Την Παρασκευή 12 Μάρτη, την ώρα που στη Βουλή γινόταν συζήτηση για την αστυνομική βία, αυτοκίνητο της ασφάλειας της Ντόρας Μπακογιάννη με επιβαίνοντα ένα τουλάχιστον αποσπασμένο αστυνομικό, επιχειρώντας να εισέλθει παράνομα στην είσοδο της Βουλής (κατερχόμενο την Βασιλίσσης Όλγας έστριψε αριστερά σε σημείο που δεν επιτρέπεται) χτύπησε και τραυμάτισε θανάσιμα τον 23χρονο Ιάσονα, μοτοσικλετιστή που κινούνταν στο αντίθετο ρεύμα έχοντας πράσινο και φορώντας κράνος.

Ούτε το πράσινο, ούτε το κράνος στάθηκαν ικανά να τον προφυλάξουν…

Αμέσως μετά τη σύγκρουση η μπάρα εισόδου της Βουλής σηκώθηκε και το εμπλεκόμενο όχημα και ο/οι επιβαίνων/οντες βρήκαν καταφύγιο σε αυτήν, χωρίς όπως επιτάσσει ο νόμος να σταματήσουν στο σημείο και να καλέσουν ασθενοφόρο οι ίδιοι και να τεθούν στη διάθεση της αστυνομίας.

Το γεγονός συνέβη παρουσία και άλλων αστυνομικών και μάλιστα της Τροχαίας που επέδειξαν σκαιά συμπεριφορά απέναντι σε αυτόπτες μάρτυρες που διαμαρτύρονταν για το γεγονός υπογραμμίζοντας ότι ο οδηγός της μηχανής κινούνταν κανονικά με πράσινο.

Χρειάστηκαν δύο ημέρες και άπειρες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να εμφανιστεί στα «μεγάλα» ΜΜΕ και η Ντόρα Μπακογιάννη να δηλώσει ότι ο δράστης ανήκει στην προσωπική της ασφάλεια.

Είναι εντυπωσιακή η ομοφωνία που υπήρξε σε όλα τα μέσα σε σχέση με το πώς έγινε το συμβάν και στο τι ακολούθησε. Αμφισβητήσεις δεν υπήρξαν: ούτε για το γεγονός ότι ο δράστης έστριψε παράνομα σε σημείο που απαγορεύεται, ούτε στο ότι ο Ιάσονας προχωρούσε με πράσινο ενώ φορούσε και κράνος, ούτε ότι μετά τη σύγκρουση ο δράστης εξακολούθησε την πορεία του και αφού του σήκωσαν την μπάρα κατέφυγε στο προαύλιο της Βουλής.

Αν και ήταν προφανές ότι ο δράστης είχε σχέση με τη Βουλή, διαφορετικά δεν θα μπορούσε να μπει μέσα, εντύπωση προκαλεί πως δεν υπήρξε καμία ανακοίνωση από την ίδια τη Βουλή, ενώ η πρώτη επίσημη ανακοίνωση της Τροχαίας Αττικής έγινε δύο ημέρες μετά το συμβάν. Λίγο μετά ακολούθησε δήλωση «πηγών του Αρχηγείου της ΕΛΑΣ», που είχε το θράσος να μοιράσει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, με την οποία για πρώτη φορά αμφισβητήθηκε αυτό που είδαν και είπαν όλοι.

Ισχυρίστηκαν λοιπόν οι «πηγές» πως ο δράστης: α) προσέφερε τις πρώτες βοήθειες στον τραυματία, β) ειδοποίησε ο ίδιος τις αρμόδιες αρχές για το συμβάν και γ) δεν μετακίνησε το αυτοκίνητο του από το σημείο. Αυτά τα τρία ψέματα κρύφτηκαν πίσω από τη φράση «ο οδηγός δεν συνελήφθη επειδή το τροχαίο δεν ήταν θανατηφόρο, καθώς επίσης επειδή βάσει του άρθρου 43 παρ. 5 του ΚΟΚ παρέμεινε στο σημείο του ατυχήματος και δεν ήταν ύποπτος φυγής». Αυτές είναι οι προϋποθέσεις για μη σύλληψη του δράστη που ορίζει το άρθρο 43 του ΚΟΚ και, όπως είδαν όλοι στα βίντεο και στις φωτογραφίες, η α και η γ σίγουρα δεν τηρήθηκαν…

Είναι προφανές πως ο φόνος του 23χρονου Ιάσονα δεν αποτελεί ατύχημα.

Το να σε χτυπάνε θανάσιμα ενώ κινείσαι κανονικά στο δρόμο σου και με όλα τα μέσα προστασίας δεν οφείλεται ούτε στην τύχη ούτε σε αμέλεια. Αυτή είναι η πανομοιότυπα επαναλαμβανόμενη ιστορία στους ελληνικούς δρόμους με μόνη παραλλαγή το διαφορετικό όνομα των θυμάτων.

Ωστόσο, το κράτος «μας» ορίζει όλα αυτά τα εγκλήματα ως «ατυχήματα» προερχόμενα από αμέλεια. Και επιφυλάσσει στους δράστες μια ολιγόμηνη ποινή με αναστολή όποτε κατορθώσει να τελεσιδικήσει η υπόθεση και ούτε καν αφαίρεση της άδειας οδήγησης (το ίδιο φυσικά θα γινόταν αν η υπόθεση εκδικαζόταν στο αυτόφωρο). Ακόμα και στην εγκατάλειψη θύματος, η ποινή χάρη στο κατάπτυστο άρθρο 43 του ΚΟΚ που καμιά κυβέρνηση δεν δέχτηκε να αλλάξει, είναι πλημμέλημα με ολιγόμηνη φυλάκιση, παρότι η εγκατάλειψη θύματος από μη οδηγό αποτελεί κακούργημα με ποινή κάθειρξης (άρθρο 306ΠΚ).

Το μέλλον λοιπόν είναι ξεκάθαρο (αν η υπόθεση δεν βρεθεί σε κανένα αρχείο), κάποτε (σε επτά - οκτώ χρόνια;) η υπόθεση θα τελεσιδικήσει με μια ολιγόμηνη ποινή με αναστολή για τον δράστη.

Ο Ιάσονας έχασε τη ζωή του για πάντα. Η οικογένεια του έχασε το παιδί της για πάντα.

Γι’ αυτούς, για μας, για σένα δεν υπάρχει αναστολή. Δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία.

 

Δεν υπάρχει δεύτερος Ιάσονας.

 

Κατά μια «παράδοξη» εκδοχή για τα εντεταλμένα όργανα της πολιτείας ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν ισχύει για τους ίδιους παρά μόνον για τους υπηκόους της. Δυνατότητα να παραβιάζει άρθρα του ΚΟΚ έχει οδηγός αστυνομικού οχήματος μόνο για αντιμετώπιση εκτάκτων επειγόντων συμβάντων, με αναμμένο το φάρο και ενεργή τη σειρήνα ώστε να προφυλαχθούν οι άλλοι χρήστες του δικτύου. Συμβαίνει αυτό στην Ελλάδα σήμερα; Κάνουν ποτέ χρήση του ΚΟΚ οι οδηγοί μηχανών της Ομάδας Δράση;

Αλλά γιατί να το κάνουν;

Αν στηθεί κανείς για λίγο στην είσοδο της Βουλής θα δει πώς τηρούν την προτεραιότητα τα αυτοκίνητα που μπαινοβγαίνουν και επίσης πόσοι βουλευτές και υπουργοί φοράνε ζώνη ασφαλείας ή κράνος.

Ας μη ξεχνάμε πως πρώην υπουργός Μεταφορών αυτής της χώρας συνελήφθη να οδηγά με πλαστές Πινακίδες (Μιχάλης Λιάπης), ενώ ο σημερινός υπουργός Προστασίας του Πολίτη συνελήφθη (σε προηγούμενη θητεία του στην ίδια θέση) από υφιστάμενους του, μετά από καταδίωξη για οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα και παραβίαση διπλής διαχωριστικής (Μ. Χρυσοχοΐδης).

Όλοι αυτοί που σήμερα δηλώνουν «συντετριμμένοι» το μόνο που έχουν να κάνουν σαν ελάχιστη ένδειξη ειλικρινούς μεταμέλειας είναι να καταθέσουν μια νομοθετική πρόταση που θα μετατρέπει την εγκατάλειψη θύματος όπως και όλες τις παραβατικές συμπεριφορές που οδηγούν σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό στο οδικό δίκτυο σε κακούργημα.

 

ΥΓ. Δυστυχώς ο Ιάσονας δεν είναι το πρώτο θύμα αυτής της λογικής: στις 5 Ιανουαρίου 2011 η 7χρονη Έρρικα που βγήκε να πεί τα κάλαντα στο Μενίδι, χτυπήθηκε θανάσιμα από μοτοσικλετιστή της ομάδας ΔΙΑΣ που επιχείρησε να προσπεράσει φορτηγό. Στις 1 Φεβρουαρίου 2013, η 20χρονη πεζή Πωλίνα Κελεμπετσιώτη παρασύρθηκε και τραυματίστηκε θανάσιμα στη λεωφόρο Γρ. Λαμπράκη στον Κορυδαλλό από περιπολικό. Για να μην αναφέρουμε τα αναρίθμητα θύματα επιθέσεων με μηχανές κατά διαδηλωτών.

Γιώργος Κουβίδης Ο Γιώργος Κουβίδης είναι πρόεδρος του SOS Τροχαία Εγκλήματα. Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet