«Η καλοσύνη των ξένων»
«Η καλοσύνη των ξένων» (The kindness of strangers) της Λόου Σέρφινγκ: «Είναι θέματα και ιστορίες που ήθελα να εξερευνήσω σε βάθος για κάποιο χρονικό διάστημα και μέχρι ένα σημείο κατάφερα να τα κάνω να συνδέονται μεταξύ τους στην ταινία», λέει η σκηνοθέτιδα, Λόουν Σέρφινγκ. Πρόκειται για ιστορίες, που κουβαλά ο καθένας και η καθεμία από τους ήρωες και τις ηρωίδες που συναντώνται σε ένα ρωσικό εστιατόριο στο Μανχάταν. Ιδιοκτήτης του είναι ένας εκκεντρικός άντρας, ο Τίμοφι. Εκεί λοιπόν, στο εστιατόριο του Τίμοφι, συναντάμε την Κλάρα, μια νεαρή μητέρα η οποία ξεφεύγει μαζί με τα παιδιά της από τον βίαιο σύζυγό της, τον Μαρκ, έναν πρώην κατάδικο ο οποίος τώρα είναι μάνατζερ στο εστιατόριο, την Άλις, μια χαμηλών τόνων νοσοκόμα και ερασιτέχνιδα θεραπεύτρια και τον Τζεφ, ένα νεαρό άνδρα οι οποίος ψάχνει απεγνωσμένα για δουλειά και αναγνώριση. Όλα όσα συμβαίνουν, βέβαια, δεν συμβαίνουν εν κενώ αλλά σε συγκεκριμένες κοινωνικές συνθήκες. Αυτές είναι που θα επηρεάσουν τους ήρωες της ταινίας ώστε να ανακαλύψουν την ελπίδα και τη χαμένη αίσθηση της ελευθερίας.
«Μόνοι στο Παρίσι» (Deux moi) του Σεντρίκ Κλαπίς: Ο βετεράνος Σεντρίκ Κλαπίς σκηνοθετεί μια ρομαντική κομεντί με φόντο το γοητευτικό Παρίσι. Οι ήρωές του, ο Ρεμί και η Μελανί, ζουν στη γαλλική πρωτεύουσα και βιώνουν μόνοι τους την κατάθλιψη. Δεν γνωρίζονται αν και ζουν πολύ κοντά. Όμως αν το θέλει η τύχη μπορεί και να γνωριστούν, κάτι που θα αλλάξει τις ζωές τους. Ρομαντική κομεντί με θέμα την αποξένωση των ανθρώπων στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις.
«Νεντ Κέλι, ο νο 1 καταζητούμενος» (True history of the Kelly Gang) του Τσάστιν Κέρτζελ: Βρισκόμαστε στην Αυστραλία κατά τη δεκαετία 1870. Ο Τεντ Κέλι, γόνος Ιρλανδών ανταρτών, αποφασίζει να αντιταχτεί στους Άγγλους. Έτσι δημιουργεί μια συμμορία η οποία αναστατώνει την ενδοχώρα, θέλοντας να μιμηθεί τους προγόνους του οι οποίοι σκόρπιζαν τον τρόμο στους Άγγλους. Μεγαλωμένος από τον διαβόητο ληστή Χάρι Πάουερ, ο Κέλι από μικρός μπήκε στα κόλπα. Έτσι μετά από την άδικη σύλληψη της μητέρας του, στρατολογεί μια ομάδα αγριεμένων ληστών και οργανώνει μια επίθεση η οποία έμεινε στην ιστορία της χώρας καθώς όμοιά της δεν είχε ξαναδεί ο τόπος.
«Οι μεταφραστές» (Les traducteurs) του Ρεγκί Ραουνσάρντ: Εννέα άνθρωποι διαφορετικών εθνοτήτων, εννέα μεταφραστές, μεταφέρονται σε μια απομονωμένη, πολυτελή έπαυλη. Οι εννέα αυτοί άνθρωποι έχουν επιστρατευτεί για να μεταφράσουν, ο καθένας στη γλώσσα του, τον τελευταίο τόμο μια μεγάλης επιτυχίας της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Πρέπει να τηρηθεί απόλυτη μυστικότητα, να μη διαρρεύσει τίποτε για την υπόθεση του βιβλίου, ώστε να κυκλοφορήσει ταυτόχρονα σε όλες τις γλώσσες. Όμως, ανάμεσά τους υπάρχει κάποιος ο οποίος κοινοποιεί την πληροφορία. Έτσι εμφανίζονται στο διαδίκτυο οι δέκα πρώτες σελίδες και ένας μυστηριώδης χάκερ απειλεί να αποκαλύψει τα πάντα εκτός εάν… Εκτός εάν του δοθεί ένα αστρονομικό χρηματικό ποσό! Εξαιρετικό θρίλερ μυστηρίου, γεμάτο ανατροπές, αγωνία και πολλαπλασιαζόμενα αινίγματα. Κλειστοφοβικό, μυστηριώδες, σαγηνευτικό. Ανάμεσα στους πρωταγωνιστές είναι και ο Μανόλης Μαυροματάκης, στο ρόλο του Έλληνα μεταφραστή.
«Ραντεβού με τους Μαλάουα» (Rendes-vous ches le a Malaws) του Τζέιμς Χουτ: Διασκεδαστική κωμωδία με πρωταγωνιστές έναν παρουσιαστή ειδήσεων, μια ηθοποιό και έναν ποδοσφαιριστή. Η ετερόκλητη αυτή ομάδα ταξιδεύει με σκοπό να συναντήσει και να γνωρίσουν τους Μαλάουα, μια φυλή που ζει απομονωμένη.
«Η περιφρόνηση» (Les mepris) του Σαν Λικ Γκοντάρ: Ο Αμερικανός παραγωγός Τζέρεμι Πρόκος προσλαμβάνει τον γνωστό Αυστριακό σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ, ο οποίος Λανγκ υποδύεται τον εαυτό του στην ταινία, προκειμένου να μεταφέρει στον κινηματογράφο την Οδύσσεια του Ομήρου. Δυσαρεστημένος με την «καλλιτεχνική» προσέγγιση που ακολουθεί ο σκηνοθέτης, προσλαμβάνει τον Πολ Ζαβάλ, συγγραφέα αστυνομικών ιστοριών και θεατρικών έργων, για να επεξεργαστεί το σενάριο. Η σύγκρουση μεταξύ καλλιτεχνικής έκφρασης και εμπορικής απήχησης ακολουθεί μια παράλληλη πορεία με την προοδευτική αποξένωση του Πολ από τη σύζυγο του Καμίλ, η οποία φαίνεται να ξεκινά από τη στιγμή που ο Πολ αφήνει την Καμίλ μόνη με τον εκατομμυριούχο παραγωγό. Αριστουργηματική ταινία που γύρισε ο Γκοντάρ το 1963, βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Αλμπέρτο Μοράβια.
«Αυτοί οι τρελοί παραγωγοί» (The producers) του Μελ Μπρουκς: Ένας ξεπεσμένος παραγωγός του Μπρόντγουεϊ κι ένας δειλός λογιστής σκαρφίζονται τη θεατρική κομπίνα του αιώνα, ανεβάζοντας ένα έργο το οποίο ελπίζουν να αποτύχει τόσο θριαμβευτικά που θα «κατεβεί» αμέσως μετά την πρεμιέρα του! Έτσι, ανακαλύπτουν το μιούζικαλ… «Άνοιξη για τον Χίτλερ».
Η ταινία, που γύρισε το 1967 ο Μελ Μπρούκς, κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.
Σινεφίλ