Ζούμε την απόλυτη απαξίωση της εκπαίδευσης εδώ και 5 μήνες σε αυτή τη χώρα. Τη χώρα που τα σχολεία της, είναι κλειστά περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη της Ε.Ε.

Όταν όλα τα «μέτρα» για την πανδημία αποτυγχάνουν και οδηγούμαστε σε απανωτά / παρατεταμένα λοκντάουν από τον Νοέμβριο και πλέον οι διασωληνωμένοι αυξάνονται συνεχώς, τότε ανακαλύπτουμε τη λύση του προβλήματος: κλείνουμε όλα τα σχολεία! Όσα είχαν απομείνει ανοιχτά, δηλαδή...
Γιατί γνωρίζουν ότι στα σχολεία θα συναντήσουν τις λιγότερες αντιστάσεις; Γιατί η εκπαίδευση ιδιαίτερα η λυκειακή είναι του «κλότσου και του μπάτσου»; Γιατί έχουν πανικοβληθεί και πιάνονται από τα μαλλιά τους; Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι ο παρίας της δημόσιας ζωής. Και όταν δεν έχουμε τι άλλο να «κλείσουμε», απλώς κλείνουμε τα σχολεία...
Κάνουμε και μια αναφορά του τύπου: «Τα παιδιά, δεν αυξάνουν το επιδημιολογικό φορτίο, αλλά σαφώς ακολουθούν την εξέλιξη της πανδημίας» και «απλώς κλείνουμε τα σχολεία» (η παραπάνω αναφορά είναι της κ. Β. Παπαευαγγέλου της γνωστής Επιτροπής).
Να ελπίσουμε στις υποσχέσεις της κ. Κεραμέως ότι θα ανοίξει πρώτα η Β/θμια εκπαίδευση και η πολύπαθη Γ Λυκείου; Υπενθυμίζουμε εδώ την πρόσφατη δήλωση της Υπουργού: «Κάθε μέρα που γίνεται μία διαδήλωση απομακρύνεται το ενδεχόμενο ανοίγματος των σχολείων». Δηλαδή, πρέπει να περιμένουμε να τελειώσουν οι διαδηλώσεις για να ανοίξουν τα σχολεία; Ή μήπως πρέπει να περιμένουμε να αποκτήσουν πιστοποιητικό προστασίας από τον κορονοϊό όλα τα σχολεία (τα κτίρια!), όπως δηλώνει η υφυπουργός Παιδείας; Η πλήρης δήλωση της κ. Μακρή ήταν: «Θα γίνει έλεγχος σε όλη τη χώρα για τη συμβατότητα ή τις αδυναμίες των κτιρίων, ώστε η επιστροφή των μαθητών στη δια ζώσης εκπαίδευση να είναι η ασφαλέστερη δυνατή».

Τις πταίει;
Οι διαδηλώσεις και τα κτίρια των σχολείων μας φταίνε. Και δεν μας φταίει η ανυπαρξία συστηματικών τεστ εκπαιδευτικών και μαθητών. Δεν μας φταίει η ανύπαρκτη αραίωση των μαθητών στα σχολεία και τα λεωφορεία. Δεν μπόρεσαν να εφαρμόσουν ούτε την εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων με το μισό μαθητικό δυναμικό κάθε μέρα, όπως δηλαδή, έγινε την περασμένη άνοιξη.

Καλύτερα να μην μιλήσουμε για την εξαγγελθείσα –και εγκαταλειφθείσα– προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς. Αλλά γιατί να εμβολιάσεις τους εκπαιδευτικούς αν σκοπεύεις να έχεις τα σχολεία –σου– κλειστά;
Άλλες χώρες βέβαια, όπως η Γερμανία, τοποθέτησαν τον εμβολιασμό εκπαιδευτικών στην πρώτη ομάδα της λίστας προτεραιότητας εμβολιασμών μαζί με τους υπερήλικες και το νοσοκομειακό προσωπικό.

 

ΥΓ. Για όσους δεν το παρατήρησαν: Τα κρούσματα σε μαθητές εφήβους αυξήθηκαν εδώ στη Ζάκυνθο μετά το κλείσιμο των Λυκείων! Τα «πάρτι» σε διάφορα σημεία του νησιού καλά κρατούν από ό,τι ακούμε. Τα κλειστά σχολεία οδήγησαν τους μαθητές στα πάρτι με τις γνωστές συνέπειες. Αν οι μαθητές δεν βρίσκονται στα
σχολεία τους κάπου αλλού θα βρεθούν. Γιατί η ανάγκη της επικοινωνίας σε
αυτές τις ηλικίες είναι ακόμη πιο επιτακτική. Κάπου αλλού θα βρεθούν, ανεξέλεγκτα φυσικά.

 

Θανάσης Καραΐσκος Ο Θανάσης Καραΐσκος είναι εκπαιδευτικός στο 2ο Λύκειο Ζακύνθου. Περισσότερα Άρθρα
Πρόσφατα άρθρα ( Παιδεία )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet