ΓΙΑ ΤΗΝ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ,
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
|
FACEBOOK
TWITTER
Toggle nav
Αρχική
Πολιτική
Οικονομία
Διεθνή
Ευρώπη
Λατινική Αμερική
Μέση Ανατολή
Κοινωνία
Υγεία
Παιδεία
Εργασία
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Βιβλίο
Εικαστικά
Θέατρο
Κινηματογράφος
Μουσική
Ιδέες
Συνεντεύξεις
Θέματα
Στήλες
Σχόλιο ημέρας
Στα δίκτυα του κόσμου
Ο δικηγόρος του διαβόλου
Μικρά σχόλια για βιβλία που διάβασα
Ιστορίες από τα γήπεδα
Κινηματογράφος
Γουέλς “χειρουργεί” Σέξπιρ!
10 Σεπτεμβρίου, 2015
«Φάλσταφ»
Η συνάντηση δύο μεγάλων δημιουργεί εκρήξεις. Δημιουργεί καταστάσεις μνημειώδεις με αποτελέσματα που αν και ξεκινούν με τεράστιο ρίσκο μπορεί να καταλήξουν σε κάποιο αριστούργημα.
Ο Γουίλιαμ Σέξπιρ (1564-1616) δεν χρήζει ιδιαιτέρων συστάσεων. Ούτε όμως κι ο Όρσον Γουέλς (1915-1985), ιδίως στους αναγνώστες της συγκεκριμένης σελίδας. Όταν, λοιπόν, το 1965, ο δεύτερος αποφάσισε να εξερευνήσει κινηματογραφικά το έργο του πρώτου, επήλθε αστρική έκρηξη και εγεννήθη ένα κινηματογραφικό αριστούργημα, ο «Φάφσταφ» (
Falstaff
). Όμως, τι εστί Φάλσταφ; Πρόκειται για μια εμπνευσμένη συρραφή αποσπασμάτων από τα σεξπιρικά έργα «Ριχάρδος Β», «Ερρίκος Δ», «Ερρίκος Ε» και «Εύθυμες Κυράδες του Ουίνδσορ». Η ταινία έχει προβληθεί στο παρελθόν με τον τίτλο «Ο καμπάνες του μεσονυκτίου» (
Chimes
at
midnight
) και είχε πρωτοπαρουσιαστεί από τον Γουέλς ως θεατρικό έργο με τον τίτλο «Οι πέντε βασιλιάδες», το 1939.
Ο Φάλσταφ είναι ένας τύπος «έξω καρδιά», γλεντζές, χωρατατζής και ολίγον απατεωνίσκος. Ο διάδοχος του θρόνου, γιος του Ερρίκου του Δ΄, θέλοντας να ζήσει έξω από το πρωτόκολλο της αυλής, ανακαλύπτει στο πρόσωπο του Φάλσταφ τη χαρά της ζωής. Όταν όμως έρθει η ώρα να γίνει βασιλιάς, ως Ερρίκος ο Ε΄ πλέον, η συμπεριφορά του θα αλλάξει, θα απαρνηθεί το γερο-φίλο του και θα τον εξορίσει από την αυλή κι εκείνος θα πεθάνει μόνος, απογοητευμένος και πικραμένος από τη συμπεριφορά του πρώην προστατευόμενού του.
Ο Όρσον Γουέλς κινηματογραφεί με τρόπο παιχνιδιάρικο, καθώς η κάμερά του δεν σταματά να κινείται και να «βλέπει» του ήρωές του από κάθε πιθανή κι απίθανη γωνία, με πλάνα κοντινά, μακρινά, πλάγια, από ψηλά κ.λπ. Μια εκπληκτικής ομορφιά ασπρόμαυρη φωτογραφία υποστηρίζει τη συγκλονιστική ομορφιά μιας πλαστικότητας που χαρακτηρίζει την εικόνα. Αξεπέραστη σκηνοθεσία η οποία απογειώνει ένα εξαιρετικά σφιχτοδεμένο και στέρεο σενάριο. Εδώ φαίνεται κι ο ιδιοφυής τρόπος με τον οποίο ο τεράστιος σκηνοθέτης, Γουέλς, «εκμεταλλεύεται» τον αξεπέραστο άγγλο δραματουργό, Σέξπιρ.
Όλο αυτό το μεγαλειώδες επίτευγμα στηρίζουν οι μεγάλες ερμηνείες μεγάλων ηθοποιών, με προεξάρχοντα τον ίδιο τον Γουέλς στο ρόλο του Φάλσταφ.
Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση του Όρσον Γουέλς, ενός σκηνοθέτη-δημιουργού που άλλαξε την πορεία του κινηματογράφου. Με αυτήν την αφορμή, ο Γουέλς τιμάται με την προβολή του «Φάλσταφ». Η ταινία παρέμενε χαμένη για χρόνια και μη εκμεταλλεύσιμη εμπορικά, μέχρι το 2011, όταν έγινε η αποκατάστασή της σε νέα κόπιες και η πρεμιέρα της πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία.
Στρα. Κερ.
Tags
Πρόσφατα άρθρα ( Κινηματογράφος )
Δαβίδ εναντίον Γολιάθ
Η Ρωσία, είναι μια χώρα της οποίας ενώ το πρόσωπο είναι στραμμένο προς τη Δυτική Ευρώπη το σώμα της είναι ριζωμένο στην Ανατολή. Ως εκ τούτου η αχανής χώρα του Ιβάν του Τρομερού, των Ρομανόφ, του ...
14 Μαΐου, 2022
Η αποτυχία... της επιτυχίας!
Το 1966 ο μεγάλος ινδός σκηνοθέτης Σατγιαζίτ Ρέι γύρισε την ταινία «Ο ήρωας» (Nayak), η οποία κέρδισε το Ειδικό Βραβείο και το Βραβείο των Κριτικών στο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Η ταινία προβάλλεται ...
14 Μαΐου, 2022
Οι νέες ταινίες
«Το μαύρο κουτί» (Boite noire) του Γιαν Γκοζλαν: Ο Ματιέ εξιδικεύεται στην ανάλυση των στοιχείων από τα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών. Ενώ εξερευνά την υπόθεση της πτώσης ενός αεροσκάφους οι αρχές α ...
14 Μαΐου, 2022