Για την πρωτοφανή επίθεση στον Κώστα Γαβρά




Του Στράτου Κερσανίδη

Όργιο παραπληροφόρησης με ψέματα και άθλια σχόλια στήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με στόχο τον διεθνούς φήμης έλληνα σκηνοθέτη, Κώστα Γαβρά, γύρω από δήθεν χρηματοδότηση της νέας του ταινίας από την ελληνική κυβέρνηση.
Βέβαια στόχος της ενορχηστρωμένης αυτής εκστρατείας κατασυκοφάντησης ήταν η ίδια η ελληνική κυβέρνηση, η οποία, όπως υποστηρίζουν, σκορπά τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Όχι μόνον τα σκορπά αλλά τα χρησιμοποιεί με σκοπό να προπαγανδίσει την πολιτική της και τα σχέδιά της!
Μια σειρά από γελοιότητες, μισές αλήθειες, φανταστικά σενάρια και υποθέσεις συγκροτούν το αφήγημα αυτής της νέας αήθους επίθεσης που εξαπέλυσε η αντιπολίτευση. Δεν της έφτανε ο Μαδούρο, ενέπλεξε και τον Γαβρά!

Ο ίδιος ο Κώστας Γαβράς, δικαιολογημένα προσβεβλημένος, δήλωσε: «Κάνω ταινίες εδώ και πενήντα χρόνια. Έχω κριθεί τόσο εγώ όσο και οι ταινίες μου με τον χειρότερο αλλά και με τον καλύτερο τρόπο. Ποτέ όμως δεν γράφτηκε ότι χρηματοδοτήθηκα από μια κυβέρνηση για να προωθήσω την πολιτική της ή τα σχέδια της. Συνέβη αυτό στην Ελλάδα όπου ήρθα να γυρίσω ταινία για πρώτη φορά. Ένα μέρος του Τύπου της χώρας από την οποία κατάγομαι με προσβάλλει με το χειρότερο τρόπο».
Προφανώς ο Κώστας Γαβράς, ζώντας και δημιουργώντας σε ένα διαφορετικό περιβάλλον δεν μπορούσε να διανοηθεί πως θα κατηγορηθεί ως έμμισθος προπαγανδιστής μιας κυβέρνησης. Δεν μπορούσε να φανταστεί πως η πολιτική αντιπαράθεση στη χώρα καταγωγής του μπορεί να φτάσει σε τόσο χαμηλό επίπεδο.

Ποια είναι η πραγματικότητα;

Τι όμως έχει συμβεί στα αλήθεια;
* Το 2017 ψηφίστηκε νόμος με σκοπό την προσέλκυση ξένων κινηματογραφικών παραγωγών στην Ελλάδα, με αδιαμφισβήτητο όφελος για την ελληνική οικονομία. Σύμφωνα με αυτό το νόμο, οι ενδιαφερόμενοι κινηματογραφιστές δεν χρηματοδοτούνται αλλά απολαμβάνουν του διεθνούς γνωστού ως cash rebate δηλαδή της επιστροφής χρημάτων που αντιστοιχεί στο 35% του συνολικού επενδεδυμένου κεφαλαίου. Στην περίπτωση της ταινίας του Κώστα Γαβρά, το ποσό της επένδυσης φτάνει το 1,6 εκ. ευρώ, άρα το 35% της επιστροφής αντιστοιχεί στο ποσό των 629 εκ. ευρώ. Αυτό είναι, σύμφωνα με τους συκοφάντες το ποσό με το οποίο η ελληνική κυβέρνηση χρηματοδότησε τον Γαβρά για προπαγανδιστικούς λόγους.
* Βέβαια αυτό το οποίο εντέχνως υποκρύπτουν, είναι πως εκτός από την ταινία του Κώστα Γαβρά, είναι κι άλλες 38 παραγωγές οι οποίες επιχορηγούνται με αυτόν τον τρόπο από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, όπως το «Born to be murdered» του Λούκα Γκουαντανίνο (σύνολο επένδυσης 1.512.078 ευρώ), το «Echos of the past» του Νικόλα Δημητρόπουλου (σύνολο επένδυσης 521.295 ευρώ), το «Quick sand» παραγωγή του Netflix (σύνολο επένδυσης 517.585 ευρώ), η τηλεοπτική σειρά «Λόγω τιμής 20 χρόνια μετά» (σύνολο επένδυσης 454.718 ευρώ) κ.ά.
* Η ταινία του Κώστα Γαβρά, μόνον προπαγανδιστική υπέρ της ελληνικής κυβέρνησης δεν είναι. Κι αυτό επειδή πρόκειται για μεταφορά του βιβλίου «Adults in the room», (στα ελληνικά κυκλοφόρησε με τον τίτλο «Αήττητοι ηττημένοι»), που έγραψε ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης. Το βιβλίο –και η ταινία– αναφέρονται στην πρώτη περίοδο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το πρώτο εξάμηνο του 2015, και στις κρίσιμες διαπραγματεύσεις με την τρόικα στην οποία συμμετείχε ο πρώην υπουργός. Να θυμίσουμε πως ο κ. Βαρουφάκης έχει αποχωρήσει από την κυβέρνηση από το καλοκαίρι του 2015, υποστηρίζοντας πως ο Αλέξης Τσίπρας δεν άκουσε τις συμβουλές του και κακώς υποχώρησε. Τώρα πως αυτό είναι φιλοκυβερνητική προπαγάνδα, μόνον οι έχοντες πάρει διαζύγιο από τη λογική μπορούν να το υποστηρίξουν. Άλλωστε ο Γιάνης Βαρουφάκης έχει ιδρύσει το δικό του κόμμα το οποίο κάνει εξ «αριστερών» κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα.
Νομίζω πως όλος αυτός ο νεοφιλελεύθερος συρφετός θυμήθηκε τους πολιτικούς του προγόνους. Τους ταγματασφαλίτες και το δεξιό παρακράτος. Δεν μπορούν να συμβιβαστούν με την ιδέα πως δεν είναι ούτε μόνιμοι ούτε νόμιμοι ιδιοκτήτες της χώρας. Και ίσως να μην μπορούν να συγχωρήσουν στον Κώστα Γαβρά πως με το «Z» έκανε γνωστό παγκοσμίως το ρόλο τους στην ελληνική πολιτική ζωή.

Δηλώσεις συμπαράστασης

Σε όλες τούτες τις αθλιότητες απάντησε του ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκος Παππάς, δηλώνοντας: «Είμαστε περήφανοι για τη θεσμοθέτηση και εφαρμογή του πλαισίου για την ενίσχυση των οπτικοακουστικών παραγωγών που επιλέγουν την Ελλάδα για τα γυρίσματά τους. Είμαστε ικανοποιημένοι που η πρωτοβουλία της κυβέρνησης έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον 49 διεθνών και εγχώριων παραγωγών (38 εκ των οποίων έχουν εγκριθεί) και που η συνολική ιδιωτική επένδυση ξεπερνά τα 32 εκατ. ευρώ και οι νέες θέσεις εργασίας στον κλάδο τις 11.500. Είμαστε ευτυχείς που ο Κώστας Γαβράς επέλεξε την Ελλάδα για τη νέα του ταινία. Είμαστε ξεκάθαροι πως δεν θα επιχειρούσαμε καμία είδους λογοκρισία στο σενάριό του. Ο οίστρος του μιντιακού συστήματος Μητσοτάκη-Μαρινάκη να δημιουργήσει έναν ακόμη αντιπερισπασμό στα «γαλαζοπράσινα» σκάνδαλα, οδηγεί σε νέα σπασμωδικά και κωμικά δημοσιεύματα».
Ανακοίνωση εξέδωσε και η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, στην οποία σημειώνει: «Ο Κώστας Γαβράς προβάλλει το σύγχρονο πολιτισμό για δεκαετίες. Ο ίδιος με αφορμή τα γυρίσματα, τιμά την Ελλάδα, τη χώρα που γεννήθηκε και ανδρώθηκε, και όχι η Ελλάδα αυτόν, με τη χρηματοδότηση ενός χαμηλού ποσοστού από την πολιτεία σε σχέση με τον αντίστοιχο υψηλό προϋπολογισμό της παραγωγής του. Κάτω λοιπόν τα χέρια από έναν μεγάλο δημιουργό του σύγχρονου πολιτισμού μας».
Τη συμπαράστασή του εξέφρασε και ο Παντελής Βούλγαρης, ο οποίος είπε: «Ο Κώστας Γαβράς έχει κάνει τόσες σημαντικές ταινίες με διεθνή απήχηση δίχως να ζητήσει χρηματοδότηση από την Ελλάδα. Τώρα, για τα σύμφωνα με το νόμο 630.000 ευρώ του ΕΚΟΜΕ, ποσό που σίγουρα θα μπορούσε εύκολα να εξασφαλίσει από ιδιώτες ή ξένες κινηματογραφικές εταιρείες, έρχεται αντιμέτωπος με «λογοκριτές» που δεν εγκρίνουν το σενάριό του ή με άλλους που θεωρούν ότι εξαγοράστηκε. Ο Γαβράς με την τολμηρή κινηματογραφική διαδρομή δεκαετιών! Ο Γαβράς στα 86 του! Ντροπή! Συνάδελφε, Κώστα, καλή δουλειά!»
Πρόσφατα άρθρα ( Πολιτισμός )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet