τζουζέπε Ταρτίνι και η Σονάτα αρ. 3 για βιολί και πιάνο του Γιοχάνες Μπραμς, μια επική σύνθεση με έντονα δραματικό χαρακτήρα.
Τη Δευτέρα 5 Νοεμβρίου, στις 8.30μμ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Δ. Μητρόπουλος. Tιμές εισιτηρίων: 10 και 15 ευρώ, 7ευρώ (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑΜΕΑ).

 

Les Arts Florissants, «Η όπερα του ζητιάνου»



To κορυφαίο μπαρόκ σύνολο και ο ιδιοφυής εμπνευστής και μαέστρος του σε μια διεθνή παραγωγή με δεκαέξι ηθοποιούς-τραγουδιστές που υπογράφει ο σύγχρονος μάγος της οπερατικής σκηνής! Η αιχμηρή κωμική όπερα-μπαλάντα του γερμανού συνθέτη Johann-Christoph Pepusch (Γιόχαν-Κρίστοφ Πέπους) και του άγγλου θεατρικού συγγραφέα και ποιητή John Gay (Τζον Γκέι), εμπλουτισμένη και με χορογραφίες, μετά την πρώτη της επιτυχημένη παρουσίαση τον προηγούμενο Απρίλιο στο Théâtre des Bouffes du Nord στο Παρίσι, ταξιδεύει στον κόσμο. Σ’ αυτό το προκλητικό παραμύθι του 1728 –μέσα από τη φρέσκια ματιά των Ian Burton (Ίαν Μπάρτον) και Robert Carsen (Ρόμπερτ Κάρσεν) που προσάρμοσαν το κείμενο του Γκέι στο σήμερα– ζωντανεύει επί σκηνής ένας σκληρός υπόκοσμος, με πρωταγωνιστές κλεφτρόνια, ζητιάνους, πόρνες και νταβατζήδες του Λονδίνου, ντυμένος μουσικά με γνωστές μπαλάντες και μελωδίες εκείνης της εποχής.
Το έργο που γράφτηκε πριν από 300 χρόνια, θεωρείται η πρώτη μουσική κωμωδία της ιστορίας. Ο όρος «όπερα-μπαλάντα» παραπέμπει στο ομώνυμο είδος λυρικού θεάτρου που αναπτύχθηκε στην Αγγλία, στο οποίο τα έργα «ανακύκλωναν» επιτυχημένα τραγούδια (μπαλάντες) με παραλλαγμένους στίχους που εξυπηρετούσαν την πλοκή.
«Η όπερα του ζητιάνου» αποτελεί έργο-ορόσημο στην ιστορία του παγκόσμιου μουσικού θεάτρου. Η επιστροφή της στη βρετανική μουσικοθεατρική σκηνή στα 1920 ήταν μάλιστα τόσο θριαμβευτική, που ενέπνευσε κορυφαίους συγγραφείς και συνθέτες εκείνης της εποχής, όπως τους Μπέρτολτ Μπρεχτ και Κουρτ Βάιλ, οι οποίοι βασίστηκαν στην «Όπερα του ζητιάνου» για να γράψουν τη γνωστή σε όλους μας «Όπερα της πεντάρας» (1928).
Με τη συμμετοχή των μουσικών του Συνόλου Les Arts Florissants. Στη μουσική διεύθυνση και στο τσέμπαλο εναλλάσσονται οι William Christie, Florian Carré και Marie van Rhijn.
Στα αγγλικά με ελληνικούς υπέρτιτλους.
Την Πέμπτη 1 και την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου, στις 8μμ, στο Μέγαρο Μουσικής, αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη. Tιμές εισιτηρίων: από 16 έως 60 ευρώ, 11 ευρώ (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑΜΕΑ, 65+, πολύτεκνοι).
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet