Το τέταρτο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας είναι έτοιμο και αυτή τη φορά στο στόχαστρο είναι τoα σχολεία, ως κτίρια, ως χώρος εργασίας και ως κοινότητα. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως παρουσίασε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ τους τέσσερις άξονες του νομοσχεδίου, το οποίο επιδιώκεται να ψηφιστεί εντός Ιουλίου: 1) αξιολόγηση εκπαιδευτικών, 2) αυτονομία σχολικών μονάδων, 3) δομές εκπαίδευσης και επιλογή στελεχών εκπαίδευσης και 4) εκκλησιαστική εκπαίδευση. Πίσω από αυτές τις αράδες κρύβεται η αλήθεια. Χτίζεται ένα πολυδαίδαλο πελατειακό σύστημα, το οποίο με όχημα την αξιολόγηση, θα δέσει για μια ακόμα φορά τα χέρια των εκπαιδευτικών. Οι διευθυντές των σχολείων θα συγκεντρώσουν υπερεξουσίες, ενώ προετοιμάζεται η κατάργηση της διανομής δωρεάν βιβλίων υπό τον βαρύγδουπο τίτλο «πολλαπλό βιβλίο». Ακόμα, τα σχολεία θα χωριστούν σε «καλά» και «κακά» και αναλόγως της επίδοσης –η οποία σίγουρα θα έχει και γεωγραφικό προσδιορισμό- θα διανέμεται και η χρηματοδότηση.

Φυσικά, το υπουργείο Παιδείας φέρνει το νομοσχέδιο με κλειστά τα σχολεία –λόγω θέρους- όπως έκανε και στα προηγούμενα νομοσχέδια που αφορούσαν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, τα οποία διατήρησε με ευλάβεια κλειστά για πολλούς μήνες –ίσως τους περισσότερους στην Ευρώπη- τρέχοντας παράλληλα το σαρωτικό για την Παιδεία έργο του. Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ καλούν ήδη σε παραστάσεις διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο, το οποίο και καταγγέλλουν ότι απέκλεισε την περίπτωση διαλόγου. Ο Νίκος Φίλης, τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, δήλωσε, μεταξύ άλλων, για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο:

«Δεν πρόκειται για νέες ιδέες αλλά για επανάληψη χρεοκοπημένων παιδαγωγικών αντιλήψεων του νεοφιλελεύθερου - «αγοραίου» σχολείου, με τις οποίες προάγονται ο ανταγωνισμός και η ανασφάλεια και όχι η ηρεμία και η συνεργασία στη σχολική ζωή. Επανέρχονται επίσης παλαιοκομματικά πρότυπα, όπως ο παντοδύναμος διευθυντής σχολικής μονάδας, καθώς και ο αλήστου μνήμης «επιθεωρητισμός» με πρόσχημα την αξιολόγηση. Στην ουσία εξαφανίζεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και το σχολείο ολοένα και περισσότερο προσομοιάζει με «υποκατάστημα» εμπορικής αλυσίδας. Τα σχολεία κατηγοριοποιούνται ανά γειτονιά και Δήμο. Αντί για άριστα σχολεία για όλα τα παιδιά, τα σχολεία διαχωρίζονται σε «καλά» και «κακά», ένα μέτρο που αποτελεί το πρώτο βήμα για να επιβληθούν τιμωρίες με τη μορφή στέρησης πόρων, όπως ήδη έχει συμβεί με τα Πανεπιστήμια. Τέτοια σχέδια είμαστε σίγουροι ότι θα βρουν και πάλι αντιμέτωπη την εκπαιδευτική κοινότητα. Τα παιδιά και τους γονείς που αγωνιούν και όλους εμάς που αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο ισότητας και ποιότητας».

Πρόσφατα άρθρα ( Πολιτική )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet