Πριν από πολλούς αιώνες, άρχισε μια διαμάχη ανάμεσα σε όσους είχαν τη ευθύνη των εκπαιδευτικών θεσμών: αυταρχισμός σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής καθημερινότητας ή αναζήτηση τρόπων συνύπαρξης των διαφορετικοτήτων; Στην εποχή μας διαμορφώθηκε μια ευρύτατη κοινωνική και ακαδημαϊκή συναίνεση υπέρ της συνύπαρξης, υπέρ αυτού που ονομάστηκε δημοκρατικό και συμμετοχικό σχολείο και πανεπιστήμιο.

Η ΝΔ με ένα σύνολο νόμων στοχεύει στην ανατροπή αυτής της συναίνεσης και τη διαμόρφωση μιας νέας κοινωνικής συμμαχίας, με βάση τον αυταρχισμό και το δόγμα «νόμος και τάξη».

Τι άλλο μπορεί να σημαίνει η πανεπιστημιακή αστυνομία υπό την εποπτεία του υπουργείου Προ.Πο., η δραματική μείωση των εισακτέων, η διαγραφή των φοιτητών και τα πειθαρχικά συμβούλια των φοιτητών;

Η κυβέρνηση προβάλλει τα παραπάνω ως λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πανεπιστήμια. Τα προβλήματα, όμως, αυτά τα κατασκευάζει η ίδια η κυβέρνηση. Άλλα είναι τα προβλήματα για τους πανεπιστημιακούς: ανεπαρκέστατη χρηματοδότηση, υποστελέχωση διδακτικού αλλά και διοικητικού προσωπικού, γραφειοκρατία, αυξανόμενος αριθμός φοιτητριών και φοιτητών που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά, ψυχολογικά και κοινωνικά αδιέξοδα.

Επιπλέον η υπουργός, πρωταγωνιστεί σε μια απίστευτη καμπάνια αποπροσανατολισμού των πολιτών.

Ενώ γνωρίζει ότι πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχει πανεπιστημιακή αστυνομία, ισχυρίζεται το αντίθετο.

Ενώ γνωρίζει ότι η παρουσία της πανεπιστημιακής αστυνομίας θα χειροτερέψει τα πράγματα στα πανεπιστήμια, προχωράει στη θεσμοθέτηση της.

Ενώ γνωρίζει ότι η μείωση εισακτέων δεν λύνει κανένα απολύτως πρόβλημα ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καθιερώνει ένα σύστημα που δεν ανταποκρίνεται σε κανένα απολύτως ακαδημαϊκό κριτήριο.

Ενώ γνωρίζει ότι οι φοιτητές επί πτυχίω που έχουν υπερβεί τα χρόνια αποφοίτησης δεν στοιχίζουν ούτε ένα ευρώ στο κράτος, προχωρεί στις διαγραφές.

Ενώ γνωρίζει ότι για πολλά χρόνια τα πανεπιστήμια μέσα από τους κανονισμούς τους αντιμετωπίζουν όλα τα πειθαρχικά παραπτώματα, νομοθετούν ένα σύστημα στρατιωτικής πειθάρχησης.

Η μείωση τουλάχιστον 25.000 εισακτέων δεν λύνει κανένα απολύτως πρόβλημα ως προς την ποιότητα σπουδών των δημόσιων πανεπιστημίων. Λύνει, βέβαια, το πρόβλημα της πελατείας των ιδιωτικών κολλεγίων.

Το ερώτημα, λοιπόν, δεν είναι πόσοι θα αποκλειστούν για να βελτιωθεί η εκπαίδευση των λίγων, αλλά τι χρειάζεται να γίνει στα Πανεπιστήμια ώστε να εξασφαλιστεί η ουσιαστική εκπαίδευση όσων θέλουν να σπουδάσουν.

Η απάντηση είναι σε όλα όσα υλοποιήσαμε και τα ακύρωσε η ΝΔ: λίγα μαθήματα στην Γ Λυκείου με πολλές ώρες διδασκαλίας για κάθε μάθημα, διαδικασίες για την απόκτηση ενός αναβαθμισμένου απολυτηρίου, δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα πανεπιστήμια, Διετή Προγράμματα Σπουδών στα πανεπιστήμια για αποφοίτους των ΕΠΑΛ που θα παρέχουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας ευρωπαϊκών προσόντων. Και βέβαια πρόσληψη καθηγητών πανεπιστημίου και αύξηση χρηματοδότησης. Η κυβέρνηση μας σε εποχή ακραίας δημοσιονομικής στενότητας κατάφερε και δημιούργησε 1650 νέες θέσεις καθηγητών και αύξησε την χρηματοδότηση κατά 30%. Η ΝΔ όχι μόνον μείωσε τη χρηματοδότηση, όχι μόνον δεν δημιουργεί νέες θέσεις, αλλά παρανομεί αφού δεν προκηρύσσει τις θέσεις καθηγητών που συνταξιοδοτούνται κάθε χρόνο, μια ρύθμιση που νομοθετήσαμε μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς.

 

Κώστας Γαβρόγλου Ο Κώστας Γαβρόγλου είναι τέως υπουργός Παιδείας. Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet