«ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ Α.Ε.»
Προσφέρονται υπηρεσίες



Επιμέλεια: Στράτος Κερσανίδης

Η Ιαπωνία δεν είναι μόνον γεωγραφικά πολύ μακρινή χώρα, αλλά είναι ακόμη πιο μακρινή λόγω κουλτούρας και ιδιοσυγκρασίας των ανθρώπων. Ας σκεφτούμε μόνο τους απεργούς, που εργάζονται φορώντας μια άσπρη κορδέλα, ή το χαρακίρι ως πράξη τιμής η οποία ξεπερνά κάθε λογική του δυτικού ανθρώπου. Έρχεται τώρα ο βετεράνος γερμανός σκηνοθέτης, Βέρνερ Χέρτζογκ, με την ταινία «Οικογενειακή ευτυχία Α.Ε.» (Family Romance LLC), για να μας φέρει μπροστά σε μια ακόμη ιδιαιτερότητα των κατοίκων της μεγάλης νησιωτικής χώρας της Άπω Ανατολής, η οποία, αν μη τι άλλο, θα μας ξενίσει.
Στην Ιαπωνία, λοιπόν, οι υπηρεσίες ενοικίασης οικογενειακών μελών, φίλων, αγαπημένων προσώπων, υπαλλήλων, οπαδών και λοιπών, είναι αρκετά διαδεδομένες και υπάρχουν αρκετές εταιρείες που τις προσφέρουν! Μάλιστα, έτσι ακριβώς! Εμπνεόμενος από αυτό ακριβώς, ο Χέρτζογκ αφηγείται μια τέτοια ιστορία. Ο πρωταγωνιστής της ταινίας είναι ένας άνδρας ο οποίος είναι ιδιοκτήτης μιας τέτοιας εταιρείας.
Το όνομα της εταιρείας είναι «Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.» και αυτό που κάνει είναι να μισθώνει ηθοποιούς οι οποίοι παίζουν τους ρόλους που ζητούν οι πελάτες της εταιρείας. Δηλαδή αναπληρώνουν, υποδυόμενοι, συγγενείς, φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα για λογαριασμό των πελατών, έτσι ώστε να προσφέρουν σε αυτούς την οικογενειακή ευτυχία. Οι μισθωμένοι αυτοί ηθοποιοί-υπάλληλοι συμπαρίστανται στους πελάτες αναλαμβάνοντας ανάλογους ρόλους σε παντός είδους κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως πάρτι, γάμους, κηδείες αλλά ακόμη και σε πιο προσωπικές στιγμές. Στην ταινία ένας υπάλληλος της εταιρείας ενοικιάζεται για να παίξει διάφορους ρόλους. Τη μια τον πατέρα μιας έφηβης, την άλλη έναν νεκρό σε μια κηδεία, την τρίτη τον υπάλληλο ενός σιδηροδρομικού σταθμού κ.λπ.
Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα μέσα σε αυτόν τον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας στην οποία οι σχέσεις των ανθρώπων και οι οικογενειακοί δεσμοί είναι προϊόντα μιας «απάτης»; Πόσο στα αλήθεια οι άνθρωποι αυτοί, υπάλληλοι ή καταναλωτές των υπηρεσιών, μπορούν να βγουν αλώβητοι από αυτό το παιχνίδι της εν γνώσει τους εξαπάτησης; Και τελικά επιτυγχάνεται και σε ποιον βαθμό αυτό το οποίο είναι το ζητούμενο, δηλαδή η ευτυχία;
Ο Βέρνερ Χέρτζογκ διεισδύει μέσα στην παράδοξη ιαπωνική κοινωνία, σκηνοθετώντας μια ταινία μυθοπλασίας βασισμένος όμως σε μια πραγματικότητα.
Ο πρωταγωνιστής, Γιουίτσι Ίσι, είναι στην πραγματικότητα ιδρυτής και ιδιοκτήτης της εταιρείας «Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.» και ο ίδιος εργάζεται υποδυόμενος ρόλους κατά παραγγελία των πελατών του. Ο ίδιος διαφημίζει την εταιρεία του με το σλόγκαν: «Περισσότερη ευχαρίστηση από αυτήν που η πραγματικότητα μπορεί να προσφέρει». Μάλιστα ίδιος υποστηρίζει πως αυτό που επιθυμεί είναι να υπάρξει μια κοινωνία όπου κανείς δεν θα χρειάζεται τις υπηρεσίες του. Όπως ο ίδιος αποκαλύπτει η ιδέα για την ίδρυση της εταιρείας «Οικογενειακή Ευτυχία» τού ήρθε πριν από 11 χρόνια. Τότε μια φίλη του, μητέρα με παιδί, του ζήτησε να παρουσιαστεί στον παιδικό σταθμό που ήθελε να γράψει την κόρη της και να παραστήσει τον πατέρα, επειδή προτιμούνταν παιδιά παντρεμένων γονέων. Η συνέντευξη δεν πήγε καλά, γιατί η μικρή δεν τον είχε συνηθίσει, αλλά αυτή η εμπειρία του δημιούργησε την επιθυμία «να διορθώσει την αδικία» βοηθώντας άλλες γυναίκες που βρίσκονταν στη θέση της φίλης του.

strakersan@gmail.com
kersanidis.wordpress.com

 

«ΚΡΑΤΙΚΑ ΜΥΣΤΙΚΑ»
Μια γυναίκα μπροστά στη συνείδησή της



«Ερχεται κάποτε μια στιγμή που κάποιος πρέπει να πάρει μια θέση που δεν είναι ούτε ασφαλής, ούτε πολιτική, ούτε δημοφιλής, αλλά πρέπει να το κάνει γιατί η συνείδηση του τού λέει ότι είναι το σωστό». Τα λόγια αυτά του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ φαίνεται πως προβλημάτισαν πολύ την Κάθριν Γκαν, μια μεταφράστρια της βρετανικής κυβέρνησης, και την οδήγησαν στην αποκάλυψη ενός πολύ σημαντικού μυστικού.
Όλα όσα διαδραματίζονται στην ταινία «Κρατικά μυστικά» (Official secrets) του Γκάβιν Χουντ βασίζονται σε αληθινά γεγονότα και συνέβησαν το 2003. Τότε που η κυβέρνηση των ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ προσπαθούσαν να αποσπάσουν τη θετική ψήφο των κρατών μελών του ΟΗΕ για την επέμβαση στο Ιράκ. Τότε έπεσε στην αντίληψη της Κάθριν Γκαν, μεταφράστριας στο αρχηγείο επικοινωνιών της βρετανικής κυβέρνησης, ένα άκρως απόρρητο μέιλ προερχόμενο από τις αμερικανικές αρχές. Με αυτό οι Αμερικανοί ζητούσαν από τους Βρετανούς να κατασκοπεύσουν τις χώρες του ΟΗΕ με απώτερο σκοπό να αποσπάσουν τη θετική ψήφο τους για τη σχεδιαζόμενη επίθεση εναντίον του Σαντάμ Χουσεΐν. Μόλις η Γκαν πήρε το μέιλ, τρομοκρατημένη από αυτά που διάβασε, βρέθηκε αντιμέτωπη με τη συνείδησή της και αποφάσισε να το κοινοποιήσει. Έτσι η πληροφορία έφτασε στον Μάρτιν Μπράιτ, δημοσιογράφο στον Ομπσέρβερ. Ο τελευταίος αφού διασταύρωσε την πληροφορία και βεβαιώθηκε για την αυθεντικότητα του μέιλ, δημοσίευσε την είδηση στις 2 Μαρτίου 2003.
Έτσι η Κάθριν Γκαν, μετά από εκτεταμένη έρευνα και εξονυχιστικό έλεγχο που έγινε στο τμήμα της, ομολόγησε την πράξη της και βρέθηκε κατηγορούμενη με βάση το νόμο περί κρατικών μυστικών. Η ίδια και οι δικηγόροι της έκαναν το παν για να υπερασπιστούν την πράξη της, ενώ την ίδια ώρα κινδύνευε η ζωή της, η ελευθερία της και η οικογένειά της.
Μια θαυμάσια ταινία, ένα δυνατό κατασκοπευτικό θρίλερ για τη συνείδηση των ανθρώπων, για το θάρρος και την ατομική ευθύνη που αναλαμβάνουν οι απλοί άνθρωποι όταν έρχονται αντιμέτωποι με τους μηχανισμούς της εξουσίας.

Σ. Κ.

 

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

«3 δευτερόλεπτα» (The informer) του Αντρέα ντι Στέφανο: Ένας πρώην πεζοναύτης στις Ειδικές Δυνάμεις, ο Πιτ, ο οποίος έχει παρασημοφορηθεί για τις υπηρεσίες του, βρίσκεται ξαφνικά μπλεγμένος. Μετά από έναν καβγά στον οποίο προσπάθησε να υπερασπιστεί τη γυναίκα του βρίσκεται στη φυλακή. Οι ικανότητές του όμως αποτελούν το διαβατήριο για την αποφυλάκισή του αρκεί να κάνει ό,τι του ζητούν. Δηλαδή να παίξει το ρόλο του πληροφοριοδότη για το Εφ Μπι Άι, ώστε να παγιδέψουν το μεγαλύτερο κακοποιό στη Νέα Υόρκη. Όμως κατά τη διάρκεια της επιχείρησης ένας αστυνομικός θα σκοτωθεί και ο Πιτ θα βρεθεί αντιμέτωπος τόσο με το Εφ Μπι Άι όσο και με τους μαφιόζους.

«Αντίστροφη μέτρηση» (Coutdown) του Τζάστιν Ντεκ: Μια νοσοκόμα κατεβάζει μια εφαρμογή από το διαδίκτυο σύμφωνα με την οποία μπορεί να δει πόσο χρόνο ζωής σου απομένει. Με τρόμο διαπιστώνει πως της μένουν μόνον τρεις μέρες, ενώ μια άγνωστη φιγούρα την στοιχειώνει απειλητικά. Ενώ ο χρόνος κυλά αντίστροφα η γυναίκα προσπαθεί να βρει ένα τρόπο ώστε να σώσει τη ζωή της.

«Η μάχη της επικράτησης» (The current war) του Αλφόνσο Γκόμεζ-Ρεχόν: Η ταινία μας μεταφέρει στο 1880 τότε που βρισκόταν στο αποκορύφωμά της η διαμάχη ανάμεσα σε δύο μεγάλους επιστήμονες. Τον εφευρέτη Τόμας Έντισον και τον επιχειρηματία Τζορτζ Γουέστινγκχάουζ, με τον πρώτο να υποστηρίζει την παροχή συνεχούς ρεύματος και τον δεύτερο το εναλλασσόμενο, πράγμα που υποστήριζε και ο Νίκολα Τέσλα καθώς και πολλοί Ευρωπαίοι επιχειρηματίες. Η ταινία βασίζεται σε αληθινά γεγονότα.

«Τζούντι» (Judy) του Ρούπερτ Γκουλντ: Βιογραφική ταινία για μια περίοδο στη ζωή της θρυλικής Τζούντι Γκάρλαντ. Είναι χειμώνας του 1968 και η διάσημη σταρ φτάνει στο Λονδίνο για μια σειρά εμφανίσεων σε ένα διάσημο κέντρο διασκέδασης. Έχουν περάσει τριάντα χρόνια από τότε που με τον «Μάγο του Οζ» έγινε γνωστή σε όλον τον κόσμο και, ενώ η φωνή της δεν έχει τις δυνατότητες που είχε, οι ερμηνευτικές δυνατότητες έχουν φτάσει σε πολύ υψηλό σημείο ωρίμανσης. Η Τζούντι ετοιμάζει την παράσταση, κάνει πρόβες, συζητά με τη διεύθυνση του καταστήματος, έρχεται σε επαφή με φίλους και θαυμαστές. Παραμένει σπινθηροβόλα και γεμάτη ζωή, συνεχίζει να ονειρεύεται και να ερωτεύεται, μάλιστα ετοιμάζεται να παντρευτεί για πέμπτη φορά με τον Μίνι Ντιν. Παρόλη της τη ζωντάνια, όμως, είναι μια εύθραυστη γυναίκα, που από τα 47 της χρόνια δουλεύει τα 45. Εξαντλημένη καταδιώκεται από τις παιδικές της αναμνήσεις που ήταν ήδη αστέρι στο Χόλιγουντ και νιώθει τη μεγάλη επιθυμία να γυρίσει κοντά στα παιδιά της. Αλήθεια πόση δύναμη έχει για να συνεχίσει;

«Γέτι, ο χιονάνθρωπος των Ιμαλαΐων» (Abominable) της Τζιλ Κάλτον: Ένα νεαρό Γέτι βρίσκεται στην ταράτσα της Γι, στη Σαγκάη. Η κοπέλα και το πλάσμα θα γίνουν φίλοι και μαζί με τους φίλους της Λι, Τζιν και Πεγκ ξεκινούν για τη μεγάλη οροσειρά για να βρουν την οικογένειά του. Προκειμένου οι τρεις φίλοι να φτάσουν στο σπίτι του Έβερεστ, όπως ονόμασαν το Γέτι, πρέπει να ξεφύγουν από τον Μπέρνις, έναν πλούσιο που θέλει να το αιχμαλωτίσει αλλά και τον ζωολόγο Ζάρα.

Σινεφίλ
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet