Επιμέλεια: Λιάνα Μαλανδρενιώτη
lianam@otenet.gr

«Ωραία μου κυρία»




Το «τέλειο μιούζικαλ», η Ωραία μου κυρία των Άλαν Τζέι Λέρνερ και Φρέντερικ Λόου, ένα από τα πιο επιτυχημένα και δημοφιλή μιούζικαλ στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην ολοκληρωμένη μουσική μορφή του από την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Βασισμένο στο θεατρικό έργο του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο Πυγμαλίων, σε κείμενο, στίχους και μουσική του «τρομερού διδύμου του μιούζικαλ», το θρυλικό μιούζικαλ ανεβαίνει στην εγκεκριμένη εκδοχή για δύο πιάνα, σε μουσική διεύθυνση του Στάθη Σούλη και σε σκηνοθεσία του Γιάννου Περλέγκα, ο οποίος κρατάει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο του καθηγητή Χίγκινς. Η ρομαντική ιστορία του Χένρι Χίγκινς, του διακεκριμένου καθηγητή φωνολογίας στο Λονδίνο των αρχών του 20ού αιώνα, ο οποίος προσπαθεί να μεταμορφώσει μια πλανόδια λουλουδού με βαριά, ακατάληπτη προφορά σε κυρία της υψηλής κοινωνίας, μεταφέρεται σε ένα ατμοσφαιρικό καμπαρέ βγαλμένο μέσα από τους πίνακες του Τουλούζ-Λοτρέκ, τα βαριετέ των ταινιών του Φελίνι και τα σκοτεινά καμπαρέ του Μπομπ Φόσι. Επειδή, ακριβώς, η ζωή είναι καμπαρέ! Δύο πιάνα, φωνές, σώματα και ξέφρενοι χοροί καν-καν σε ένα μιούζικαλ για τον πόλεμο των φύλων και των τάξεων με υπέροχα τραγούδια.
Η μετάφραση στίχων είναι του Δημήτρη Δημόπουλου και η μετάφραση πρόζας της Μαρίας Κυριαζή και του Γιάννου Περλέγκα. Οι ανερχόμενες υψίφωνοι της ΕΛΣ Βάσια Ζαχαροπούλου και Χριστίνα Ασημακοπούλου ερμηνεύουν τον απαιτητικό ρόλο της Ελάιζας. Μαζί τους, ένα εξαιρετικό καστ μονωδών και ηθοποιών: Μιχάλης Τιτόπουλος, Βασίλης Δημακόπουλος, Ιωάννα Φόρτη, Έλλη Δαδήρα, Μαρία Γράμψα, Νικόλας Μαραζιώτης, Αθηνά Δημητρακοπούλου, Μαρία Αλεξάνδρου, Γιάννης Μανιατόπουλος, Χρήστος Ραμμόπουλος, Νικόλας Ντούρος, Αντώνης Αντωνιάδης, Μάγδα Καυκούλα, Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη. Στο πιάνο ο Στάθης Σούλης και η Βικτωρία-Φιοράλμπα Κιαζίμη.
Στις 21, 22, 23, 24, 28, 29, 30 Νοεμβρίου και 1, 5, 6, 7, 8, 12, 13, 14, 15, 19, 20, 21, 22, 24, 26, 27, 28, 29, 31 Δεκεμβρίου, στις 8μμ, (Κυριακές & 24, 26, 27/12 στις 7μμ, 31/12 στις 6.30μμ), στην Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής ΚΠΙΣΝ. Τιμές εισιτηρίων: 18 και 25 ευρώ, φοιτητικό 15 ευρώ.

 

«Το νήμα»




Η μεγάλη διεθνής παραγωγή, στην οποία η ελληνική παράδοση συνυπάρχει αρμονικά με το σύγχρονο χορό, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία - χορογραφία του Ράσελ Μάλιφαντ, μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου, φωτισμούς του Μάικλ Χαλς και κοστούμια της Μαίρης Κατράντζου. Ερμηνεύει σύνολο 18 χορευτών.
Η παράσταση βασίζεται στο διάλογο του παρελθόντος με το παρόν. Από τη μια οι παραδοσιακοί ελληνικοί χοροί και από την άλλη ο σύγχρονος χορός. Δύο κόσμοι φαινομενικά αντίθετοι και ξένοι. Οι δύο «αταίριαστοι» δρόμοι εμφανίζονται επί σκηνής και πότε αντιδικούν, πότε συμπλέουν, πότε εκθέτουν τη διαφορετικότητα τους και πότε επιδιώκουν τη συνεννόηση.
Η εξαίρετη πρωτότυπη και εμπνευσμένη για τη συγκεκριμένη παράσταση μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου πλαισιώνεται από διακεκριμένους σολίστ παραδοσιακών μουσικών οργάνων (γκάιντες, λύρες, νταούλια κ.λπ.). Η σύνθεση αυτή πότε διαχωρίζει και πότε ενώνει τους δύο αυτούς κόσμους δημιουργώντας μια ξεχωριστή μουσική ενότητα που καθηλώνει το κοινό.
Ο Ράσελ Μάλιφαντ με την προσωπική του χορευτική γλώσσα τολμά, αποδομεί και ανασυνθέτει την κινησιολογία του παρελθόντος κάνοντας τομή στη δημιουργική του πορεία. Μελέτησε βαθιά, με τη βοήθεια δυο ελλήνων δασκάλων, της Ελένης Σπαθιά και του Τάκη Καραχάλιου, τους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς και κατάφερε να δημιουργήσει ένα μαγευτικό έργο, άλλοτε συνομιλώντας, άλλοτε αντιπαρατιθέμενος και άλλοτε αποδεχόμενος να εντάξει αυτούσια στην παράσταση την αρχική «χορογραφία».
Ο «χορογράφος του φωτός» Μάικλ Χαλς, δημιούργησε ένα μοναδικό φωτιστικό «σκηνικό» υψηλής αισθητικής, ενώ η ανερχόμενη δύναμη του σύγχρονου ντιζάιν Μαίρη Κατράντζου σχεδίασε τα κοστούμια της παράστασης εμπνεόμενη από αρχαία μινωικά αγγεία.
Η παράσταση ονομάστηκε «The Thread» από το μίτο της Αριάδνης. Είναι το νήμα που ενώνει, το νήμα που οδηγεί, το νήμα που μπορεί να κατανοήσει ό,τι με πρώτη ματιά φαίνεται ασύνδετο, το νήμα που μπορεί να μας ταξιδέψει σε κόσμους ασύμβατους φαινομενικά, φωτίζοντας υπόγειες συγγένειες που οι άνθρωποι διστάζουν να αποδεχτούν. Το νήμα που, με εργαλείο τη χορευτική τέχνη, μας υπενθυμίζει τη βάση της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας: Από τα πολλά το ένα και από το ένα τα πολλά.
Από τις 20 έως τις 24 Νοεμβρίου και από τις 3 έως τις 4 Δεκεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη. Τιμές εισιτηρίων: από 25 έως 75 ευρώ, φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι: 20 ευρώ.

 

Συναυλία της Καμεράτας με ξεχωριστούς καλεσμένους




Οι Μουσικοί της Καμεράτας - Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής και ο μαέστρος Γιώργος Πέτρου, μαζί με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, τον βαρύτονο Τάση Χριστογιαννόπουλο και τον Δημήτρη Λιγνάδη, παρουσιάζουν ένα από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, το λαϊκό ορατόριο του Μίκη Θεοδωράκη «Το Άξιον εστί» σε ποίηση του νομπελίστα Οδυσσέα Ελύτη. Συμμετέχουν η Χορωδία του ΕΜΠ που διευθύνουν ο Μιχάλης Οικονόμου και η Αθανασία Κυριακίδου, η Χορωδία «Μελωδοί» υπό τον Γιώργο Ζιάκα και η Λαϊκή ορχήστρα της μουσικής σχολής «Εν χορδαίς και οργάνοις» της Σύρου με μαέστρο τον Αρίστο Βαμβακούση.
Στο πρώτο μέρος της συναυλίας θα παρουσιαστεί η συγκλονιστική Τέταρτη Συμφωνία («Los Angeles») του περίφημου εσθονού συνθέτη Άρβο Περτ, ένα από τα πιο προβεβλημένα συμφωνικά αριστουργήματα της εποχής μας, με έντονο πολιτικό περιεχόμενο. Το έργο παρουσιάστηκε σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση από τους Μουσικούς της Καμεράτας - Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τον Γιώργο Πέτρου το 2013.
Όπως σημειώνει ο Μ. Θεοδωράκης: «Το Άξιον εστί» του Ελύτη αποτελεί ένα μνημείο της σύγχρονης ελληνικής τέχνης. Το έργο διατρέχει ολόκληρη την ιστορική περίοδο του ελληνικού έθνους. Από την γένεση «αυτού του κόσμου του μικρού, του μέγα» έως την προφητική ενόραση των δεινών που επισώρευσε επάνω μας η δικτατορία. Τρία είναι τα βασικά του μέρη: Η Γένεσις, Τα Πάθη και το Δοξαστικόν (Άξιον εστί). Ως προς την εσωτερική του διάρθρωση υπάρχουν επίσης τρία διαφορετικά στοιχεία: η Αφήγηση, ο Ύμνος και το Χορικό. Αλλά τρία επίσης βασικά στοιχεία ολοκληρώνουν τη μουσική δομή του έργου: η μικτή χορωδία, η ορχήστρα και τα λαϊκά όργανα… Με «Το Άξιον εστί» προσπάθησα να διευρύνω τους ορίζοντες της έντεχνης λαϊκής μουσικής.
Η αριστουργηματική Τέταρτη Συμφωνία του διάσημου Εσθονού Άρβο Περτ γράφτηκε το 2008. Το έργο, που είναι ενορχηστρωμένο για έγχορδα, άρπα, τύμπανα και κρουστά, φέρει την επωνυμία «Los Angeles» (των αγγέλων), κάτι που έχει διττή σημασία: η παραγγελία του έργου έγινε από τη φημισμένη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λος Άντζελες, όπου και πρωτοπαρουσιάστηκε, αλλά συγχρόνως πηγή έμπνευσης για τον συνθέτη υπήρξε το κείμενο του «Κανόνα για τους φύλακες-αγγέλους» της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Το έργο είναι αφιερωμένο στον πολιτικό κρατούμενο Μιχαήλ Χοντορκόφσκι, έναν ρώσο μεγιστάνα που φυλακίστηκε κατηγορούμενος για απάτη, αλλά που, επί της ουσίας, οδηγήθηκε στη φυλακή προκειμένου να εξοντωθεί πολιτικά, σύμφωνα με τον Περτ. Ο ίδιος ο συνθέτης αναφέρει: Το τραγικό ύφος της Τέταρτης Συμφωνίας δεν αποτελεί θρήνο για τον Χοντορκόφσκι, αλλά μια «υπόκλιση» στη δύναμη του ανθρώπινου πνεύματος και στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου, στις 8.30μμ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Τιμές εισιτηρίων: από 12 έως 35 ευρώ, 9 ευρώ φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, πολύτεκνοι, ΑμεΑ, 65+.
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet