Κάθε Φλεβάρη στα σχολεία οι καθηγητές δίνουν ελέγχους, αξιολογούν τις επιδόσεις και την επιμέλεια των μαθητών τους, κάνουν το σωστό, πιστεύουν, προσπαθούν έστω… Σκέφτομαι πως αν δω τους μαθητές μου στο δρόμο, δεν θα τους αναγνωρίσω, μόνον φωνές ακούω από κινητά και λάπτοπ. Τους γνώρισα με μάσκες – κι αυτοί εμένα. Στίχοι από το έπος της καραντίνας:
(Αρχαία)
-
Κυρία, συγγνώμη που άργησα να μπω, μόλις μάθαμε ότι η μαμά μου είναι θετική στον κορονοϊό. (η μαμά του είναι συνάδελφος και είναι καλά)
(Γλώσσα)
-
Κυρία, στέλνω την έκθεση και δεν φεύγει το μέιλ!
-
Πώς την στέλνεις παιδί μου;
-
Είναι 4 φωτογραφίες, κυρία, απ’ το κινητό, δεν χωρούσε το φύλλο του τετραδίου σε λιγότερες.
-
ΟΚ, λοιπόν, για όλους το λέω, όταν στέλνουμε φωτογραφίες, επειδή είναι βαρύ το αρχείο, πρέπει πρώτα να έχουμε αδειάσει το μέιλ μας… (συνεχίζει η φιλόλογος)
(Λογοτεχνία)
-
Κυρία, έστειλα πέντε φορές την απάντηση στο e-class και σβήστηκε!
-
Τι ακριβώς έκανες;
-
Το έγραψα στο κομπιούτερ και το έστειλα! (έπρεπε να «σώσει» πρώτα το αρχείο και να το επισυνάψει, αλλά δεν το ήξερε)
(Ιλιάδα)
-
Βασιλική σε βλέπω αλλά δεν σε ακούω. Μας ακούς;
-
(απάντηση στο τσατ) Σας ακούω κυρία αλλά δεν ανοίγει το μικρόφωνο στο κινητό μου.
(Οδύσσεια)
-
Η Πηνελόπη κατεβαίνει σκεπτική και λυπημένη τη σκάλα του ανακτόρου…
-
Κυρία, κυρία, η Πόπη μού ’στειλε μήνυμα, μπήκαν πουλιά στο σαλόνι του σπιτιού της και δεν ξέρει τι να κάνει!
-
Εντάξει, δεν είναι τίποτε, ν’ ανοίξει το παράθυρο να φύγουν. Λοιπόν, η Πηνελόπη…
-
Κυρία, η Πόπη έχει τρομάξει και κλαίει, τι να της πω;
-
ΟΚ, στείλε μου στο τσατ privately το τηλέφωνό της, να την πάρω. ΟΚ παιδιά, διάλειμμα.
-
Έλα Πόπη, μη φοβάσαι, δεν θα κάνουν τίποτε, εκτός από καμιά κουτσουλιά. Κλείσε την πόρτα του σαλονιού και φύγε από κει. Οι γονείς σου;
-
Ο πατέρας μου δουλεύει στη Μάνδρα κι η μαμά μου έχει πελάτη στο μαγαζί αυτή τη στιγμή και δεν μπορεί να έλθει.
-
Κάποιος γείτονας στην πολυκατοικία;
-
Μόνο μια γιαγιά στον πρώτο, δεν βγαίνει απ’ το σπίτι.
-
ΟΚ, πήγαινε στο άλλο δωμάτιο, μην ανησυχείς, θα πάρω εγώ τη μαμά σου.
-
Όχι κυρία, μην την πάρετε, δεν θέλει να κλείνει το μαγαζί όταν έρχονται πελάτες και θα με μαλώσει!
(Ιστορία)
-
Παιδιά, ο Νίκος γιατί δεν εμφανίζεται ποτέ στο μάθημα; Είναι καλά;
-
Κυρία, στη γειτονιά του σκάβουν για οπτικές ίνες και δεν έχει σύνδεση στο ίντερνετ.
(Διαγώνισμα)
-
Μαμά, δωσ’ μου το λάπτοπ σου γιατί στο δικό μου δεν πιάνει η Webex και έχουμε διαγώνισμα Μαθηματικά.
-
Μα πώς έπιανε τόσον καιρό;
-
Έλα να δεις, στέλνει μήνυμα: «Η Cisco αναβάθμισε τις υπηρεσίες της. Το σύστημά σας δεν υποστηρίζει τη νέα εφαρμογή μας».
-
Ωχ, έχω κι εγώ μάθημα, τι να κάνω… Καλά, θα μπω απ’ το κινητό (που στο διάλο έχω τους κωδικούς…)
(Εκπαιδευτικός στην παιδαγωγική συνεδρίαση του συλλόγου)
-
Δεν είναι σωστό να μη βάλουμε βαθμούς. Αδικούμε τους καλούς ενώ αρκετοί εκμεταλλεύονται την κατάσταση και τεμπελιάζουν. Η Βασιλική π.χ. σε μένα δεν κάνει τίποτε! Στο Νίκο λέω να βάλω παύλα.
(Οικογενειακές στιγμές)
-
Μη χαζεύεις!
-
Ρε μαμά, ο υπολογιστής με αποσυντονίζει και θέλω να τον κλείσω για να συγκεντρωθώ, αλλά τα θέματα είναι στον υπολογιστή!
-
Τι κάνουν οι συμμαθητές σου; Ο Παντελής, η Μερόπη;
-
Τά ’χουν παίξει. Ο Παντελής σκέφτεται να μείνει φέτος στην ίδια τάξη (γ’ λυκείου) ώστε του χρόνου να προλάβει να διαβάσει και να μπει κάπου.
-
Μη σου περνάν απ’ το μυαλό τέτοιες βλακείες! Καν’ υπομονή παιδί μου, τρεις μήνες έμειναν, δώστα όλα, μπες κάπου και μετά φοιτητική ζωή!
-
Ναι ρε μαμά, αλλά και στο πανεπιστήμιο κάνουν εξ αποστάσεως;
-
Ναι, παιδί μου, δυστυχώς, η πανδημία…
-
Ρε μαμά, δεν πήγαμε τριήμερη πέρυσι, δεν θα πάω ποτέ 5ήμερη και ούτε στο Πανεπιστήμιο, τι φοιτητική ζωή μου λες; Και, ως πότε θα κυβερνάν’ αυτοί;
-
Θεωρητικά, εκλογές σε δυο χρόνια περίπου.
-
Τη γ…με! Καλά, ας ανοίξουν τα σχολεία και θα δεις τι θα γίνει!
(Από την επικαιρότητα)
«Άντρα ανομίας τα πανεπιστήμια», δήλωσε στη Βουλή ο εκπρόσωπος των ειδικών φρουρών. Σασπένς, συνεχίζεται!
* Το παραπρόγραμμα ή κρυφό αναλυτικό πρόγραμμα αναφέρεται σε όλες τις ανεπίσημες επιδράσεις, διδακτικές και μη, που λαμβάνουν χώρα στο χώρο της τάξης και του σχολείου. Ορισμένοι θεωρητικοί επισημαίνουν ότι μέσω κυρίως του παραπρογράμματος επιτυγχάνεται η συσχέτιση της Εκπαίδευσης με την Οικονομία, ενώ άλλοι ότι μέσω της σχολικής ρουτίνας, των κοινωνικών πρακτικών του σχολείου και των τελετουργιών του αναπαράγονται εργασιακές δεξιότητες και κανόνες, σχέσεις παραγωγής και ιδεολογικές πρακτικές της κυρίαρχης τάξης.