Για στοχευμένο έλλειμμα σχεδιασμού και στήριξης, αλλά και συστηματική συκοφάντηση, με ανυπολόγιστες σε βάθος χρόνου συνέπειες καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στον πολιτισμό την κυβέρνηση. «O τρόπος που η κυβέρνηση έχει χειριστεί τον πολιτισμό έχει αφετηρία τη βιοπολιτική, δεν βασίζεται στην επιστήμη» υπογραμμίζει η Μαργαρίτα Συγγενιώτου, μεσόφωνος, μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ). Ενώ ο Κώστας Κεχαγιόγλου, πρόεδρος του ΔΣ της ΠΟΘΑ επισημαίνει ότι εργαζόμενοι στο θέμα και το ακρόαμα «οδηγούνται στον κυνισμό, την άρνηση και τον παραλογισμό».

 

Στη συνέντευξη Τύπου με την οποία ανακοινώθηκε το λοκντάουν, ακούστηκε για άλλη μία φορά ότι «σίγουρα έπαιξαν ρόλο γεγονότα μεγάλης υπερμετάδοσης, μεγάλου συνωστισμού, ο περιορισμός στις μαζικές συγκεντρώσεις γίνεται, όχι γιατί δεν αγαπάμε το θέατρο, και ελπίζουμε να ξαναγίνει του χρόνου, αλλά κρίνουμε ότι παίζουν ρόλο στην εκθετική αύξηση του ιού». «Πρόκειται για πάρα πολύ σοβαρές καταγγελίες για τις οποίες δεν έχει παρουσιαστεί κανένα στοιχείο» σημειώνει η Μαργαρίτα Συγγενιώτου. «Το ζητήσαμε εγγράφως από τους αρμόδιους και σε ανακοίνωσή της ΠΟΘΑ λίγο πριν το γενικό λοκντάουν: Πόσα κρούσματα από την 1η Ιουλίου μέχρι σήμερα συνδέονται μέσω της ιχνηλάτησης με τις παραπάνω εκδηλώσεις, πόσοι θεατές παρουσιάστηκαν θετικοί σε τυχαία τεστ και οτιδήποτε άλλο στοιχειοθετεί επιστημονικά την ανάγκη ενός τόσο αυστηρού και καταστροφικού για εμάς πλαισίου».

«Στοχοποίησαν τον κλάδο των εργαζομένων στο χώρο του πολιτισμού, τον συκοφάντησαν και τον κατέστρεψαν οικονομικά και ηθικά. Μετά από τέτοιες δημόσιες δηλώσεις, ποιος θα βγει να πάει στο θέατρο και πότε; Όταν δημόσια διατυπώνονται χωρίς στοιχειοθέτηση τέτοιες κουβέντες;» καταλήγει η αναγνωρισμένη μεσόφωνος.

Ας θυμηθούμε ότι μιλάμε για έναν κλάδο όπου οι εργαζόμενοι δεν δουλεύουν, εκτός από μικρά χρονικά και κατά τόπους διαλείμματα το καλοκαίρι, για εννέα μήνες, με ελάχιστα επιδόματα που κατάφερε να πάρει ένα πολύ μικρό ποσοστό του κλάδου. «Φωνάζουμε από την άνοιξη ότι η φύση της δικής μας δουλειάς είναι τέτοια που δεν έχει την "κανονικότητα" για να ενταχθούμε απλώς στα γενικά μέτρα. Επιπλέον φανταστείτε ότι την περασμένη Πέμπτη μόλις άνοιξε η πλατφόρμα για να δοθούν τα 800 ευρώ του Μαρτίου-Ιουλίου, σε όσους δεν τα έχουν πάρει. Έκτοτε δεν έχουμε πάρει άλλο επίδομα, ενώ για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριου προβλέπονται 534 ευρώ. Μιλάμε για επιδόματα που δόθηκαν σε όσους βρίσκονταν τη στιγμή του λοκντάουν σε ενεργές παραστάσεις και μόνο στο εμπορικό θέατρο, όχι σε ΑΜΚΕ, και μπήκαν σε αναστολή. Αντικειμενικά ένα πολύ μικρό ποσοστό εργαζομένων. Ο κλάδος πήρε έγκριση για να εργαστεί αρχές του Ιουλίου, δουλέψαμε ελάχιστοι, διότι ποιος παραγωγός θα έβαζε τα λεφτά του σε ένα χώρο που κατασυκοφαντήθηκε και βρέθηκε στο στόχαστρο συνεχών κυβερνητικών παλινωδιών; Δεχτήκαμε συνεχείς αλλαγές στη δυναμική των πολιτιστικών εκδηλώσεων και τηρήσαμε προσεκτικά τα πρωτόκολλα. Και καλούμαστε τώρα να υποστούμε ανυπόστατες κατηγορίες».

«Μην ξεχνάτε ότι είμαστε ο κλάδος τον οποίο η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία παρουσιάζει σταθερά στην πρώτη θέση μεταξύ των πληττόμενων κλάδων» θυμίζει ο Κώστας Κεχαγιόγλου.  Παράλληλα, επισημαίνει ότι το Μητρώο καταγραφής των εργαζομένων στο χώρο του πολιτισμού πρέπει να ξανανοίξει. «Ενώ ως Ομοσπονδία υπολογίζουμε ότι εκπροσωπούμε 45.000 περίπου εργαζόμενους, στο Μητρώο εγγράφηκαν έως τώρα 15.000 περίπου. Ξέρετε γιατί δεν εγγράφηκαν, διότι δεν έχουν εμπιστοσύνη ότι είναι ένα μέτρο που πρόκειται να αποδώσει κάτι στους εργαζόμενους».
Δυστυχώς καλλιεργήθηκε συστηματικά ένα έλλειμμα εμπιστοσύνης, με παλινωδίες, ανισότητα στα μέτρα κατά της πανδημίας και στήριξης των εργαζομένων, εξαγγελίες παραπλανητικές που δημιούργησαν ανασφάλεια και θυμό, που με τη σειρά τους οδηγεί ανθρώπους, συμπολίτες μας σε αμφισβήτηση της επιστήμης και κυνισμό, ακόμα και συνωμοσιολογία. «Άνθρωποι προοδευτικοί βρέθηκαν να μην έχουν να πάνε στο σπίτι τους ψωμί και στρέφονται σε απομόνωση και σε ακραίες σκέψεις. Ζευγάρια που και οι δύο ανήκουν σε αυτόν τον επαγγελματικό χώρο και είναι σε απόγνωση. Οι άνθρωποι οδηγούνται στον κυνισμό, την άρνηση και τον παραλογισμό».

«Παρατηρείται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μια προσπάθεια να καταχωρισθεί ο πολιτισμός και οι δράσεις του ως είδος πολυτελείας, να χωριστεί ο βίος του ανθρώπου στα δύο, στα στοιχειώδη –τροφή χαμηλού επιπέδου, στέγη και ένδυση πρώτης ανάγκης– και στον πολυτελή βίο – καλή τροφή, ταξίδια, πολιτισμό. Και τα δύο αυτή τη στιγμή είναι υπό διωγμό» καταλήγει η Μ. Συγγενιώτου.

Τι θα μπορούσε να έχει κάνει η κυβέρνηση, το απλό και χιλιοειπωμένο στις συναντήσεις με αρμόδιους: «τεκμηρίωση των εργαζομένων στον πολιτισμό με το ίδιο κριτήριο που ισχύει για όλα τα επαγγέλματα του κόσμου, με ένσημα και διασταύρωση στοιχείων από την ΑΑΔΕ. Εφόσον αποδεικνύεται η επαγγελματική ιδιότητα, αυτόματα να γίνει αποδεκτό ότι ως επαγγελματίας θα δούλευε, συνεπώς θα αποζημιωθεί για όλους τους μήνες που έμεινε χωρίς αντικείμενο εργασίας». Οι εργαζόμενοι στο χώρο του θεάματος και ακροάματος έχουν να εργαστούν από τις περασμένες Αποκριές έως τις ερχόμενες γιορτές των Χριστουγέννων, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Και με τη συκοφάντηση που έχει υποστεί ο χώρος θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσέλθουν θεατές, ακόμα και όταν το λουκέτο αρθεί.

ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2020 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet