«Antigone reloaded»

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης συνεχίζει για τέταρτη χρονιά το πρόγραμμά του με τίτλο «Αρχαίο δράμα: Επιρροές και σύγχρονες προσεγγίσεις», σε συνεργασία με ξένα Πανεπιστήμια, που έχει ως στόχο την προώθηση της έρευνας και της μελέτης του αρχαίου δράματος και την ανάπτυξη της επικοινωνίας και του διαλόγου ανάμεσα σε δημιουργούς, καλλιτέχνες και θεωρητικούς των Γραμμάτων και της Τέχνης με διαφορετικές προσεγγίσεις.
Φέτος, υποδέχεται στην Αθήνα δύο Πανεπιστήμια της Φιλανδίας, το Πανεπιστήμιο Τεχνών της Φινλανδίας / Ακαδημία Θεάτρου και το Πανεπιστήμιο Aalto / Σχολή Τεχνών, Σχεδίου και Αρχιτεκτονικής, τα οποία σε συνεργασία θα παρουσιάσουν την παράσταση «Antigone reloaded» εμπνευσμένη από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή με χρήση πολυμέσων, σε σκηνοθεσία-δραματουργική επεξεργασία του Γιάνε Πέλινεν, στα αγγλικά με ελληνικούς υπέρτιτλους. Η παράσταση θέτει μία σειρά προβληματισμούς που αφορούν στο ζήτημα της προσαρμογής μιας αρχαίας τραγωδίας στο σύγχρονο μετα-δραματικό πλαίσιο: ποια είναι η συνάφεια και το νόημα της μελέτης και του ανεβάσματος της Αντιγόνης σήμερα;
Παραστάσεις: Πέμπτη 11, Παρασκευή 12 & Σάββατο 13 Ιουνίου, στις 9μ.μ., στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος, τηλ.: 210 3418 550). Η είσοδος είναι ελεύθερη. Κράτηση θέσεων: Δευτέρα – Παρασκευή, 11π.μ. – 2μ.μ., τηλ.: 210 34 18 579.

Φεστιβάλ νέων θεατρικών ομάδων

Το φεστιβάλ νέων θεατρικών ομάδων πραγματοποιείται για έβδομη χρονιά στο Επί Κολωνώ, από την Τρίτη 26 Μαΐου έως τη Δευτέρα 29 Ιουνίου. Στα έξι προηγούμενα φεστιβάλ η συμμετοχή υπήρξε μεγάλη, ενώ πολλές από τις συμμετέχουσες παραστάσεις, προσελκύοντας το ενδιαφέρον και την αποδοχή, συνεχίστηκαν με επιτυχία μέσα στην επόμενη θεατρική περίοδο, είτε στο Επί Κολωνώ είτε σε άλλον χώρο. Οι ομάδες που συμμετέχουν έχουν την ε��καιρία να πειραματιστούν ελεύθερα σε έναν καλλιτεχνικό «τόπο» - στην περίμετρο της αθηναϊκής θεατρικής σκηνής - με μόνο στόχο να ανθίσει η δημιουργική έκφραση. Οι διαφορετικές αντιλήψεις των ομάδων για το θέατρο και την τέχνη γενικότερα, όπως και η συνάντησή τους με το θεατρόφιλο κοινό, δημιουργούν ένα κλίμα δημιουργικής αλληλεπίδρασης, άμιλλας και επικοινωνίας που συχνά μεταφέρεται «after hours» και στην αυλή του θεάτρου με τους συντελεστές των παραστάσεων να έρχονται σε άμεση επαφή με το κοινό, τις άλλες ομάδες και με επαγγελματίες του θεατρικού χώρου. Ένα πραγματικό open showcase.
Σήμερα, Κυριακή, στις 10μ.μ., η Θεατρική Ομάδα nebula παρουσιάζει το έργο «Είναι στους κανόνες» σε κείμενο και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Μαυρόγιαννη,
σκηνικά και κοστούμια του Νικόλα Μαρμαρά. Παίζουν: Ναταλία Δήμου, Αλέξανδρος Μαυρόγιαννης, Νίκη Μαυροειδή. Θα προηγηθούν τα μέλη της ομάδας «ΡαΚούν», στις 8.45μ.μ., με το έργο «Περυσινές Βροχές» σε κείμενο και σκηνοθεσία του Χρήστου Καρασαββίδη. Παίζουν: η Δώρα Παρδάλη και Performance:η Εύα Τσαγκαράκη. Η παράσταση θα επαναληφθεί τη Δευτέρα στις 10μ.μ. Στο Επί Κολωνώ (Ναυπλίου 12 και Λένορμαν 94, τηλ. 210 5138 2670).

«Ενώ το πλοίο ταξιδεύει»
της Γαλάτειας Καζαντζάκη


Ενα πλοίο ταξιδεύει, ανάμεσα στους δύο μεγάλους πολέμους: από τη γέφυρα του καπετάνιου μέχρι το μηχανοστάσιο και την κάμαρα των θερμαστών, άνθρωποι από κάθε κοινωνική τάξη προσπαθούν να δραπετεύσουν από τους φόβους τους και να γαντζωθούν από τις ελπίδες τους. Η ιστορία αυτή εκτυλίσσεται σε ένα πλοίο με προορισμό ένα νησί, την Τήνο, την Ρόδο, την Κύπρο ή την Λαμπεντούζα. Επιβάτες όλοι εμείς τότε και τώρα. Κοινό σημείο σε όλους η μάχη με την μοίρα μας, σε αυτό το ταξίδι.
Η Ομάδα7 παρουσιάζει – για πρώτη φορά μετά τη θρυλική παράσταση του Εθνικού, το 1932 – το πρωτοποριακό θεατρικό έργο της Γαλάτειας Καζαντζάκη, με στόχο να αναδείξει τη διαχρονικότητα της γραφής της αλλά και το επίκαιρο του έργου της. Σε αναζήτηση μίας σύγχρονης θεατρικής αισθητικής, η Ομάδα7 συνεχίζει την ερευνητική της διαδρομή ενσωματώνοντας video art, ηχητικά κολάζ, εικαστικές εγκαταστάσεις και θεατρολογική έρευνα. Βασικός συντελεστής του θεάματος, όπως πάντα, το ανθρώπινο σώμα των επτά ηθοποιών που επιστρατεύουν όλα τα θεατρικά μέσα για να ανταποκριθούν στην πρόκληση των τριανταπέντε ρόλων του έργου.
Ιδέα – σκηνοθεσία: Βίκυ Μαστρογιάννη, δραματουργική επεξεργασία: Άννα Τσίχλη, φωτισμοί, φωτογραφία, Video Art: Γιώργος Ζαφειρίου, σκηνικός χώρος – κοστούμια: Ελένη Νανοπούλου, πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Καλογεροπουλος, βοηθός σκηνοθέτη - βοηθός δραματολόγου - δραματολογική έρευνα: Ευδοκία Δεληπέτρου, επιμέλεια μακιγιάζ: Μαρία Φελλά. Παίζουν: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Γιώργος Ανδράκης, Άλκης Ζούπας, Μαίρη Λούσυ, Βίκυ Μαστρογιάννη, Μάνος Παπαδάς, Βασιλική Σκευοφύλαξ, Νίκος Χρηστίδης.
Ακούγεται η φωνή του Μάριου Σουγιουτζόγλου.
Δείτε: youtu.be/a1c5UcxJEdI
Παραστάσεις: 2-14 Ιουνίου, εκτός Δευτέρας, στις 9μ.μ., στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» (Πειραιώς 206, Ταύρος, τηλ.: 210 3418 550).

“Αυτό που εγώ ονομάζω λήθη”, του Laurent Mauvignier

Το κείμενο το πολυβραβευμένου γάλλου συγγραφέα Laurent Mauvignier «Αυτό που εγώ ονομάζω λήθη» παρουσιάζεται σε μετάφραση Σπύρου Γιανναρά. Η σκηνοθεσία είναι της Άσπας Τομπούλη και ο Νίκος Νίκας θα είναι ο αφηγητής. Πρόκειται για μια πυκνή αφήγηση που αδιάκοπα μετατοπίζεται –εν είδει εσωτερικού μονολόγου – από τη συνείδηση του θύματος σε εκείνη των θυτών, των γονιών του θύματος, τυχαίων ανθρώπων. Το έργο και ο συγγραφέας παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Η υπόθεση ξεκινά από ένα πραγματικό γεγονός. 30 Δεκεμβρίου του 2009. Ένας νεαρός περιθωριακός, γάλλος υπήκοος με καταγωγή από την Μαρτινίκα, μπαίνει σε ένα σούπερ μάρκετ Carrefour στη Λυών, παίρνει ένα κουτάκι μπύρα και το πίνει. Τέσσερις σεκιουριτάδες τον πλησιάζουν, τον οδηγούν στα υπόγεια του καταστήματος και τον ξυλοκοπούν άγρια. Ο νεαρός πεθαίνει από μηχανική ασφυξία. Οι κάμερες ασφαλείας του σούπερ μάρκετ έχουν καταγράψει τα πάντα και ο εισαγγελέας, σοκαρισμένος από την ηθελημένη και απροκάλυπτη βία που αποτυπώνεται στα βίντεο, δηλώνει ότι «είναι απαράδεκτο να πεθαίνει κανείς για μερικά κουτάκια μπύρας». Οι δράστες παραπέμπονται. Η είδηση απασχόλησε για λίγες μόνο μέρες τις αστυνομικές στήλες των γαλλικών εφημερίδων και μετά ξεχάστηκε.
Ο Μauvignier εμπνέεται από αυτό το πραγματικό συμβάν, ωστόσο δεν γράφει ντοκουμέντο και δεν κάνει ρεπορτάζ. Τον ενδιαφέρει η λήθη και η σιωπή που σκεπάζει έναν τέτοιο θάνατο, η άλογη δολοφονία ενός αφανούς, ενός κοινωνικού παρία, ενός πολίτη που η φωνή του δεν ακούγεται ποτέ. Έτσι το κείμενο αποκτά μια δυνατή πολιτική διάσταση, καθώς επιχειρεί να διατυπώσει σε λόγο την απουσία και τον πόνο, την απροκάλυπτη βία μιας καθημερινότητας που γλιστράει δίπλα μας, συχνά απαρατήρητη.
Τη νέα σεζόν στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων (Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α 11361 Κυψέλη).
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2020 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet