Την Πέμπτη το βράδυ (όταν και γράφονται αυτές οι γραμμές) είχαν συμπληρωθεί μόλις τέσσερις ημέρες σχολικής λειτουργίας για τη νέα σεζόν. Αν λάβουμε, μάλιστα, υπόψιν ότι η πρώτη ημέρα αφιερώθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου στον αγιασμό, μιλάμε ουσιαστικά για τρεις ημέρες εκπαιδευτικής δραστηριότητας.

Σ' αυτά τα τρία πρώτα 24ωρα λοιπόν, οι μαθητές που διαγνώστηκαν θετικοί στον Covid-19, σύμφωνα με υπολογισμούς που προκύπτουν από τα στοιχεία του ΕΟΔΥ, είναι περίπου 2.000! Μόνο την Πέμπτη τα θετικά κρούσματα στην ηλικιακή κατηγορία 0–17 ήταν 560, ενώ την ίδια ημέρα έγινε γνωστό ότι από τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 212 μαθητές, αν και ασυμπτωματικοί, βρέθηκαν θετικοί στα self tests.

Mετά από αυτά τα δεδομένα, μπορούμε άνετα να ισχυριστούμε ότι το πλάνο του υπουργείου για την αποφυγή της εξάπλωσης της πανδημίας στις σχολικές κοινότητες δεν δουλεύει ούτε στο ελάχιστο. Μιλάμε για ένα πλήρες φιάσκο με το καλημέρα, όπως δηλαδή το είχαν προβλέψει οι συνδικαλιστικοί φορείς των εκπαιδευτικών και αρκετά από τα κόμματα της αντιπολίτευσης (και κυρίως ο ΣΥΡΙΖΑ). Γιατί προέκυψε το... εξαιρετικό αυτό αποτέλεσμα; Διότι, πολύ απλά, το υπουργείο Παιδείας απέφυγε να πάρει μέτρα ουσίας. Δεν έκανε τίποτα για να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών ανά τάξη, δεν φρόντισε για σωστό και αξιόπιστο testing (τα self test είναι μειωμένης αξιοπιστίας, όπως αποδείχθηκε και στην περσινή σχολική σεζόν), δεν, δεν δεν... Μαζεύτηκαν πολλά τα δεν.

Η εκπαιδευτική κοινότητα πάντως ήταν προετοιμασμένη. Είχε εγκαίρως προειδοποιήσει ότι μέτρα όπως αυτό σύμφωνα με το οποίο ένα τμήμα κλείνει μόνο όταν βρεθούν θετικοί το 50% +1 των μαθητών όχι μόνο δεν συμβάλλουν στη μείωση της εξάπλωσης της πανδημίας αλλά αποτελούν επιταχυντές της με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία των παιδιών, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού των σχολείων. Σημειωτέον, βρισκόμαστε ακόμη στον Σεπτέμβριο, ο καιρός είναι θαυμάσιος και τα παράθυρα στις σχολικές αίθουσες μένουν σχεδόν πάντα ανοιχτά. Όταν ο καιρός χειροτερέψει και ο χειμώνας κάνει την εμφάνισή του, κανείς δεν θέλει να φανταστεί τι πρόκειται να συμβεί.

Eπίσης, όσα στοιχεία παρουσιάστηκαν, προέκυψαν από τους υπολογισμούς που καθημερινά κάνουν τα μέλη της επιτροπής και οι δημοσιογράφοι από τα δεδομένα που παραθέτει ο ΕΟΔΥ. Την Πέμπτη η επιτροπή των ειδικών ζήτησε από τον ΕΟΔΥ να της δοθούν τα αναλυτικά στοιχεία για τη διασπορά του ιού στα σχολεία της χώρας ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ανά περιοχή, πάντα σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας το οποίο, μέχρι στιγμής, μιμείται τον Πόντιο Πιλάτο. Νίπτει, δηλαδή, τας χείρας του.

 

Τα... συνήθη κενά

 

Ως είθισται τα τελευταία πολλά χρόνια, η σχολική σεζόν άρχισε με κενά στις αίθουσες διδασκαλίας. Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, μετά από τους πρώτους υπολογισμούς, εκτίμησαν ότι αυτά τα κενά αφορούν περίπου 16.000 εκπαιδευτικούς, εκ των οποίων οι 5.000 ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πολλά απ’ αυτά τα κενά αναμένεται να καλυφθούν μέχρι το τέλος του μήνα με προσλήψεις αναπληρωτών κατά κύριο λόγο. Είναι πάντως γεγονός ότι το υπουργείο εφέτος έκανε... οικονομία στους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, χρεώνοντας τους εν λόγω με πολύ περισσότερη δουλειά (περισσότερα παιδιά) από αυτή που μπορούν να αναλάβουν, με συνέπεια να υπάρχουν φόβοι για πτώση της ποιότητας στη συγκεκριμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα (που είναι κομβικής σημασίας για μαθητές/μαθήτριες με ιδιαιτερότητες, όπως η ΔΕΠΥ κτλ).

Στις αρχές του επόμενου μήνα, αφού ολοκληρωθεί το δεύτερο κύμα προσλήψεων (κατά πληροφορίες οι εκπαιδευτικοί του δεύτερου κύματος θα παρουσιαστούν στα σχολεία τους μέχρι τις 24 Σεπτεμβρίου), θα σχηματιστεί και η πρώτη σαφώς αξιόπιστη εικόνα για την πληρότητα των σχολείων και τις επιπλέον ανάγκες που πιθανότατα θα προκύψουν.

Στα δε νηπιαγωγεία η αβελτηρία πολλών δήμων να μην έχουν εντοπίσει τρία χρόνια μετά τη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης κτίρια, για να στεγαστούν οι επιπλέον τάξεις, οδήγησε στην άκρως... ελληνική λύση της χρήσης κοντέινερ, που συχνά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που ισχύουν διεθνώς για τα νήπια (θεωρητικά κάθε νήπιο πρέπει να έχει τρία τετραγωνικά ωφέλιμου χώρου). Στη Νέα Σμύρνη, μάλιστα, τάξεις του 6ου και του 8ου νηπιαγωγείου της πόλης στεγάζονται σε αίθουσες που έχουν σχηματιστεί με νοβοπάν μέσα σε... ΕΠΑΛ. Θα ήταν σουρεαλιστικό αν δεν ήταν τραγικό και επικίνδυνο για τα τετράχρονα παιδιά που θα φιλοξενηθούν σ' αυτές τις αίθουσες εν καιρώ πανδημίας.

Ο Οκτώβριος αναμένεται να εξελιχθεί σε μήνα–κλειδί για τη συνέχιση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας με τη δια ζώσης διαδικασία. Και αυτό γιατί, ανάλογα και με την εξέλιξη του καιρού, θα αποκαλυφθεί το πλήρες μέγεθος της διασποράς του ιού στο σχολικό περιβάλλον. Το υπουργείο έχει ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους ότι πολύ δύσκολα θα επιστρέψουμε σε μαζική τηλεκπαίδευση για μία σειρά από λόγους, που έχουν να κάνουν κυρίως με την οικονομία. Επειδή, όμως, με την υγεία των παιδιών (αλλά και των συγγενών τους που περιμένουν στο σπίτι, εμβολιασμένοι ή ανεμβολίαστοι) κανένας δεν μπορεί να παίζει, ας κρατήσουμε μικρό καλάθι για την κυβερνητική αποφασιστικότητα, η οποία, ως συνήθως, δεν βασίζεται σε δεδομένα, αλλά σε ευσεβείς πόθους. Μέχρι τότε, το υπουργείο Παιδείας συντηρεί την ένταση στις σχέσεις του με τους εκπαιδευτικούς, αναδεικνύοντας θέματα όπως η αξιολόγηση και εκβιάζοντας ουσιαστικά τη συμμετοχή των εργαζόμενων στη διαδικασία.

Νίκος Γιαννόπουλος Περισσότερα Άρθρα
Πρόσφατα άρθρα ( Παιδεία )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet