Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, θεσμός που λειτουργεί για περισσότερα από 65 χρόνια, παρουσιάζοντας μεγάλα έργα, σπουδαίους καλλιτέχνες, αλλά και νέες παραγωγές, που έχουν αφήσει ανεξίτηλο στίγμα στη σύγχρονη ιστορία του Πολιτισμού μας, παρουσίασε το πρόγραμμα, υπό την καλλιτεχνική διευθύντρια Κατερίνα Ευαγγελάτου, το οποίο παρά τις επιφυλάξεις που γεννά η παρούσα συνθήκη, είναι πλούσιο σε προτάσεις αισιόδοξα μεγαλόπνοο και φιλοδοξεί να οικοδομήσει μια σύγχρονη καλλιτεχνική ταυτότητα. Θέατρο, χορός, μουσική, όπερα και εκθέσεις συνθέτουν ένα πολύ πλούσιο και ενδιαφέρον πρόγραμμα.

Το πρόγραμμα φέτος δίνει έμφαση στην ελληνική δημιουργία. Ταυτόχρονα, περίπου χίλιοι ακόμα καλλιτέχνες και άλλοι συντελεστές από κορυφαίους θεσμούς της Ευρώπης και της Αμερικής έχουν προσκληθεί στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και εργάζονται πάνω σε νέες δημιουργίες και συμπαραγωγές. Ο σχεδιασμός αριθμεί πάνω από 80 παραγωγές. Οι ελληνικές παραγωγές ξεπερνούν τις 50, ενώ οι παραγωγές από το εξωτερικό είναι περίπου 30. Επιπλέον, το Φεστιβάλ επεκτείνει τις διεθνείς του συμπαραγωγές στον χώρο των παραστατικών τεχνών, παρουσιάζοντας φέτος 10 νέα έργα σε συνεργασία με κορυφαίους πολιτιστικούς οργανισμούς από τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Πολωνία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Ορισμένα από τα έργα αυτά είναι Ελλήνων δημιουργών τα οποία, μετά από την πρεμιέρα τους στην Αθήνα, θα φιλοξενηθούν ως συμπαραγωγές σε σκηνές του εξωτερικού.

 

Στην Πειραιώς 260

 

Στον τομέα του θεάτρου, ο Πρόδρομος Τσινικόρης παρουσιάζει το Somewhere beyond the cherry trees, εμπνεόμενος από τον Βυσσινόκηπο του Τσέχοφ, ενώ ο Κωνσταντίνος Χατζής συνεχίζει την έρευνά του στο Αρχαίο Δράμα με το έργο Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο, σε μουσική Γιώργου Κουμεντάκη. Με το αρχαίο δράμα, και συγκεκριμένα με τον Αίαντα του Σοφοκλή, καταπιάνεται και ο Σίμος Κακάλας στον Κήπο της Πειραιώς 260, ενώ ο συνθέτης Λευτέρης Βενιάδης γράφει μια Όπερα ποδοσφαίρου, με σκηνοθεσία της Σοφίας Σιμιτζή. Η Σοφία Μαραθάκη σκηνοθετεί Το δάσος, μια παράσταση με οικολογική στόχευση, η νεαρή Κατερίνα Γιαννοπούλου προτείνει τη Χρονιά με τα 13 φεγγάρια, από την ομώνυμη ταινία του Φασμπίντερ, και ο Έκτορας Λυγίζος ερευνά μια αρχετυπική ιστορία γυναικείας εξέγερσης στο Σχολείο γυναικών του Μολιέρου. Τέλος, τέσσερις νέες παραγωγές εντάσσονται στο πλαίσιο του Κύκλου 1821 εστιάζοντας σε συγκρούσεις ενεργές από την εποχή της Επανάστασης έως σήμερα.

Στη μουσική, ο νεαρός δεξιοτέχνης του τζαζ πιάνου Γιάννης Παπαδόπουλος παρουσιάζει το νέο του έργο Fourth Stream Music, για τζαζ πιάνο τρίο και κλασικό κουαρτέτο εγχόρδων, ενώ οι ομάδες SUM και Latinitas Nostra θα μας προσφέρουν ένα μοναδικό πάντρεμα μπαρόκ μουσικής, αργαλειών ζακάρ και ηλεκτρονικού υπολογιστή, σε μια απρόσμενη συναυλία-περφόρμανς.

Στα εικαστικά της Πειραιώς 260 το Φεστιβάλ θα παρουσιάσει την εγκατάσταση The Feel.Backstage του Τάσου Βρεττού, που αποτυπώνει την εμπειρία του underground clubbing στην Αθήνα από το 2005 και εξής, ερευνώντας το αθέατο κομμάτι της BDSM σκηνής και του ΛΟΑΤΚΙ+ ακτιβισμού.

 

Στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου

 

Το Φεστιβάλ φέτος υποστηρίζει ένα από τα πλουσιότερα προγράμματα στην ιστορία των Επιδαυρίων. Πρόκειται για 10 πρεμιέρες παραγωγών με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι παραστάσεις θα παίζονται και πάλι τρεις ημέρες την εβδομάδα –Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή–, από τον Ιούνιο μέχρι και το τέλος Αυγούστου.

Σε μια διεθνή συμπαραγωγή σε παγκόσμια πρεμιέρα: ο αγαπημένος του ελληνικού κοινού, Γερμανός σκηνοθέτης Τόμας Όστερμαϊερ επιστρέφει στην Ελλάδα με τον θίασο της Σάουμπινε και ασχολείται για πρώτη φορά με το αρχαίο δράμα. Όχημά του ο Οιδίποδας Τύραννος, που αποτελεί την αφετηρία ενός νέου έργου της συγγραφέως Maja Zade, η οποία μεταφέρει τον μύθο στο σήμερα – με τίτλο ödipus/οιδίποδας. Το Φεστιβάλ θα παρουσιάσει επίσης το σχεδόν άγνωστο σατυρικό δράμα του Σοφοκλή Ιχνευταί, σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού. Επίσης, η Αργυρώ Χιώτη κάνει την πρώτη της σκηνοθεσία στην Επίδαυρο με τους σπαρταριστούς Βατράχους του Αριστοφάνη, σε νέα μετάφραση του ποιητή Νίκου Παναγιωτόπουλου. Το πρόγραμμά περιλαμβάνει, ακόμα, τις Βάκχες, σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη, τις παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου με σκηνοθεσίες του Γιάννη Μόσχου και του Κωνσταντίνου Ρήγου, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας με σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, καθώς και συνεργασίες με σκηνοθέτες όλων των γενεών, όπως ο Γιάννης Κακλέας, ο Άρης Μπινιάρης και ο Γιώργος Νανούρης – που επίσης κατεβαίνει για πρώτη φορά στην Επίδαυρο.

 

Στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου

 

Στη βάση του καλλιτεχνικού προγραμματισμού για τη Μικρή Επίδαυρο βρίσκεται μια πρωτοβουλία, πρόκειται για την ανάθεση συγγραφής νέων έργων, εμπνευσμένων από το αρχαίο δράμα, σε νεοέλληνες συγγραφείς, ειδικά για το ανέβασμά τους στη Μικρή Επίδαυρο.

Τέσσερις συγγραφείς εντελώς διαφορετικού ύφους, δύο άντρες και δύο γυναίκες, γράφουν από ένα σύγχρονο έργο που συνομιλεί με μια αρχαία τραγωδία: Ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης, με αφετηρία τις Τραχίνιες του Σοφοκλή, γράφει το έργο του Το σπίτι με τα φίδια, που σκηνοθετεί η Ελένη Σκότη· ο Γιάννης Μαυριτσάκης, με αφετηρία τις Βάκχες του Ευριπίδη γράφει την Κρεουργία, που σκηνοθετεί ο Γιώργος Σκεύας· η Αμάντα Μιχαλοπούλου, με αφετηρία τον Ιππόλυτο, το έργο Η Φαίδρα καίγεται, που σκηνοθετεί ο Γιάννης Καλαβριανός, και η Αλεξάνδρα Κ*, με αφετηρία τη Μήδεια του Ευριπίδη, το γάλα, αίμα, που σκηνοθετεί ο Γιάννος Περλέγκας. H έκδοση των έργων αυτών θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο μιας ενιαίας θεατρικής σειράς βιβλίων και μάλιστα και στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα. Έτσι το Φεστιβάλ ανοίγεται πια και στον εκδοτικό χώρο. Οι αναθέσεις όμως δεν περιορίζονται στο Θέατρο. Επεκτείνονται στο Χορό, με το νέο έργο του Ευριπίδη Λασκαρίδη αλλά και στα Εικαστικά, αφού ειδικά για τη Μικρή Επίδαυρο η Αιμιλία Παπαφιλίππου εμπνέεται και δημιουργεί ένα νέο έργο, συνεχίζοντας την έρευνά μας στην αναπάντεχη κατοίκηση των αρχαίων μνημείων, που ξεκίνησε πέρσι.

Επίσης δύο μοναδικές μουσικές βραδιές μας περιμένουν στο μικρό θεατράκι. Δύο αναπάντεχα παντρέματα. Ο Πέτρος Κλαμπάνης συναντά τον Πετρολούκα Χαλκιά, σε μια ειδική συναυλία όπου η τζαζ συναντά την παραδοσιακή ελληνική μουσική, ενώ ο Γαλλο-Ιρανός πολυοργανίστας Keyvan Chemirani και το συγκρότημά του συναντούν τη λύρα του δεξιοτέχνη Σωκράτη Σινόπουλου.

 

Στο Ηρώδειο

 

Στο πρόγραμμα στο Ηρώδειο διευρύνει φέτος το μουσικό του φάσμα, με πολύ σημαντικούς καλλιτέχνες από την ελληνική και την παγκόσμια σκηνή. Σταθερές παραμένουν οι συνεργασίες με την Εθνική Λυρική Σκηνή και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, η οποία θα εμφανιστεί υπό την μπαγκέτα του καινούργιου της καλλιτεχνικού διευθυντή, Λουκά Καρυτινού, και με τον Ντανιίλ Τρίφονοφ στο πιάνο. Επίσης, η Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ θα εμφανιστεί με τον νέο της διευθυντή Γιώργο Πέτρου.

Το ελληνικό ρεπερτόριο, έχει πολλά: ένα αφιέρωμα στη θρυλική Λιλιπούπολη, την Ελευθερία Αρβανιτάκη σε μια σημαντική σύμπραξη με την Καμεράτα, σε έργα Παπαδημητρίου – Ξυδάκη, συνάντηση του Παύλου Παυλίδη με τον The Boy και συνάντηση της Λένας Πλάτωνος με τη Nalyssa Green, συναυλία του δυναμικού, νεανικού El Sistema Greece με τον μουσικό παραγωγό Blend Mishkin, τον μαέστρο Βύρωνα Φιδετζή με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, αλλά και πολλές εκπλήξεις, που είμαστε σίγουροι ότι θα σας φέρουν στο Ηρώδειο ξανά και ξανά.

Στον τομέα της κλασικής μουσικής θα εμφανιστούν κορυφαία ονόματα, όπως ο διάσημος μαέστρος Ζούμπιν Μέτα, με την Ορχήστρα Maggio Musicale της Φλωρεντίας και ο πασίγνωστος βιολιστής Πίνχας Ζούκερμαν σε ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στη μουσική του Γιοχάννες Μπραμς – αυτή η συναυλία θα είναι και η πρώτη συνεργασία μεταξύ του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Επίσης, η καταπληκτική Χορωδία Μοντεβέρντι, συνοδευόμενη από τους English Baroque Soloists, υπό τη διεύθυνση του μοναδικού σερ Τζον Έλιοτ Γκάρντινερ – το σύνολο θα μας παρουσιάσει Τα κατά Ιωάννην Πάθη του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.

Στον Κύκλο Τζαζ θα εμφανιστεί ο Γιαν Γκαρμπάρεκ, μια από τις δημοφιλείς προσωπικότητες της τζαζ, αλλά και ο κορυφαίος δεξιοτέχνης στο ούτι Ανουάρ Μπραχέμ, που συνδυάζει την κλασική αραβική μουσική με τη τζαζ.

Στο χώρο της ποπ και ροκ, το Φεστιβάλ υποδέχεται έναν πολύ ενδιαφέρον όνομα: τον Γάλλο τραγουδιστή και βίντεο σκηνοθέτη Woodkid. Επίσης, δύο μεγάλες προσωπικότητες από τον πολύ δημιουργικό και σύγχρονο μουσικό χώρο που αποκαλούμε νεοκλασικό: από τα μεγάλα ονόματα αυτού του χώρου είναι ο Ισλανδός Olafur Arnalds και ο Άγγλος παραγωγός ελεκτρόνικα και τέκνο μουσικής Max Cooper. Και μια μεγάλη έκπληξη: μια πολύ σπάνια ζωντανή εμφάνιση του Μπράιαν Ίνο, σε μια μουσική συνομιλία με τον αδελφό του, Ρότζερ Ίνο.

ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet