«Υπόθεση Κολίνι» (The Collini case) του Μάρκο Κροϊζπέιντνερ: Μια μέρα του 2001, ένας Ιταλός ο οποίος ζει στη Γερμανία, ο Φαμπρίτσιο Κολίνι, χτυπάει το κουδούνι στο διαμέρισμα του Χανς Μέγιερ, ενός πλούσιου γερμανού επιχειρηματία. Μόλις ο ανυποψίαστος Μέγιερ ανοίγει την πόρτα, δέχεται ένα θανάσιμο πυροβολισμό από τον Κολίνι. Ο δράστης παραδίδεται στην αστυνομία αλλά κρατάει το στόμα του κλειστό και δεν αποκαλύπτει τα κίνητρα της πράξης του.

Την υπεράσπισή του αναλαμβάνει, διορισμένος από το κράτος, ο νεαρός δικηγόρος Κάσπαρ Λάινεν, στην πρώτη σημαντική υπόθεση της καριέρας του. Λεπτομέρεια: ο Κάσπαρ γνώριζε το θύμα από τα παιδικά του χρόνια και, μάλιστα, είναι ερωτευμένος με την κόρη του. Η αρχική του σκέψη να αρνηθεί να αναλάβει την υπόθεση δεν επικρατεί και τελικά αναλαμβάνει τη υπεράσπιση του Κολίνι. Όλα τα στοιχεία είναι εναντίον του δράστη και η καταδίκη του θεωρείται σχεδόν σίγουρη. Ενώ όμως ο δικηγόρος σκέφτεται να συμβιβαστεί με το συνάδελφό του, ο οποίος εκπροσωπεί την οικογένεια του θύματος, δηλώνοντας την ενοχή του πελάτη του, η έρευνά του θα αποκαλύψει μυστικά από το παρελθόν του Μέγιερς, αναδεικνύοντας την αμφιλεγόμενη προσωπικότητά του. Μετά από αυτά η δίκη θα αποκτήσει άλλο ενδιαφέρον και η τροπή της θα στραφεί αλλού. Οι δύο δικηγόροι πλέον διασταυρώνουν τα πυρά τους και ο Κάσπαρ Λάινεν θα αποδειχτεί σκληρό καρύδι.

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Φέρντιναντ φον Σίραχ.

«Η ελπίδα του κόσμου» (Gloria mundi) του Ροπέρ Γκεντιγκιάν: Ένα ζευγάρι στη Μασαλία, ο Νικολάς και η Ματίλντ μόλις έχει αποκτήσει το πρώτο του παιδί, ένα κοριτσάκι, την Γκλόρια. Όμως οι νέοι γονείς δεν μπορούν να χαρούν όπως θέλουν αυτές τις στιγμές, επειδή αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Εν τω μεταξύ εμφανίζεται στο προσκήνιο ο Ντανιέλ, πατέρας της Ματίλντ, ο οποίος μόλις έχει αποφυλακιστεί. Όταν ο Νικολάς έρθει σε σύγκρουση με κάποιους ανταγωνιστές του, ο Ντανιέλ θα αποφασίσει πως πρέπει να υπερασπιστεί την οικογένεια της κόρης του.

Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Για να παραφράσω τον Μαρξ, ο νέο-καπιταλισμός, οπουδήποτε κυριαρχεί, έχει συντρίψει αδελφικές, φιλικές και οικογενειακές σχέσεις και δεν επιτρέπει καμία σύνδεση ανάμεσα στους ανθρώπους εκτός από το ψυχρό συμφέρον. Έχει βυθίσει όλα μας τα όνειρα στα παγωμένα νερά του εγωιστικού υπολογισμού. Αυτό θέλει να δείξει, αυτό το σκοτεινό κοινωνικό παραμύθι, μέσα από την ιστορία μιας επανασυνδεδεμένης οικογένειας που μοιάζει με πύργο από τραπουλόχαρτα. Πίστευα πάντα πως το σινεμά μπορεί να μας κινήσει, καθώς μας παρουσιάζει ένα παράδειγμα του κόσμου μερικές φορές όπως θα έπρεπε να είναι και άλλες όπως είναι. Με άλλα λόγια χρειάζεται, τόσο οι κωμωδίες, όσο και οι τραγωδίες να εξακολουθούν να αμφισβητούν τον τρόπο ζωής μας... Και πρέπει να συνεχίσουμε να αμφιβάλλουμε για τους εαυτούς μας περισσότερο από ποτέ σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, ώστε να αντισταθούμε στην ψευδαίσθηση ότι υπάρχει κάτι το φυσικό στις κοινωνίες στις οποίες ζούμε».

«Έλα να παίξουμε» (Come play) του Τζέικομπ Τσέις: Το τάμπλετ και το κινητό είναι ο κόσμος του Όλιβερ, ενός μοναχικού παιδιού χωρίς φίλους. Όμως ένα μυστηριώδες πλάσμα θα χρησιμοποιήσει τις συσκευές του για να μπει στον κόσμο μας και ο Όλιβερ θα κινδυνεύσει. Τότε οι γονείς του θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τον άγνωστο και τρομακτικό εισβολέα της οθόνης!

«Σαν το σκύλο με τη γάτα» (Cats and dogs 3: Paws unite) του Σαμ Μακναμάρα: Η Μεγάλη Συμφωνία που έχουν συνάψει οι γάτες και οι σκύλοι έχει συμπληρώσει ήδη δέκα χρόνια ειρήνης, χάρη στο σύστημα παρακολούθησης που έχουν κατασκευάσει. Όμως ένας πολυμήχανος σατανικός παπαγάλος θα εισέλθει στο σύστημα και θα δημιουργήσει νέα διαμάχη ανάμεσα στα συμπαθή κατοικίδια με κίνδυνου πολέμου. Μια ομάδα πρακτόρων, όμως, με οδηγό το ένστικτο θα προσπαθήσουν να επαναφέρουν την ειρήνη σε σκύλους και γάτες.

ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2020 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet