Συνέντευξη με το δίδυμο εγχόρδων «String Demons», την Λυδία και τον Κωνσταντίνο Μπουντούνη,με αφορμή την παράσταση «Καραγκιόζης Summertime»
Ένα από τα πιο διάσημα και φημισμένα ντούο εγχόρδων, ο βιολοντσελίστας Κωνσταντίνος Μπουντούνης και η βιολονίστρια Λυδία Μπουντούνη ή αλλιώς οι String Demons, είχαν από τα παιδικά τους χρόνια την καθοδήγηση δύο σπουδαίων καλλιτεχνών που τους καλλιέργησαν το φυσικό τους ταλέντο, των γονιών τους, Βαγγέλη Μπουντούνη και Μάρως Ραζή. Επιπλέον, πήραν τα διπλώματά τους με άριστα παμψηφεί και Α΄ βραβείο, με δάσκαλους τους Renato Ripo και Δημήτρη Σέμση, ενώ έχουν λάβει μέρος σε σεμινάρια και master classes με τους Misha Maisky, Sergei Kravtsenko, Natalia Gutman, Raphael Oleg, Antonio Meneses. Τα δύο αδέλφια, λοιπόν, σολίστες με σπάνιο ταλέντο, έχουν ασχοληθεί με όλα τα στιλ μουσικής, αφού το πρόγραμμά τους, εκτός από δικά τους έργα (Ποντιακό Καζίνο, Πειρατικό, Βίος και Αλητεία ενός Πολιτικού, Ο Αθάνατος κ.ά.), περιλαμβάνει δικές τους διασκευές που ξεκινούν από τον Μπαχ, τον Βιβάλντι, τον Χατζιδάκι και φτάνουν στους Iron Maiden, στους Queen, στον Βαμβακάρη, στον Τσιτσάνη. Οι String Demons μετά την πολύ επιτυχημένη συνεργασία τους με τον Ηλία Καρελλά στο Σιρανό Ντε Μπερζεράκ τη σεζόν 2019-2020, συμπράττουν πάλι μαζί του, στην καλοκαιρινή παράσταση - συναυλία «Καραγκιόζης Summertime». Ενώ στο σχήμα συμμετέχει και η Αρετή Κετιμέ. Με αφορμή τη συγκεκριμένη παράσταση μιλήσαμε με τους String Demons.Τη συνέντευξη πήρε η Λιάνα ΜαλανδρενιώτηΔαίμονες των εγχόρδων, μιλήστε μας για σας και τις επιρροές σας.Κ.Μ. Επειδή μεγαλώσαμε σ’ ένα σπίτι όπου ακούγονταν με την ίδια ευκολία και συχνότητα μουσικές του Μπαχ, των Μπιτλς, του Χατζιδάκι, του Βιβάλντι, του Μάικλ Τζάκσον, του Σαββόπουλου, του Βάγκνερ, του Τσιτσάνη, του Μότσαρτ, του Χιώτη, των Κατσιμιχαίων, του Ζαμπέτα, των Ρόλινγκ Στόουνς, του Θεοδωράκη, του Μπετόβεν, του Ελτον Τζον, των Πινκ Φλόιντ, του Βέμπερ, του Ταρέγκα, του Αρμστρονγκ, του Βαμβακάρη, του Τζίμι Χέντριξ, του Τσαϊκόφσκι, κ.ά., οι επιρροές μας είναι όλες αυτές και αυτό είναι φανερό και στον τρόπο που γράφουμε ένα καινούργιο κομμάτι, αλλά και στον τρόπο που επιλέγουμε να διασκευάσουμε και να «φέρουμε στα Stringdemonικά μέτρα μας» ένα ήδη υπάρχον. Λέμε συχνά πως μας αρέσει να κάνουμε την κλασική μουσική πιο «λαϊκή» και τη λαϊκή μουσική πιο «κλασική»!
Από δύο σπουδαίους κιθαρίστες γονείς πως δεν ακολουθήσατε την κιθαριστική οικογένειαΛ.Μ. Πολύ συχνά μας γίνεται αυτή η ερώτηση. Η απάντηση είναι ότι «το πολύ το Κύριε ελέησον το βαριέται και ο παπάς!». Βέβαια ο Κωνσταντίνος ασχολείται με την κιθάρα με έναν πιο εναλλακτικό τρόπο και την χρησιμοποιούμε στις συναυλίες.
Το ρεπερτόριό σας περιέχει τελείως ανατρεπτικές διασκευές, πώς σας αντιμετωπίζει το κοινό;Κ.Μ. Όσο περνάει ο καιρός και τα χρόνια απελευθερωνόμαστε όλο και περισσότερο και σπάμε δεσμά και «ταμπέλες» που μπορεί ακόμα και οι ίδιοι να έχουμε μέσα μας για τον εαυτό μας. Μας αρέσει σιγά σιγά να αντιμετωπίζουμε τη μουσική πιο ελεύθερα και ως σύνολο, να κάνουμε ό,τι ακριβώς μας αρέσει και να πηγαίνουμε εκεί που μας οδηγεί το ένστικτο και το μεράκι μας, χρησιμοποιώντας το οποιοδήποτε μέσο: τα έγχορδά μας, τις φωνές μας, τα κρουστά, την κιθάρα κ.λπ.
Λ.Μ. Στα live μας, δηλαδή, εκτός των εγχόρδων, που ούτως ή άλλως είναι η σφραγίδα μας, μπορεί να πιάσει ο Κωνσταντίνος χαλαρά την κιθάρα και να τραγουδήσω εγώ απλά ένα τραγούδι που γράψαμε. Και αυτό εξακολουθεί να είναι «String Demons». Από τον τρίτο μας δίσκο αρχίσαμε να προσθέτουμε στο ρεπερτόριό μας και τραγούδια που έχουμε γράψει, είτε με αγγλικούς είτε με ελληνικούς στίχους. Το κοινό ενδιαφέρεται είναι πολύ θερμό και αυτό μας ευχαριστεί.
Πειραματίζεστε με διαφορετικές μουσικές φόρμες και είδη.Κ.Μ. Οι String Demons δεν ξεκίνησαν ως ένα πείραμα και ποτέ δεν το σκεφτήκαμε έτσι, για να πούμε την αλήθεια. Κάνουμε αυτά που κάνουμε, παίζουμε αυτά που παίζουμε γιατί αυτά αναβλύζουν από μέσα μας και δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Οι String Demons, αυτά που παίζουν, ο τρόπος που τα παίζουν, η συγκεκριμένη μουσική αισθητική, είμαστε εμείς. Και δεν θα μπορούσαμε να είμαστε κάτι άλλο, εκτός και αν καταπιεζόμασταν και η καταπίεση είναι εχθρός της μουσικής!
Γράφετε και δική σας μουσική, έχετε εκδώσει κάτι πρόσφατα;Λ.Μ. Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε το βιβλίο-cd από μια προηγούμενη συνεργασία μας με τον Ηλία Καρελλά, τους «Όρνιθες - Ο Καραγκιόζης στη χώρα των πουλιών», που είχε παιχτεί στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Στην πρεμιέρα αυτής της παράστασης συνέβη κάτι αξέχαστο για εμάς, είχε βρέξει τόσο πολύ που είχαμε αποκλειστεί σε ένα χώρο πίσω από τη σκηνή και λέγαμε ότι είναι αδύνατον να παίξουμε με τέτοιο κατακλυσμό. Κι όμως σταμάτησε να βρέχει, ήρθε ο κόσμος, σαν να βγήκε από τη φωλιά του, και παίξαμε σε μια σκηνή που ήταν μούσκεμα!
Κ.Μ. Γράψαμε τη μουσική για την παράσταση, με βάση το βιολί και το τσέλο, η οποία οδηγεί την πλοκή του έργου. Τραγουδούν η Τζώρτζια Κεφαλά (Μπλε), ο Χρήστος Θηβαίος και ο Θάνος Κοσμίδης (Burger Project). Ενα άκουσμα για μικρούς και μεγάλους!
Πώς προέκυψε η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνύπαρξή σας με τον Ηλία Καρελλά;Κ.Μ. Η ιστορία μας με τον Ηλία Καρελλά ξεκινάει το 2016, όταν μας κάλεσε σε μια χριστουγεννιάτικη παράστασή του στο Μέγαρο Μουσικής, «Ο Καραγκιόζης στο εργαστήρι του Αϊ Βασίλη»! Τι γέλιο στις πρόβες… θυμόμαστε ότι στη γενική πρόβα κόπηκε το ρεύμα τελείως. Ο Ηλίας κάνει όλες τις φωνές των ηρώων του Καραγκιόζη , μιλάμε για τουλάχιστον 35 διαφορετικές φωνές. Εκεί παίξαμε και πρώτη φορά με τον Χρήστο Θηβαίο επί σκηνής, έπαιζε το ρόλο του κακού Βασιλιά των Καλικατζάρων που ήθελε να κλέψει τα Χριστούγεννα! Το «Καραγκιόζης Summertime» είναι μια μουσική κωμωδία με γιγαντοφιγούρες θεάτρου σκιών με το μοναδικό τρόπο του Ηλία να τις κατευθύνει, με την φοβερή Αρετή Κετιμέ, με την οποία έχουμε συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν και την οποία θεωρούμε πολύ σημαντική μουσικό και τραγουδίστρια. Η φωνή και το σαντούρι της θα μπλεχτεί με τα έγχορδά και τις φωνές μας σε ήχους - κομμάτια δικά της, σε δικά μας, σε διασκευές παραδοσιακών, ροκ τραγουδιών καθώς και σε αριστουργήματα κλασικής μουσικής.
Λ.Μ. Μια βασική φιλοσοφία που διαπνέει ό,τι κάνουμε είναι η πολύ σκληρή και λεπτομερής εργασία, οι πρόβες και η μελέτη. Είναι καθημερινή ασχολία, ένα είδος πρωταθλητισμού. Ειδικά στην καραντίνα η μελέτη γιγαντώθηκε! Επειδή λοιπόν όλοι μείναμε αρκετά κλεισμένοι σπίτια μας με όλη αυτή την ιστορία, ερχόμαστε με φόρα στο «Καραγκιόζης Summertime», στο Άλσος Βεϊκου από 1η Ιουλίου.