Εδώ στην Θεσσαλονίκη δεν έχουμε μόνο τη γνωστή πια «Πόλη Ανάποδα». Στον περιφερειακό δήμο Νεάπολης - Συκεών λειτουργεί με εκλεγμένο δημοτικό σύμβουλο η Ενωτική, Ανατρεπτική Παρέμβαση «Η πόλη αλλιώς», μια ενωτική δημοτική παράταξη δυνάμεων της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς. Σ’ ένα περιβαλλοντικά επιβαρυμένο Δήμο, όπως είναι όλοι οι Δήμοι στις δυτικές περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος, τα προβλήματα είναι πολλά και ποικίλα. Πόσο μάλλον όταν έχεις να αντιμετωπίσεις την κυρίαρχη λογική μιας κυβέρνησης που ομνύει στο μεγάλο κεφάλαιο, είναι δέσμια των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών και προωθεί άκριτα τα σχέδια τους αδιαφορώντας για τις τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκύψουν. Η Πόλη Αλλιώς με εμπεριστατωμένες απόψεις αλλά και με χιούμορ, μας παρουσιάζει όλα αυτά τα προβλήματα, με έμφαση στο πολυδιαφημισμένο flyover, το φαραωνικό έργο του νέου περιφερειακού της Θεσσαλονίκης:
«Μετά την "επιτυχία" της υποθαλάσσιας και του ατέλειωτου- ανέκδοτου Μετρό, νέο φαραωνικό έργο το λεγόμενο flyover με ...ιπτάμενους δρόμους, κόμβους και σήραγγες, ετοιμάζεται στη πόλη μας, Ένα έργο θα κοστίσει κοντά μισό δισ. και έρχεται να "ανακουφίσει" πάλι τους ταλαιπωρημένους Θεσσαλονικείς. Σε μια πόλη με τη χειρότερη συγκοινωνία της Ευρώπης προωθείται ένα έργο στην καταστροφική λογική της υποταγής στην δικτατορία του Ι.Χ. (που του υπόσχεται μεγαλύτερες ταχύτητες!) και της συνακόλουθης ρύπανσης (είμαστε πρωταθλήτρια πόλη στην ατμοσφαιρική ρύπανση που ευνοεί την διάδοση ασθενειών και του πρόσφατου κορονοϊού) και των αυξημένων τροχαίων εγκλημάτων.
Τα μεγαθήρια των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών Μπόμπολας, Μυτιληναίος κλπ. διασταυρώνουν τα ξίφη τους στον επικείμενο διαγωνισμό για να αυξήσουν την εγγυημένη πάντα κερδοφορία τους. Πανηγυρίζουν ότι θα καταστραφούν μόνο 70 στρέμματα από το πολύπαθο δάσος του Σέιχ Σου σε σχέση με την εξωτερική περιφερειακή (το προηγούμενο -πολυδιαφημισμένο τους project) που θα το αφάνιζε πλήρως. Αντί για έργα ανακούφισης της ρημαγμένης περιφέρειας, προκρίνουν έργα γιγάντωσης των μεγαλουπόλεων στα πλαίσια της καπιταλιστικής ανάπτυξης που τόσο καταστροφική και θανατηφόρα αποδείχθηκε και με την υγειονομική κρίση.
Η πόλη χρειάζεται άλλη κατεύθυνση, ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σιδηρόδρομος, προαστιακός (είναι χαρακτηριστικό ότι στην υπάρχουσα περιφερειακή δεν υπάρχει και δεν προβλέφθηκε κανένα μέσο σταθερής τροχιάς) λεωφορεία, μετρό, τραμ, καραβάκια στο Θερμαϊκό, δίκτυο ποδηλατοδρόμων, πεζόδρομων, χώροι πρασίνου κ.λπ.
Απαιτείται μείωση της ανάγκης μετακινήσεων προς το υδροκέφαλο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ενάντια στη συγκεντροποίηση, με αποκεντρωμένη ανάπτυξη των υπηρεσιών (δημόσιο, τράπεζες, κέντρα υγείας, εκπαίδευση κλπ.), των πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων και ενίσχυση της τοπικής αγοράς (αντί των μεγαθήριων τύπου KOSMOS που "ευδοκιμούν" στις παρυφές των περιφερειακών). Απαιτείται τοπική οικολογική διαχείριση των απορριμμάτων στις γειτονιές και στους πέριξ δήμους που (εκτός των άλλων ωφελημάτων) θα περιορίσει δραστικά τις μετακινήσεις των απορριμματοφόρων προς τις χωματερές, τις ΜΕΑ και το …ΤΙΤΑΝ.
Απαιτείται επίσης παρέμβαση στην ήδη υπάρχουσα περιφερειακή όπως μείωση των ορίων ταχύτητας, διόρθωση κακοτεχνιών, δημιουργία Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) κ.λπ.
Η πιθανή υλοποίηση του σεναρίου flyover θα κάνει την πόλη ακόμα πιο αβίωτη. Με την αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και την αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων. Οι υποσχέσεις για μεγαλύτερες ταχύτητες θα δρέψουν τους καρπούς περισσοτέρων και πιο σφοδρών τροχαίων συγκρούσεων. Ενώ ειδικά για τους κατοίκους περιοχών που συνορεύουν με το νέο «οραματικό έργο» η ηχορύπανση θα εκτιναχθεί στα ύψη. Φυσικά με την πριμοδοτούμενη αύξηση του αριθμού των ΙΧ η πόλη στο σύνολο της, θα είναι μποτιλιαρισμένη. Αλλά θα μπορείς να τρέξεις στον ιπτάμενο περιφερειακό… Όμως αν δεν κάνουμε λάθος οι πόλεις φτιάχτηκαν για να τις κατοικούμε και να τις ζούμε και όχι για να τις προσπερνάμε.
Για όλα αυτά απαραίτητο είναι να έχουν λόγο οι πολίτες, οι ανεξάρτητοι επιστήμονες, οι οικολογικές και κοινωνικές συλλογικότητες της πόλης με στόχο μια πόλη βιώσιμη με δραστική μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων, χωρίς ηχορύπανση και επιβάρυνση των γειτονικών περιοχών».