Η δημόσια κοινοποίηση ταυτόχρονα με την κατάθεση της γνωστοποίησης στο υπουργείο Υποδομών της αύξησης της τιμής των διοδίων της Αττικής Οδού από την ομώνυμη εταιρεία, οδήγησε σε σκληρή κόντρα με τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη. Η αύξηση της τιμής των διοδίων από την εταιρεία ανακοινώθηκε σε μια χρονική στιγμή που όντος προκαλεί ερωτήματα.
Πρώτον, γιατί τώρα που έκλεισε η βουλή και η χώρα οδεύει σε εκλογές;
Δεύτερον, πώς προέκυψε αυτό, αφού μέχρι πρότινος η εταιρεία μίλαγε με το υπουργείο για τη μείωση της τιμής των διοδίων;
Και τρίτον και σημαντικότερον, γιατί την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα με επίκεντρο τα έξοδα για τη συντήρηση και λειτουργία της Αττικής Οδού, από τη μία, και ταυτόχρονα διερευνά και για το χρόνο απόσβεσης του έργου που σημαίνει επιστροφή της Αττικής Οδού στο δημόσιο;
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Από μία γρήγορη έρευνα, φαίνεται ότι το συγκεκριμένο έργο δεν έχει τελική τιμή και δεν είναι σαφές πότε τελειώνει η σύμβαση. Υπάρχει, δηλαδή, μία σύμβαση που έχει «δημιουργικές» ασάφειες. Υπάρχουν εισπράξεις που είναι σαφέστατες, αλλά και έξοδα λειτουργίας που είναι «ασαφή» από τη στιγμή που δεν προσδιορίζονται συγκεκριμένα.
Η εταιρεία έχει κάνει από το 2006 μία μόνο αύξηση, το 2010, δέκα λεπτών από 2,70 ευρώ σε 2,80 για να απορροφήσει, όπως λέει, μέρος του ΦΠΑ, ενώ δεν προχώρησε επί δέκα τρία χρόνια σε άλλη ανατίμηση των διοδίων λόγω κρίσης, ασκώντας, όπως ισχυρίζεται, κοινωνική πολιτική. Αυτό μάλιστα παρ’ ότι λόγω κρίσης, σύμφωνα με την ίδια, μειώθηκε ο αριθμός διέλευσης των αυτοκινήτων, ενώ το όριο διοδίων ανέρχεται σήμερα στα 3,77 ευρώ. Προφανώς τώρα που βγήκαμε από τα μνημόνια θυμήθηκε, εν μέσω εκλογών με τη βουλή κλειστή, να βγάλει τη χασούρα, χωρίς να φτάνει και στα άκρα.
Από τη μεριά του, το υπουργείο ήταν σε επαφή με την εταιρεία εξετάζοντας τη δυνατότητα, στο πλαίσιο της υπάρχουσας σύμβασης, να γίνουν συμπληρωματικά έργα, αλλά και μείωση των διοδίων. Παράλληλα, το υπουργείο προσέλαβε σύμβουλο για να εξετάσει όλα τα στοιχεία που θα του επέτρεπαν να προσδιορίσει το τέλος της σύμβασης με βάση τις αποσβέσεις που έχουν γίνει, έτσι ώστε το έργο να επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο και εκτιμάται ότι τούτο θα γίνει μέχρι τέλους του 2019.

Η απάντηση του υπουργείου

Σκληρή ήταν η απάντηση του υπουργού Υποδομών κ Σπίρτζη μετά τη γνωστοποίηση της αύξησης, ο οποίος δεν δίστασε στην ομιλία του στο 3ο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών στο Μέγαρο Μουσικής να δηλώσει «την πιο τρανταχτή απόδειξη πως κάποιοι μέσα στην προεκλογική περίοδο προσπαθούν να παρέμβουν και πολιτικά ή προσπαθούν να βρουν ευκαιρία να κατοχυρώσουν τη λογική της αρπαχτής και μάλιστα χωρίς προειδοποίηση». «Τέσσερα χρόνια δεν κάναμε θελήματα ή χάρες, όπως κάποιοι ήθελαν» και κατέληξε πως «δεν θα γίνουν ανεκτές από εδώ και πέρα τέτοιου είδους συμπεριφορές, τακτικές και πρακτικές από όποια θέση και αν είμαστε. Θα χοντρύνει πολύ! Το λέω για να μην παρεξηγηθούμε!»
Στο 3ο συνέδριο Υποδομών μίλησε και ο τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος στην παρέμβασή του τόνισε πως η απόφαση για αύξηση της τιμής των διοδίων της Αττικής Οδού «σε δύο φάσεις που αγγίζουν το 17%» είναι μονομερής. «Δεν νομίζω πως μπορούμε να κάνουμε ανακοινώσεις για αυξήσεις των διοδίων και να θεωρούμε πως με αυτό τον τρόπο θα έχουμε μοχλό πίεσης για τους επόμενους. Είναι πρακτική που ανήκει στο παρελθόν και καλό είναι να αποφεύγονται αυτές οι κινήσεις».

Πέτρος Ζούνης
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet