Επιμέλεια: Λιάνα Μαλανδρενιώτη
lianam@otenet.gr

 

Η Αργυρω Καπαρού μιλά
για τη φανταστική συνάντηση-παράσταση
«H Μαρία Κάλλας συναντά την Σοφία Βέμπο»


Ο πολυταλαντούχος Βασίλης Αναστασίου είναι σκηνοθέτης, σκηνογράφος, συγγραφέας, θεατρολόγος με σπουδές φιλοσοφίας, μεταφραστής θεατρικών έργων και άλλα πολλά και σημαντικά με κεντρικό ενδιαφέρον την όπερα. Aυτή τη φορά είναι δημιουργός μιας πολύ ενδιαφέρουσας μυθοπλασίας, μιας φανταστικής συνάντησης της Μαρίας Κάλλας με την Σοφία Βέμπο στο πιάνο/μπαρ του ξενοδοχείου Ακροπόλ Παλλάς. Η μουσικοθεατρική παράσταση διανύει με επιτυχία το δεύτερο χρόνο. Τον περασμένο χειμώνα παρουσιάστηκε στο Half Note Jazz Club, ενώ φέτος το κοινό την απολαμβάνει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Στο ρόλο της Μαρίας Κάλλας, η μέτζο σοπράνο Ειρήνη Καράγιαννη και στο ρόλο της Σοφίας Βέμπο, η ερμηνεύτρια Αργυρώ Καπαρου. Η Μαρία Κάλλας, η φωνή του κόσμου, «συναντά» τη φωνή της Ελλάδας, Σοφία Βέμπο.


Ο ίδιος ο σκηνοθέτης έχει μιλήσει για αυτή την ιδέα του: «Αναρωτιόμουν πώς αυτές οι δύο γυναίκες θα μπορούσαν σε έναν κοινό τόπο να βρουν επαφή. Έτσι, βρήκα το Ακροπόλ, το οποίο ήταν στη μέση της διαδρομής από το σπίτι της μιας και το σπίτι της άλλης. Η Κάλλας έμενε Πατησίων και η Βέμπο Στουρνάρη. Τότε έμενε στην μπλε πολυκατοικία στην πλατεία Εξαρχείων. Τη βραδιά που περιγράφουμε, η Σοφία φεύγει από το Θέατρο Βέμπο και ανεβαίνει με τα πόδια τη Μάρνης, θέλοντας να φτάσει στο σπίτι της, γιατί ταξί δεν υπάρχει, λόγω των επεισοδίων. Η Μαρία έρχεται από τη Μεγάλη Βρετάνια με το αυτοκίνητο του Ωνάση, το οποίο δεν μπορεί να περάσει και την αφήνει στη γωνία! Μιλάμε βέβαια πάντα για το 1961 και τις διαδηλώσεις που έλαβαν χώρα στην Αθήνα, μετά τις εκλογές βίας και νοθείας, όπως έμειναν γνωστές στην ιστορία».
Γινόμαστε θεατές-ακροατές στο «διάλογο» δύο εμβληματικών μορφών του ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου, που αγαπήθηκαν από το κοινό τους ως Έλληνίδες, ως ερμηνεύτριες και ως προσωπικότητες. Τις δύο σπουδαίες ερμηνεύτριες συνοδεύει στο πιάνο ο σπουδαίος σολίστ Μάρκος Κώτσιας.
Συναντήσαμε την Αργυρώ Καπαρού στο τέλος της παράστασης και μας μίλησε για το ρόλο της και για την παράσταση.

Αναμετριέστε με το βάρος της συλλογικής μνήμης που φέρουν τα τραγούδια της Βέμπο. Πώς το διαχειρίζεστε αυτό;
Χαίρομαι για την ερώτηση σας... ωστόσο ήταν περισσότερο ευχάριστη πρόκληση για μένα, παρά αναμέτρηση. Το ρεπερτόριο της Βέμπο είναι ένας μουσικός θησαυρός που έχει αγαπηθεί για πολλά χρόνια απ’ το κοινό. Στην παράστασή μας το κοινό δεν σταματά να τραγουδάει τα τραγούδια της. Αυτό μας δίνει μεγάλη χαρά.

Έχετε ακόμα μία πρόκληση, υποδύεστε στη σκηνή την Βέμπο. Ποια στοιχεία από την προσωπικότητα της σας βοήθησαν ώστε να είστε τόσο πειστική που το κοινό να σας χαρίζει το πιο θερμό του χειροκρότημα;
Η αγέρωχη φιγούρα της, η λεβεντιά και η γενναιοδωρία της, η γενναιότητα και η λαϊκότητα της επίσης. Την είδα στις ταινίες, σε βίντεο και ως παιδί την θυμάμαι σε μια εκδήλωση στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά, όπου είχε έρθει για να την τιμήσουν. Είχε αμεσότητα αφοπλιστική.

Ταυτόχρονα -δεν μπορώ να μην το επισημάνω- έχετε δίπλα σας στη σκηνή μία από τις πλέον διακεκριμένες μέτζο σοπράνο, την Ειρήνη Καράγιαννη στο ρόλο της Μαρίας Κάλλας. Πώς είναι αυτή η συνεργασία;
Είναι αμοιβαία η εκτίμηση και ο θαυμασμός μεταξύ μας και αισθάνομαι τυχερή που μοιράζομαι τη σκηνή με την κα Καράγιαννη. Είναι σπουδαία ως καλλιτέχνης αλλά και ως άνθρωπος κι εύχομαι να συνεχίσει αυτό το όμορφο ταξίδι που ξεκινήσαμε μαζί.

Αντιμετωπίσατε δυσκολίες δεδομένου ότι υπηρετείτε δύο τελείως διαφορετικά είδη τραγουδιών;
Όχι, γιατί η καθεμιά τραγουδά το ρεπερτόριο της. Εγώ απ’ την πλευρά μου το σύγχρονο τραγούδι και η κα Καράγιαννη το κλασικό. Όλα παντρεύονται σύμφωνα με το σενάριο πολύ όμορφα μεταξύ τους.

Πώς γεννήθηκε αυτή η παράσταση και τι θέλετε να εισπράξει το κοινό από αυτή;
Γεννήθηκε μάλλον από την αγάπη του συγγραφέα και σκηνοθέτη Βασίλη Αναστασίου για τις δύο κυρίες, τις οποίες είχε γνωρίσει προσωπικά όταν ήταν μικρός. Το κείμενο φέρνει τις δύο ερμηνεύτριες, σε μια τυχαία συνάντηση, να μιλούν για την προσωπική τους ζωή και κυρίως να τραγουδούν τα διαμάντια του ρεπερτορίου τους. Το κοινό εισπράττει τη χαρά της μουσικής ακρόασης κυρίως μέσα από τη συζήτηση δύο γυναικών.

Στις καλλιτεχνικές σας αποσκευές φέρετε αξιοζήλευτη καριέρα με πολλές διακρίσεις και πολύ σημαντικές συνεργασίες. Ποια από αυτές έπαιξε ή παίζει σπουδαίο ρόλο στην πορεία σας;
Συνεργασίες όπως αυτή με τον Μανώλη Μητσιά, τον συνθέτη Τάσο Γκρους και τον στιχουργό Ηλία Κατσούλη, για μια πενταετία από το 2000 έως το 2005. Το μουσικό θέατρο του Κραουνάκη από το 2005 έως το 2011. Και τέλος η συνεργασία μου έως και σήμερα με την δημιουργό Λίνα Νικολακοπούλου, στη δισκογραφία και τις μουσικές παραστάσεις, που μου χάρισε τον τελευταίο μου δίσκο «Χειρολαβές», σε μουσική Δάφνης Αλεξανδρή, έπαιξε και τον πιο σημαντικό ρόλο στην έως τώρα πορεία μου.

Τι να περιμένουμε από σας στο εγγύς μέλλον;
Καινούργια τραγούδια μέσα στο 2020 σε στίχους Λίνας Νικολακοπούλου και μουσική Δάφνης Αλεξανδρή. Τη συνέχεια της συνεργασίας μου με τον συνθέτη Δημήτρη Μαραμή πάνω στο μουσικό του έργο «Οι Στοιχειωμένοι» που θα παρουσιαστεί ξανά το 2020. Ένα νέο κύκλο παραστάσεων, πιθανά για την παράσταση για την οποία μιλήσαμε «Ακροπόλ Παλλάς 1961» αλλά και προσωπικές μουσικές παραστάσεις.

Κοστούμια: Μάικ Νικολάτος, video-art: Μπάμπης Σεβοζλίδης, αξεσουάρ: Βασίλης Μπόρσης, φωτογραφίες: Γιάννης Τσόλκας.
Κάθε Παρασκευή, στις 9μμ και κάθε Κυριακή στις 7μμ, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Διάρκεια: 98 λεπτά (χωρίς διάλειμμα). Τιμές εισιτηρίων: 15ευρώ, μειωμένο και ομαδικό (άνω των δέκα ατόμων) 10 ευρώ.

 

Χριστούγεννα με τον Καρυοθραύστη




Ενα πανέμορφο χορευτικό θέαμα, ένα μαγικό παραμύθι για μικρούς και μεγάλους, μια νοσταλγική επιστροφή στην παιδική ηλικία, στην καρδιά των Χριστουγέννων. Ο Καρυοθραύστης είναι από τις ελάχιστες παραστάσεις κλασικού μπαλέτου που μοιάζουν σαν να γράφτηκαν σήμερα. Η ευφάνταστη χορογραφία του Μαριούς Πετιπά και η αξεπέραστη μουσική του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι τον έχει καθιερώσει ως μια από τις πιο δημοφιλείς παραστάσεις η οποία, παρόλο που μετράει 124 χρόνια ζωής, έχει όλη τη ζωντάνια και τον ενθουσιασμό της πρώτης παρουσίασής της. Διατηρεί ανέγγιχτα από το χρόνο όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τα παιδικά όνειρα να φαίνονται πραγματοποιήσιμα.
Η πρεμιέρα του Καρυοθραύστη δόθηκε στις 18 Δεκεμβρίου του 1892 στο Θέατρο Μαριίνσκι στην Αγία Πετρούπολη και το κοινό τον υποδέχτηκε με συγκλονιστικό χειροκρότημα. Ήταν η βραδιά που ο Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι ένιωθε για ακόμα μία φορά απόλυτα δικαιωμένος. Η μουσική του συνδυάστηκε μοναδικά με το λιμπρέτο που βασίστηκε στο παραμύθι Ο Καρυοθραύστης και ο βασιλιάς των ποντικιών του Ερνστ Τίοντορ Αμαντέους Χόφμαν και το οποίο διασκεύασε αριστοτεχνικά ο Αλέξανδρος Δουμάς. Ο Μαριούς Πετιπά εξέπληξε τους πάντες με τη χορογραφία του. Η τρυφερή ιστορία του Καρυοθραύστη δεν άφησε κανένα ασυγκίνητο.
Ο Καρυοθραύστης χορογραφήθηκε και από τους δύο κορυφαίους χορευτές του 20ού αιώνα, τον Ρούντολφ Νουρέγεφ για τα Βασιλικά Μπαλέτα της Σουηδίας και τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ για το American Ballet Theater. Ο καθένας άφησε το στίγμα του ενισχύοντας το μύθο ενός έργου που δεν παύει να μας εκπλήσσει.
Στις 16, 18 & 23 Δεκεμβρίου, στις 7.30μμ, στην Αθήνα στο γήπεδο Τάε Κβο Ντο. Τιμές εισιτηρίων: από 15 έως 30 ευρώ.
Το Σάββατο 28 (στις 8.30μμ) και την Κυριακή 29 Δεκεμβρίου (στις 7μμ), στη Θεσσαλονίκη, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Τιμές εισιτηρίων: από 25 έως 45 ευρώ και 20 ευρώ παιδικό.

 
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2020 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet