Επιμέλεια: Λιάνα Μαλανδρενιώτη
lianam@otenet.gr

Ο Κρίστοφ Εσενμπαχ διευθύνει την ΚΟΑ




Ο μύθος που ακολουθεί τον βραβευμένο με Grammy αρχιμουσικό Κρίστοφ Έσενμπαχ, χτίζεται σε κάθε του εμφάνιση. Ο παγκοσμίου φήμης μαέστρος, που έχει κατακτήσει ορισμένα από τα πλέον αναγνωρισμένα βραβεία ως πιανίστας αλλά και αρχιμουσικός, θα συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, διευθύνοντας ένα πρόγραμμα, το οποίο συνδέει νοηματικά τον Κύκλο Μάλερ και τον Κύκλο 250 χρόνια Μπετόβεν. Η πολυαναμενόμενη συναυλία ανοίγει με την τιτάνια Πρώτη Συμφωνία του Γκούσταβ Μάλερ, η οποία ξεχωρίζει για την καθηλωτική δραματικότητα, αλλά και την πηγαία συναισθηματική ένταση. Συνεχίζει, με το θεμελιώδες -για το πιανιστικό ρεπερτόριο- Πέμπτο Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, γνωστό και ως Αυτοκρατορικό. Έργο έντονης εκφραστικότητας και ιδιαίτερων σολιστικών απαιτήσεων, με το οποίο θα αναμετρηθεί ο πάντα γοητευτικός πιανίστας Βασίλης Βαρβαρέσος. Όλοι οι συντελεστές της συναυλίας συμμετέχουν αφιλοκερδώς, ενώ τα έσοδα θα δοθούν στην Ένωση Μαζί για το Παιδί. Αυτή είναι η επιθυμία του Κρίστοφ Έσενμπαχ ο οποίος στηρίζει τα προσφυγόπουλα καθώς και ο ίδιος υπήρξε κάποτε ένα από αυτά. Επιθυμία, την οποία αγκάλιασαν τόσο η Ορχήστρα όσο και ο σολίστας.
Την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, στις 8.30μμ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Τιμές εισιτηρίων: από 10 έως 35 ευρώ.
7.45μμ: Εισαγωγική ομιλία του Χαράλαμπου Γωγιού για τους κατόχους εισιτηρίων.

 

Κυβέλη Καστοριάδη «Blue Portraits»




Από το Παρίσι στην Αθήνα, η Κυβέλη Καστοριάδη, με τη συνοδεία του Ορέστη Καλαμπαλίκη, παρουσιάζει μια ξεχωριστή μουσική παράσταση, εμπνευσμένη από τις προσωπογραφίες της συλλογής του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή, στο πλαίσιο της μουσικής ενότητας Συναισθησία. Μια σειρά από διαχρονικά τραγούδια και νοσταλγικές μελωδίες συνθέτουν μια εφήμερη έκθεση αφιερωμένη στην αποτύπωση της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης μέσω της μουσικής. Τραγούδια των Gainsbourg, Piazzola, Χατζιδάκις, Barbara δημιουργούν απροσδόκητες εικόνες, όπως τη Μαρία του Μπουένος Άιρες να χορεύει αγκαζέ με τον Monsieur William, καθώς ένα μικρό αγόρι γεμάτο ερωτηματικά συναντά την Τρελή του Φεγγαριού. Με όχημα τη βελούδινη, αλλά με τζαζ καταβολές φωνή της Κυβέλης Καστοριάδη και με τη συνοδεία του Ορέστη Καλαμπαλίκη στην κιθάρα και τις ενορχηστρώσεις, η σύμπραξη των δύο καλλιτεχνών μας παρασύρει σε ένα μουσικό ταξίδι στον χρόνο. Η ευκολία της Κυβέλης να τραγουδά άπταιστα πέντε γλώσσες και οι αυθόρμητες εναλλαγές στο ερμηνευτικό της ύφος συναντούν τον πολυεπίπεδο ήχο του Ορέστη σε μία μοναδική μουσική παράσταση. Η Κυβέλη Καστοριάδη -κόρη του Κορνήλιου Καστοριάδη- μεγάλωσε και ζει στο Παρίσι. Διατηρεί όμως αδιάλειπτη και βαθιά σχέση με την ελληνική μουσική. Για αυτό και οι δισκογραφικές της δουλειές εκδίδονται στην Ελλάδα από την Μικρή Άρκτο.
Στο Αμφιθέατρο του Μουσείου του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή
Την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020 στις 20.30
Γενικό εισιτήριο: 15€
Εισιτήριο για B&E Members: 12€

 

«Οχτώ Βαλς από δύο κιθάρες»




Οι δύο συνεργάτες κιθαριστές Νότης Μαυρουδής και Γιώργος Τοσικιάν, ενώθηκαν εις ένα σώμα, για να ευχαριστηθούν τις μελωδίες και τις ηχητικές εναλλαγές των δύο καθαρών σε κομμάτια που τους αρέσουν. Το πρόγραμμά τους, αυτή τη φορά, αποτελείται από βαλς που επελέγησαν από την Ελλάδα και όχι μόνο. Και επειδή το βαλς είναι ιστορικός και πολύ γνωστός χορός, θα το μοιραστούν μαζί σας.
Επί έξι δεκαετίες, ο Νότης Μαυρουδής, παράλληλα με τη διδακτική του καριέρα, έχει δυναμική παρουσία σε όλα τα κιθαριστικά-μουσικά-πολιτιστικά δρώμενα της χώρας μας. Εκδίδει και διευθύνει το μοναδικό ηλεκτρονικό περιοδικό κιθάρας, Tar (χορδή). Ο Γιώργος Τοσικιάν σπούδασε κιθάρα με τον Ιάκωβο Κολανιάν στο Σύγχρονο Ωδείο Αθήνας, απ’ όπου αποφοίτησε το 2004 παίρνοντας το δίπλωμά του με βαθμό «Άριστα Παμψηφεί». Από το 2005 δίνει ρεσιτάλ και παίρνει μέρος σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα τελευταία χρόνια είναι μόνιμος συνεργάτης και μέλος της ορχήστρας του συνθέτη Γιώργου Βαρσαμάκη, ενώ από το 2011 συνεργάζεται ως ντουέτο με τον κιθαριστή και συνθέτη Νότη Μαυρουδή. Στην πρώτη του δισκογραφική κατάθεση, με τίτλο «Guitar Music by Greek Composers», ερμηνεύει έργα καταξιωμένων αλλά και νέων Ελλήνων συνθετών για κιθάρα, παρουσιάζοντας πολλά από αυτά σε πρώτες ηχογραφήσεις. Στο δεύτερό του ηχογράφημα, με τίτλο «Mosaic», ερμηνεύει συνθέσεις επηρεασμένες από τις μουσικές παραδόσεις των χωρών της Εγγύς Ανατολής και των Βαλκανίων. Το 2015 κυκλοφορεί το CD με τίτλο «Aurora», στο οποίο ερμηνεύει συνθέσεις για κιθάρα αλλά και την Σουίτα για κιθάρα και ορχήστρα εγχόρδων του Γιώργου Βαρσαμάκη. Διδάσκει κλασική κιθάρα στο Ωδείο Σύγχρονη Μουσική Παιδεία και στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας.
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, στις 9μμ, στο Black Duck Gallery - Acoustic sessions (Χρήστου Λαδά 9). Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ με κρασί/ μπίρα.

 

Άλμπαν Μπεργκ «Βότσεκ»




Με τεράστια επιτυχία στέφθηκε η πρώτη παρουσίαση από την Εθνική Λυρική Σκηνή του Βότσεκ, του αριστουργήματος του Άλμπαν Μπεργκ. Η πρεμιέρα ολοκληρώθηκε με καταιγισμό χειροκροτημάτων για τον αρχιμουσικό Βασίλη Χριστόπουλο, τον σκηνοθέτη Ολιβιέ Πυ, τον πρωταγωνιστή Τάση Χριστογιαννόπουλο και όλους τους συντελεστές. Ο Βότσεκ είναι μια από τις πρώτες εκτενείς όπερες του 20ού αιώνα γραμμένη σε ατονικό ιδίωμα με χρήση τραγουδιστής ομιλίας – Sprechgesang. Τόσο λόγω της σημασίας του για την ιστορία του μουσικού μοντερνισμού όσο και για αυτή καθαυτή την ποιότητα της μουσικής του έχει ενταχθεί στο δραματολόγιο όλων των μεγάλων λυρικών θεάτρων του κόσμου. Η όπερα του Μπεργκ βασίζεται στο πρωτοποριακό θεατρικό κείμενο του Γκέοργκ Μπύχνερ και μιλάει για τη βία που υφίσταται από το περιβάλλον του ένας απλός, καθημερινός, φτωχός άνθρωπος, ο οποίος οδηγείται στην τρέλα και το φόνο. Ο Βότσεκ θεωρείται ότι άλλαξε τα δεδομένα στην όπερα, καθώς ασχολήθηκε με ένα θέμα το οποίο μέχρι τότε κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί στη σκηνή μιας όπερας, παρουσιάζοντάς το μέσα από μια αισθητική που σέβεται την ωμότητα του κειμένου, αναδεικνύοντας παράλληλα την ψυχολογική του διάσταση. Ο Γάλλος σκηνοθέτης και διευθυντής της Αβινιόν, Ολιβιέ Πυ, είδε τον Βότσεκ σαν ένα μοντέρνο Χριστό, αναδεικνύοντας τόσο τη μεταφυσική και όσο και την πολιτική διάσταση του έργου. Η σπουδαία παράσταση-γροθιά που δημιούργησε, κατάφερε να αποδώσει με συγκλονιστικό τρόπο το ζοφερό περιβάλλον της στρατοκρατίας, τη σκληρότητα, την κοινωνική εκμετάλλευση και το σαδισμό που οδηγούν τον Βότσεκ στην τρέλα και το φόνο. Το γιγαντιαίων διαστάσεων σκηνικό-λαβύρινθος με τις δεκάδες διαφορετικές όψεις που μοιάζει να συντρίβει τον Βότσεκ, κλείνοντας κάθε δυνατότητα διαφυγής, σχεδίασε ο Πιερ-Αντρέ Βάιτς, ενώ τους δραματικούς φωτισμούς υπέγραψε ο Μπερτράν Κιγύ. O κορυφαίος αρχιμουσικός Βασίλης Χριστόπουλος οδήγησε τους πρωταγωνιστές, την Ορχήστρα, τη Χορωδία και την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ σε έναν πραγματικό μουσικό άθλο και έδωσε μια νέα ερμηνεία στο τόσο απαιτητικό έργο. Ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος, στο δυσκολότερο ρόλο που έχει ερμηνεύσει έως σήμερα στη σταδιοδρομία του, αποθεώθηκε από το κοινό για την -πάνω από τα ανθρώπινα όρια- ερμηνεία του. Μαζί του οι νεότεροι και διακεκριμένοι μονωδοί Πήτερ Ουέντ, Ναντίνε Λένερ, Βασίλης Καβάγιας, Πήτερ Χόαρ, Γιάννης Γιαννίσης, Βαγγέλης Μανιάτης, Μιχάλης Ψύρρας, Παναγιώτης Πρίφτης, Μαργαρίτα Συγγενιώτου, Χρήστος Λάζος, οι οποίοι απέδωσαν με αιχμηρό τρόπο -μουσικά και σκηνικά- τον μουσικό κόσμο του Μπεργκ, αλλά και όλη τη σκληρότητα του κειμένου του Μπύχνερ.
31 Ιανουαρίου και 2 Φεβρουαρίου, στις 8μμ, στην αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Τιμές εισιτηρίων: από 15 έως 70 ευρώ, φοιτητικό, παιδικό: 15 ευρώ.
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet