«Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ»
Γαϊτανάκι ερωτικών παρεξηγήσεων



Του Στράτου Κερσανίδη

Το σινεμά της Νότιας Κορέας είναι περισσότερο γνωστό στη χώρα μας μέσα από ταινίες στις οποίες κυριαρχεί η αισθητική της βίας και η απονομή δικαιοσύνης μέσω της εκδίκησης. Αλλά δεν είναι μόνον αυτό, καθώς στη χώρα υπάρχει μια σημαντική κινηματογραφική παραγωγή η οποία απλώνεται και σε άλλα κινηματογραφικά είδη.
Ο Χονγκ Σανγκ - Σου, γεννημένος το 1961, έχει στο ενεργητικό του πάνω από 25 ταινίες, αρχής γενομένης το 1996. Αυτό που χαρακτηρίζει τον κινηματογράφο του Σανγκ - Σου είναι η λιτότητα στη γραφή και η ιδιαίτερη ευαισθησία που δείχνει σε θέματα ανθρωπίνων σχέσεων. Εξαιτίας της θεματικής αλλά και της αισθητικής των ταινιών του, έχει χαρακτηριστεί από θεωρητικούς και κριτικούς του κινηματογράφου ως ο Γούντι Άλεν της Άπω Ανατολής. Οι ταινίες του έχουν κερδίσει πολλά εθνικά και διεθνή βραβεία με πιο πρόσφατα τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σεναρίου στο Φεστιβάλ της Χιχόν για την τελευταία του ταινία «Ξενοδοχείο στο ποτάμι», η οποία δεν έχει προβληθεί ακόμη στην Ελλάδα.
Η ταινία «Η επόμενη μέρα μιας σχέσης» (Geu - hu), η οποία προβάλλεται στη χώρα μας τις μέρες αυτές, κέρδισε το σημαντικό βραβείο της Ένωσης Κριτικών του Μπουσάν. Πρόκειται για μια δυναμική ανεξάρτητη ένωση κριτικών κινηματογράφου με έδρα την πόλη Μπουσάν στη Νότια Κορέα, οι οποίοι κάθε χρόνο απονέμουν τα δικά τους βραβεία, που λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη από την κινηματογραφική κοινότητα και το κοινό της χώρας.
Ο Μπονγκουάν είναι κριτικός λογοτεχνίας και ταυτόχρονα ιδιοκτήτης ενός μικρού εκδοτικού οίκου. Αν και παντρεμένος, δεν δίστασε να δημιουργήσει ερωτική σχέση με την Τσανγκσούγκ, την όμορφη υπάλληλό του. Μια σχέση η οποία κάποια στιγμή τελείωσε και η ερωμένη του Μπονγκουάν έφυγε από τη δουλειά. Στη θέση της προσελήφθη μια νέα υπάλληλος, η Αρεούμ, η οποία εκτός από όμορφη έχει και τη φιλοδοξία να γίνει συγγραφέας. Την πρώτη μέρα που η νέα υπάλληλος έπιασε δουλειά, η Χαεγιού, η σύζυγός του εκδότη, ανακαλύπτει μέσα στα πράγματα του συζύγου της μια ερωτική επιστολή. Ο θυμός της είναι μεγάλος και αποφασίζει να δράσει άμεσα. Πηγαίνει στο γραφείο του Μπονγκουάν, βρίσκει την Αρεούμ και, θεωρώντας πως αυτήν είναι η «πέτρα του σκανδάλου», της επιτίθεται. Μόνο που η κοπέλα δεν έχει καμία σχέση καθώς η επιστολή ήταν παλιά και είχε σταλεί από την Τσανγκσούνγκ! Η παρεξήγηση αυτή θα δημιουργήσει ένα γαϊτανάκι αλλεπάλληλων γεγονότων στο επίκεντρο των οποίων βρίσκονται οι σχέσεις ανάμεσα στους τέσσερις χαρακτήρες. Η Αρεούμ μετά την επίθεση που δέχτηκε από τη Χαεγιού παραιτείται, ο Μπονγκουάν τα ξαναφτιάχνει με την Τσανγκσουνγκ κ.ο.κ. Έξι μήνες μετά από τα γεγονότα, ο εκδότης συναντιέται με την Αρεούμ και μαζί αναπολούν τα όσα είχαν συμβεί και σημάδεψαν τις ζωές τους.
Θαυμάσια κομεντί με μινιμαλιστική σκηνοθεσία που θυμίζει έντονα το σινεμά του Ερίκ Ρομέρ. Αν και τα γεγονότα αντιμετωπίζονται με σχετική ελαφρότητα είναι έντονο το δραματικό στοιχείο το οποίο αναπτύσσεται από τα διάφορα γεγονότα και επηρεάζει τους ανθρώπους. Με απλότητα, τρυφερότητα και κάποιες φορές με σαρκαστική διάθεση, ο Χονγκ Σανγκ - Σου οικοδομεί ένα μικρόκοσμο χαρακτήρων και αφηγείται με λεπτότητα τα βάσανά τους. Ιδιαίτερη αξία έχει ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει τη γυναίκα στη σύγχρονη νοτιοκορεάτικη κοινωνία, η οποία παρά την εξέλιξη και την πρόοδο εξακολουθεί να βιώνει μια ανδροκρατούμενη καθημερινότητα, που σημαίνει πως η ζωή της συνήθως βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση από την ανδρική βούληση.
Ταινία χαμηλού προϋπολογισμού αλλά υψηλών προδιαγραφών, η οποία με ρεαλιστικό τρόπο μας φέρνει κοντά στην πραγματικότητα της νοτιοκορεάτικης αστικής ανθρωπογεωγραφίας.

strakersan@gmail.com
kersanidis.wordpress.com

 

 

 

«ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕΙ;»

Αναζητώντας τον εαυτό της



Μιλώντας για τον Κάρλος Βερμούτ, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ έχει υποστηρίξει πως αποτελεί εθνικό θησαυρό για τον ισπανικό κινηματογράφο. Ως εκ τούτου κανείς δεν μπορεί παρά να πάρει πολύ σοβαρά τον ταλαντούχο σκηνοθέτη. Ο 38χρονος Βερμούτ με την τρίτη του ταινία, «Ποιος θα σου τραγουδήσει» (Quien te cantara), αφηγείται την ιστορία μιας διάσημης τραγουδίστριας η οποία, ενώ ετοιμάζεται για μια θριαμβευτική επιστροφή, χάνει τη μνήμη της. Ένα δράμα το οποίο έχει να κάνει με τις μεταμορφώσεις και την αναζήτηση της ταυτότητας.
Η Λίλα Καστάν, μετά από δεκατρία χρόνια σιωπής ετοιμάζεται για μια μεγάλη συναυλία. Όμως λίγο πριν, σε κάποιο ατύχημα χάνει τη μνήμη της. Μια τραγουδίστρια του καραόκε, η Βιολέτα, η οποία λατρεύει τα τραγούδια της Λίλα, αναλαμβάνει να της ξαναμάθει από την αρχή να τραγουδά! Μαζί με την επανάκτηση της μνήμης της.
Στο πρώτο μέρος της ταινίας βλέπουμε την Λίλα, η οποία αν και έχει καταφέρει να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα νιώθει εγκλωβισμένη καθώς έχει πέσει θύμα της διασημότητάς της. Στο δεύτερο μέρος βλέπουμε την Βιολέτα, η οποία αν και θα μπορούσε να κάνει καριέρα στο τραγούδι εγκατέλειψε τα πάντα όταν έμεινε έγκυος στην κόρη της. Την θεωρεί υπεύθυνη για όσα δεν κατάφερε. Στο τρίτο μέρος οι δύο γυναίκες συναντιούνται και ενώ η Βιολέτα έχει αναλάβει να βοηθήσει την Λίλα, μέσα από αυτή τη σχέση βοηθιέται και η ίδια.
Ο ίδιος ο σκηνοθέτης σημειώνει σχετικά με την ταινία: «Αρχικά σκεφτόμουν να κάνω μια ταινία του υπερφυσικού: μια ταινία στην οποία το πνεύμα μιας γυναίκας θα είχε κυριεύσει μια άλλη. Σταδιακά η ιστορία εξελίχθηκε, μέχρι που έφτασε στο σημείο να πλησιάσει το μιούζικαλ. Η ουσία παραμένει η ίδια: πώς αναγνωρίζεις τον εαυτό σου στην εικόνα που έχουν οι άλλοι για σένα, πώς χάνεις επαφή με τον εαυτό σου και καταλήγεις να ζεις παγιδευμένος μέσα στον χαρακτήρα που δημιούργησες προκειμένου να σε αποδεχτούν ή να σε αγαπήσουν, πώς είναι να σε κυριεύει ένας χαρακτήρας που δεν αναγνωρίζεις. Η Λίλα κι η Βιολέτα είναι ανίκανες να γνωρίσουν τον εαυτό τους αλλά η καθεμία αναγνωρίζει τον εαυτό της στο χαρακτήρα που έχει πλάσει η άλλη, κι αυτό αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ τους. […] Με απασχολεί πώς η διασημότητα επηρεάζει τους ανθρώπους καθώς και πώς αλλάζουμε την προσωπικότητά μας προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις (υποτιθέμενες) υποχρεώσεις μας, εις βάρος των ονείρων μας αλλά και του πραγματικού μας εαυτού».

Σ. Κ.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

«Η Μαίρη Πόπινς επιστρέφει» (Mary Poppins returns) του Ρομπ Μάρσαλ: 54 χρόνια μετά την πρώτη της εμφάνιση, η πολυαγαπημένη …ιπτάμενη νταντά επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη. Στο ρόλο που είχε ενσαρκώσει ιδανικά η Τζούλι Άντριους εμφανίζεται η Έμιλι Μπλαντ. Τότε, το 1964, πίσω από την κάμερα ήταν ο Ρόμπερτ Στίβενσον και η μουσική και τα τραγούδια είχαν γραφτεί από τους αδελφούς Σέρμαν. Φυσικά η ιστορία ήταν βασισμένη στο γνωστό παιδικό βιβλίο της Πάμελα Λίντον Τράβερς. Τώρα, σκηνοθετεί ο Ρομπ Μάρσαλ, ενώ η μουσική και τα τραγούδια είναι συνθέσεις του Μαρκ Σάιμαν σε στίχους δικούς του αλλά και του Σκοτ Ουίτμαν. Η Μαίρη Πόπινς επανέρχεται για να βοηθήσει τη νέα γενιά της οικογένειας Μπανκς η οποία μετά από μια απώλεια προσπαθεί να ξαναβρεί τη χαρά της ζωής. Έρχεται μαζί με τον Τζακ, έναν φίλο της φανοκόρο, ο οποίος ανάβει τα φανάρια στους δρόμους του Λονδίνου και είναι γεμάτος κέφι και αισιοδοξία.

«Bumblebee» του Τράβις Νάιτ: Ο Μπάμπλεμπι, ένας κίτρινος σκαραβαίος, βρίσκεται σε μια μάντρα παλιών αυτοκινήτων σε μια παραλιακή πόλη στην Καλιφόρνια. Λίγο πριν κλείσει τα 18 της χρόνια, η Τσάρλι με την ορμή της νιότης και τη δίψα να μπει στον κόσμο, ανακαλύπτει τον γεμάτο σημάδια Τσάρλι στο γκαράζ του πατέρα της που πέθανε πρόσφατα, τον επισκευάζει και σύντομα συνειδητοποιεί πως δεν είναι απλώς ένας κίτρινος σκαραβαίος! Ο Μπάμπλμπεμπι, γνωστός ως Β-127, έρχεται από τον κόσμο των τρανσφόρμερ. Με εντυπωσιακά εφέ αλλά και μια τρυφερή ιστορία, η ταινία επικεντρώνεται στη σχέση ανάμεσα στην Τσάρλι και τον κίτρινο σκαραβαίο.

«Η Άννα και η αποκάλυψη» (Anna and the apocalypse) του Τζον ΜακΦέιλ: Τα ζόμπι ξυπνούν και απειλούν την ήσυχη πόλη Λιτλ Χέιβεν κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Η Άννα και οι φίλοι της αναγκάζονται να τα βάλουν με τα ζόμπι προκειμένου να προστατεύσουν τη ζωή τους και τις ζωές των δικών τους ανθρώπων. Η ταινία είναι βασισμένη στη μικρού μήκους ταινία «Ζόμπι μιούζικαλ» του Ράιαν ΜακΧένρι, η οποία βραβεύτηκε με BAFTA.

Σινεφίλ
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet