Η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών μετασχηματίζει ριζικά τον τρόπο που λειτουργούν, επικοινωνούν και συνεργάζονται οι επιχειρήσεις. Επιχειρηματικές εφαρμογές που τρέχουν στα «σύννεφα», συνδρομητικό λογισμικό, ηλεκτρονικές πωλήσεις, διαδίκτυο των πραγμάτων, τεχνητή νοημοσύνη, ευφυής αξιοποίηση μεγάλων δεδομένων, αποτελούν το νέο λεξιλόγιο των επιχειρήσεων προκειμένου να είναι ανταγωνιστικές και καινοτόμες.
Οι νέες τεχνολογίες δεν είναι όμως, μόνο απειλή για όσες επιχειρήσεις δεν μπορούν να συμβαδίσουν με τα νέα δεδομένα, αντίθετα προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες επιτρέποντας σε μια επιχείρηση από οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδας να αποκτήσει ένα διεθνές πελατολόγιο.
Μεταφέροντας την εμπειρία της εταιρείας μας θα δείξουμε πώς μπορεί μια εταιρεία από την περιφέρεια της Ελλάδας να έχει πελάτες σε όλο τον κόσμο και να προσφέρει μια από τις κορυφαίες λύσεις στον τομέα της.
Η Terracom ιδρύθηκε το 1999 στα Ιωάννινα με αντικείμενο την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων πληροφορικής και επικοινωνιών σε επιχειρήσεις και το πελατολόγιό μας ήταν περιορισμένο αποκλειστικά στην Ελλάδα. Το 2012, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, πήραμε την απόφαση να στραφούμε στο εξωτερικό, αναπτύσσοντας το QR-Patrol (www.qrpatrol.com), ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης φυλάξεων και περιπολιών που απευθύνεται σε εταιρείες φυσικής ασφάλειας, σε εταιρείες ή οργανισμούς που επιθυμούν να επιτηρούν τους χώρους και τον εξοπλισμό τους (π.χ. νοσοκομεία, ξενοδοχεία, πανεπιστήμια κ.ά.) καθώς και σε εταιρείες που απασχολούν μοναχικούς εργαζόμενους (Lone Workers) όπως εταιρείες συντήρησης ή καθαρισμού.
Δόθηκε έμφαση στην ανάπτυξη ενός αξιόπιστου και εύκολου στη χρήση συστήματος, ενσωματώσαμε τεχνολογίες αιχμής (όπως είναι το Διαδίκτυο των Πραγμάτων - IoT), αξιοποιήσαμε τις δυνατότητες του ψηφιακού marketing, δημιουργήσαμε έναν ιστότοπο με πολύ υλικό και δίνοντας έμφαση σε τεχνικές SEO (βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης). Επίσης, στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και της προώθησης του QR-Patrol έχουμε συμμετάσχει σε περισσότερες από 20 διεθνείς εκθέσεις και συνέδρια σε ολόκληρο τον κόσμο. Σε ό,τι αφορά το μοντέλο διάθεσης ακολουθήσαμε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό και κατανοητό τιμοκατάλογο και διαθέσαμε το σύστημα μας είτε απευθείας είτε μέσω συνεργατών μας.
Σήμερα 6 χρόνια μετά την παρουσίαση του QR-Patrol έχουμε συνεργάτες-μεταπωλητές σε 30 χώρες και περισσότερους από 1.000 πελάτες σε 85 χώρες, ενώ το λογισμικό μας σήμερα διατίθεται σε 22 γλώσσες. Οι κύριες αγορές μας είναι η Βόρεια Αμερική (42%), Ευρώπη (30%), Αυστραλία 8%, Λατινική Αμερική 6% και Ασία 6%. Στο πελατολόγιο της εταιρείας περιλαμβάνεται το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου, το Γερμανικό Χρηματιστήριο, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Δικαιοσύνης, η αεροπορική εταιρεία Emirates, τα Dubai Duty Free, πολλά ξενοδοχεία (Hilton, Marriot, Hyatt, Westin, κ.α.), πολλές εταιρείες ασφαλείας (Brinks, G4S κ.ά.), πολλά πανεπιστήμια (Carnegie Mellon University, University of California San Francisco) κ.λπ.
Το QR-Patrol έχει λάβει πολλές διεθνείς διακρίσεις και αξιολογήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως ένα από τα πλέον καινοτόμα συστήματα στο πλαίσιο του προγράμματος SME Instrument Phase 2 του ευρωπαϊκού προγράμματος έρευνας και καινοτομίας Horizon 2020. Το 2019 ένας επενδυτικός οίκος από το Λονδίνο (Brookstreet Equity Partners) επένδυσε στην Terracom με στόχο να ενισχύσει και επιταχύνει τη διεθνή ανάπτυξη της εταιρείας.
Τέλος, η Terracom συμμετέχει σε πολλά ερευνητικά έργα και συνεργάζεται με τα μεγαλύτερα ερευνητικά κέντρα σε Ελλάδα και Ευρώπη με στόχο την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων και τεχνολογιών.
Τοπικές επιχειρήσεις πληροφορικής που δραστηριοποιούνται με επιτυχία στη διεθνή αγορά, επιχειρήσεις του εξωτερικού που ιδρύουν παραρτήματα, και η αυξανόμενη διασύνδεση των τοπικών επιχειρήσεων με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (μέσα από ερευνητικά προγράμματα, προγράμματα πρακτικής άσκησης και προγράμματα coaching και mentoring), έχουν συντελέσει ώστε τα τελευταία χρόνια τα Ιωάννινα να αποτελούν πόλο έλξης για τους εργαζόμενους στο χώρο της πληροφορικής. Ψήφο εμπιστοσύνης αποτελούν και οι επενδύσεις που έχουν κάνει τα τελευταία δύο χρόνια επενδυτικοί οίκοι από την Ελλάδα και τη Μεγάλη Βρετανία σε τοπικές επιχειρήσεις πληροφορικής.
Η καινοτομία, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και η εξωστρέφεια μπορούν να ανοίξουν τον δρόμο στις ελληνικές εταιρείες ώστε αυτές να διακριθούν στις διεθνείς αγορές.