Η κυβέρνηση «αρίστων» της Νέας Δημοκρατίας υλοποιεί τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της σε όλους τους κοινωνικούς τομείς, με επιθετικότητα και μεθοδικότητα, καταστρατηγώντας κάθε έννοια προοδευτισμού και δημοκρατίας στα πεδία δράσης της. Από την ίδια πλευρά και η περιφερειακή διοίκηση του κ. Πατούλη και της παράταξης που πρόσκεινται στη ΝΔ έρχεται να επιβεβαιώσει τον ισχυρισμό μας ότι πρόκειται για διοικήσεις αχρήστων και όχι αρίστων, όπως μας παρουσιάστηκαν.
Μια σειρά από παλινωδίες, απευθείας αναθέσεις, ιδιοτελείς καθυστερήσεις, αντιδραστικές και αντιθεσμικές συμμαχίες έρχονται να καταστήσουν τη σημερινή περιφερειακή διοίκηση ως επικίνδυνη για τα συμφέροντα και τις φιλοδοξίες της Αττικής και του κόσμου της. Χαρακτηριστικό όλων είναι το μείζον θέμα της απένταξης από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) της περιφέρειας Αττικής των 92 λεωφορείων, με τα οποία θα ενισχύονταν οι αστικές συγκοινωνίες. Πρόκειται για σύγχρονα λεωφορεία που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των μέσων μαζικής μεταφοράς – ειδικά σήμερα, περίοδο επέκτασης της πανδημίας, κατά την οποία η κυβέρνηση αδυνατεί να αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες.
Η διοίκηση της Ρένας Δούρου είχε εντάξει την αγορά των λεωφορείων στις 20.12.2018 και αφορούσε 80 λεωφορεία σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ντίζελ και 12 ηλεκτροκίνητα. Απόφαση που η σημερινή διοίκηση ακύρωσε χωρίς καμία απολύτως ντροπή, χωρίς να «απολογηθεί» σε θεσμικό επίπεδο στα παρακάτω καίρια ερωτήματα που διατυπώνει η παράταξη της Δύναμης Ζωής:
Τέσσερα αναπάντητα ερωτήματα
1. Γιατί κυβέρνηση και διοίκηση της περιφέρειας αμέλησαν απέναντι στους σκληρά δοκιμαζόμενους συμπολίτες μας να διασφαλίσουν ότι η Αττική θα αποκτούσε νέα, σύγχρονα λεωφορεία;
2. Γιατί το υπουργείο Μεταφορών δεν έπραξε τα δέοντα για την υλοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αγορά των 92 σύγχρονων λεωφορείων; Πώς μπορεί να πείσει ότι ενδιαφέρεται για την ενίσχυση των δημοσίων συγκοινωνιών -ειδικά μέσα στην πανδημία- όταν ο ίδιος ο ΟΟΣΑ απαντά στις 13-05-2020 ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που είναι υπεύθυνο για την υλοποίηση του μεγάλου έργου ανανέωσης του τροχαίου υλικού για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ουδέποτε υπέβαλε τα τεύχη δημοπράτησης του έργου;
3. Γιατί το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με την απάντηση της περιφερειακής αρχής, δεν κατάρτισε σχέδιο ανανέωσης των στόλων των ΜΜΜ σε μακροχρόνιο ορίζοντα, το οποίο να συμμορφώνεται πλήρως με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και γιατί υπουργείο και περιφέρεια δεν συνεργάστηκαν έγκαιρα και αποτελεσματικά να προχωρήσουν στην αγορά των 92 λεωφορείων, αλλάζοντας την τεχνολογία τους, τροποποιώντας την πρόσκληση και όχι απεντάσσοντας το έργο; Αναβαθμίζοντας και όχι καταργώντας το;
4. Και, σε τελευταία ανάλυση, αν η σημερινή περιφερειακή αρχή είναι τόσο ικανοποιημένη από την απόλυτη αδράνεια της, γιατί δεν λέει ανοιχτά στους πολίτες της Αττικής ότι είναι ανίκανη να δράσει για να πείσει τον ομογάλακτο υπουργό να ενισχύσει τα ΜΜΜ στην Αττική; Ερωτήματα που δεν εντάσσονται στη μικροπολιτική αντιπαράθεση, αλλά αποτελούν σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας του πολίτη της Αττικής.
Εμείς θα περιμένουμε και θα διεκδικήσουμε μια απάντηση. Μια απάντηση, όμως, που δεν θα συμπεριλαμβάνει το γνωστό ύφος και ήθος του κ. Πατούλη. Δεν πρόκειται να δεχθούμε ξανά απαξιωτικό ύφος, ύβρεις και συκοφαντίες, πόσο μάλλον τώρα που το ύφος και το ήθος του κ. Πατούλη βρίσκει ξαφνικά αρωγό και συμπαραστάτη τον κ. Σγουρό. Θα διεκδικήσουμε με γνώμονα τα κύρια χαρακτηριστικά της Αριστεράς, τα συμφέροντα των πολιτών της Αττικής, προσπαθώντας να αναδείξουμε το τεράστιο έργο που άφησε παρακαταθήκη η διοίκηση της Δύναμης Ζωής στην Αττική.
Ξηλώνουν και απαξιώνουν
Στις αιτιάσεις και στις ελαφρότητες του κ. Πατούλη στο διαδίκτυο (από τη σελίδα της περιφέρειας και όχι από την προσωπική του σελίδα), απάντησε ο πρώην υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, παραθέτοντας στοιχεία και επιχειρήματα και υπενθυμίζοντας στον κ. Πατούλη, 2 σχεδόν χρόνια από την εκλογή του, ότι:
«Η κυβέρνηση της ΝΔ, ακύρωσε στις 29 Αυγούστου 2019, μόλις ενάμισι μήνα από την ανάληψη της διακυβέρνησης, ανοικτό διεθνή δημόσιο διαγωνισμό, του υπουργείου Μεταφορών, για προμήθεια 750 νέας τεχνολογίας αντιρρυπαντικών λεωφορείων (ηλεκτρικά και φυσικού αερίου) για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τηρώντας όλες τις διαφανείς διαδικασίες του Ν.4412/16 και του ευρωπαϊκού πλαισίου περί προμηθειών. Η κυβέρνηση της ΝΔ και του κομματικού περιφερειάρχη κ. Πατούλη δεν συνέχισε, ούτε επαναπροκήρυξε ένα διαγωνισμό εδώ και δύο χρόνια. Αντιθέτως προχώρησε με άλλοθι την υγειονομική κρίση σε συμβάσεις με ιδιωτικά ΚΤΕΛ από όλη τη χώρα, που δεν τις έχει δώσει στη δημοσιότητα. Με ευθύνη της περιφέρειας Αττικής κινούνται, σταθμεύουν και συντηρούνται με άγνωστες διαδικασίες και αποφάσεις, σε άγνωστους για την αδειοδότηση χώρους και άγνωστους ελέγχους λεωφορεία ιδιωτικών ΚΤΕΛ, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις πολιτών, όπως στην περίπτωση καταπάτησης οικοπέδου του ΟΑΕΔ στο ολυμπιακό χωριό και την έναρξη
αυθαίρετων κατασκευών.
Το υπουργείο Μεταφορών δεν είχε καμία απολύτως σχέση ή εμπλοκή με τον διαγωνισμό του ΟΑΣΑ, που χρηματοδοτούσε η περιφέρεια Αττικής. Σημειώνουμε προς ενημέρωση του κ. Πατούλη (όφειλε να το ξέρει μετά από δύο χρόνια στην περιφέρεια) ότι η χρηματοδότηση της Περιφέρειας για προμήθεια λεωφορείων, υλοποιούνταν απευθείας στον ΟΑΣΑ, χωρίς καμία εμπλοκή του υπουργείου Μεταφορών, σε καμία φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και καμία εμπλοκή ούτε καν σε γραφειοκρατικές διαδικασίες έγκρισης ή εκταμίευσης. Η χρηματοδότηση σταμάτησε με ευθύνη της περιφέρειας επί ημερών Πατούλη. Σημειώνουμε ότι ο ΟΑΣΑ δεν εφάρμοζε κατ’ εξαίρεση διαδικασίες προμηθειών.
Το σχέδιο μεταφοράς κάθε δημόσιου αγαθού, υπηρεσίας ή υποδομής στον ιδιωτικό τομέα μέσω της απαξίωσης των δημόσιων φορέων είναι παλιά συνήθεια της ΝΔ και των στελεχών της, όπως ο κ. Πατούλης. Προτίμησε προφανώς να στηρίξει τη λειτουργία ιδιωτικών ΚΤΕΛ από όλη την Ελλάδα, ακόμη και με κλείσιμο των ματιών στις αδειοδοτικές διαδικασίες λειτουργίας και υποδομών των ιδιωτικών ΚΤΕΛ, από την χρηματοδότηση προμήθειας λεωφορείων στο δημόσιο ΟΑΣΑ.
Η διαχειριστική επάρκεια του κ. Πατούλη εξαντλείται στις απευθείας αναθέσεις, αμφίβολης ποιότητας, μαγειρίτσας, στις κατ’ εξαίρεση διαγωνιστικές διαδικασίες προμηθειών, στις κατ’ εξαίρεση διαδικασίες ανάθεσης υπηρεσιών, στις κατ’ εξαίρεση
διαδικασίες πρόσληψης εργαζομένων.
Ευχόμαστε το διετές πλούσιο επικοινωνιακό του έργο και το ανύπαρκτο πραγματικό του έργο στην περιφέρεια Αττικής, κατ’ εξαίρεση, να μην συνεχιστεί στο υπόλοιπο της
θητείας του, ακολουθώντας την πορεία του στο δήμο Αμαρουσίου και την ΚΕΔΕ…».