Την περασμένη Παρασκευή το απόγευμα, ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος παρέδιδε μάθημα στη σχολή του και ο καλλιτεχνικός διευθυντής με την αναπληρώτριά του ετοιμάζονταν να παραστούν στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Τότε έμαθαν από τρίτους ανάρτηση σε ιστότοπο με τη σύνθεση της νέας διοίκησης του ΚΘΒΕ. Αυτό τον άκομψο, αήθη, προσβλητικό και άκρως απολίτιστο τρόπο επέλεξε η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού για να ανακοινώσει τη νέα ηγεσία του ΚΘΒΕ. Δεν θα έπρεπε να μας εκπλήξει, βέβαια, αυτό το γεγονός γιατί φαίνεται να ταιριάζει απόλυτα στο πολιτικό ήθος μιας φαιάς, ακροδεξιάς κυβέρνησης που σκοπό της έχει να ξεριζώσει ό,τι υγιές έχει απομείνει στον πολιτισμό της χώρας και να εγκαθιδρύσει την αναχρονιστική, βαθιά συντηρητική και σκοταδιστική της αντίληψη για την καλλιτεχνική δημιουργία.
Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι λέξεις δεν έχει υπάρξει καμιά επικοινωνία από πλευράς του υπουργείου Πολιτισμού με την απερχόμενη διοίκηση του ΚΘΒΕ. Κι αυτή την απαράδεκτη τακτική την χρεώνεται απολύτως η υπουργός Πολιτισμού. Χωρίς να τηρήσει ούτε καν τα προσχήματα της αστικής ευγένειας, εκπαραθύρωσε βίαια χωρίς καμιά επικοινωνία μια διοίκηση η οποία κατάφερε μέσα σε μια τριετή θητεία, έχοντας πριν λίγους μήνες υπογράψει για τη δεύτερη, να υλοποιήσει ένα πολύ σημαντικό έργο στο ΚΘΒΕ:
• Μηδένισε τα χρέη του οργανισμού που είχαν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη και απειλούσαν το Κρατικό Θέατρο με κλείσιμο.
• Εξασφάλιζε, παρά τα μνημονιακά εμπόδια, τους μισθούς των εργαζομένων τεχνικών, διοικητικών και καλλιτεχνών.
• Αύξησε με γεωμετρική πρόοδο την προσέλευση των θεατών σε όλες τις σκηνές. Το ΚΘΒΕ είχε πολλά χρόνια να δει γεμάτες όλες τις αίθουσές του.
• Θέσπισε το εισιτήριο των 5 ευρώ δίνοντας την ευκαιρία να πηγαίνουν στο θέατρο πολίτες με χαμηλά εισοδήματα.
• Ανανέωσε το ενδιαφέρον του κοινού με πολύ καλές επιλογές ρεπερτορίου, κλασικές, λαϊκές αλλά και ρηξικέλευθες.
• Έβγαλε το ΚΘΒΕ από ένα πολύχρονο τέλμα ανυποληψίας και μετριότητας με την παραγωγή ιδιαίτερα ποιοτικών παραστάσεων.
• Δημιούργησε δεκάδες θεατρικά εργαστήρια και εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες.
• Έβγαλε από το καβούκι του ένα εσωστρεφές και μίζερο θέατρο και το άπλωσε σε όλη την πόλη. Σε κάθε πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης ήταν παρόν και το Κρατικό Θέατρο. Θεατρικά αναλόγια σε μικρούς χώρους, καλλιτεχνικές παρεμβάσεις σε σχολεία, νοσοκομεία, κέντρα απεξάρτησης και ποικίλες συμμετοχές και συμπράξεις με άλλους φορείς της πόλης ήταν σε ημερήσια διάταξη.
Η εξουσία της αναχρονιστικής Δεξιάς δείχνει ξεκάθαρα το αποκρουστικό της πρόσωπο. Με ακραίο κυνισμό και χωρίς καμιά ντροπή. Το πολύπλευρο και σημαντικό έργο, όμως, της απερχόμενης διοίκησης θα μείνει ριζωμένο στην πόλη και η θητεία της μπορεί να χαρακτηρισθεί ως η άνοιξη του ΚΘΒΕ!

Πάνος Δημητρούδης
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet