Επιμέλεια: Κατερίνα Αναστασίου
catana@freemail.gr

Όλα τα παιχνίδια έχουν δικαίωμα να σπάνε


Με έναν παιχνιδιάρικο όσο και ευφυή τίτλο ο Άγγελος Αντωνόπουλος παρουσιάζει ένα οπτικό αφήγημα μέσα από το οποίο στοχάζεται την έννοια της εξουσίας. Εκθέτοντας τρεις εγκαταστάσεις –που ταυτόχρονα αποτελούν πράξεις– δημιουργεί μία βιωματική πορεία στο θεατή, εκθέτοντας την πολλαπλότητα της εξουσίας αλλά και τη δυνατότητα κατάρρευσής της. Στην πρώτη πράξη, στην οποία εκτίθενται διάφορα αντικείμενα, όπως θραύσματα μελών σώματος από κούκλες ή πορσελάνινα μπιμπελό, η αρχική ψευδαίσθηση ηρεμίας και τάξης που επιτυγχάνεται από τη χρωματική αρμονία αναιρείται γρήγορα με τη βαθμιαία προσαρμογή του βλέμματος στο χώρο. Στη δεύτερη πράξη, ο θεατής καλείται να διαλέξει την πορεία του ανάμεσα σε δύο δωμάτια: Το αριστερό, που τον φέρνει αντιμέτωπο με ένα σχεδόν μαύρο σκοτεινό χώρο, όπου το αρχιτεκτονικό κέλυφος της ελληνικής Βουλής συνυπάρχει με το κτήριο του γερμανικού κοινοβουλίου Ράιχσταγκ, το Κρεμλίνο και το Λευκό Οίκο. Στην τρίτη πράξη, αυτά που πρωταγωνιστούν είναι τα πρόσωπα που λαμβάνουν τις αποφάσεις και το δωμάτιο αποτελεί ύμνο σε μια πατριαρχική κοινωνία, η εξουσία της οποίας ασκείται εντός των κλειστών οικογενειακών σχέσεων. Στο σύνολό της, η έκθεση αποτελεί ένα λυρικό Cabinet of Curiosities, ένα ταξίδι στους προβληματισμούς και τα έργα του Αντωνόπουλου, μέσα από τα οποία διερευνά τη θέση και στάση του σύγχρονου ανθρώπου στο κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι. Η έκθεση λειτουργεί έως τις 10 Ιουλίου. Ωράριο: Σάββατο 12μ - 4μμ, Πέμπτη, Παρασκευή 11.30πμ - 7.30μμ
Enia Gallery (Μεσολογγίου 55, Πειραιάς, τηλ.: 2104619700)

 

Συνθήκες προσαρμογής




Εγκαινιάζεται την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου η νέα έκθεση του Νίκου Μόσχου στην οποία παρουσιάζει κυρίως ακρυλικά σε καμβά και έργα σε χαρτί. Βασικό άξονα της έκθεσης αποτελεί η διαδικασία προσαρμογής σε νέα δεδομένα, η διαρκής μετάβαση, η ανασύσταση της ύλης, των εννοιών και κατ’ επέκταση της ίδιας της ψυχοσύνθεσης. Η έκθεση αναπτύσσεται σε επί μέρους θεματικές–αφορμές που απασχολούν τους καλλιτέχνες εδώ και αιώνες: Ο φόβος απέναντι στο θάνατο, ο έρωτας, η ματαιότητα και η επιβολή εξουσίας είναι ορισμένες από τις πτυχές–επεισόδια, τα οποία τοποθετούνται μέσα σε ένα σύγχρονο αφήγημα, το οποίο στηρίζεται στην προσπάθεια προσαρμογής σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη κατάσταση. Η ταχύτητα των εξελίξεων έχει διαμορφώσει μια ροή πληροφοριών, που είναι δύσκολο να διαχειριστεί κανείς, περιορίζοντας τα περιθώρια αντίδρασης. Ταυτόχρονα οι εξελίξεις δε στερούν μόνο την εξεύρεση της ουσίας, αλλά συμπαρασύρουν και επαναπροσδιορίζουν όλα τα θεμελιώδη ζητήματα του ανθρώπου. Καθώς η ιδέα της προόδου και της εξέλιξης έχουν εμπορευματοποιηθεί στο έπαρκο, η τεχνολογία αδυνατεί να σταθεί δίπλα στον άνθρωπο και τελικά τον καθορίζει. Έτσι, η γνώση δεν ενισχύει την αυτοσυνειδητότητα, αλλά χρησιμοποιείται ως αμιγές μέσο κερδοσκοπίας και επιβολής εξουσίας. Μέσα σε αυτό το διαρκώς μετασχηματιζόμενο πλαίσιο, o Mόσχος προσπαθεί να αποτυπώσει την αλληλεπίδραση της κεκτημένης γνώσης με τη νέα συνθήκη. Στα έργα του η φόρτιση που κουβαλάει η επαφή με το νέο και το φιλτράρισμα της μέσα από την εμπειρία σκηνοθετούνται μέσα σε συνθέσεις στέρεες, όπου ακόμα και η αταξία προβάλλεται σαν ελεγχόμενο μέρος μιας διαδικασίας. Η έκθεση διαρκεί έως τις 7 Μαρτίου. Ωράριο: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11πμ - 3μμ και 5 - 8μμ
Γκαλερί Ζουμπουλάκη (Πλ. Κολωνακίου 20, Αθήνα, τηλ.: 2103608278)
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2020 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet