Η ζωή μας είναι μια σειρά υποχρεώσεων, σχέσεων και ισορροπιών ανάμεσα σε αυτές. Δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο το γεγονός, επειδή οι ισορροπίες δεν μπορούν να κρατηθούν, να δημιουργούνται συγκρούσεις με τους πιο κοντινούς μας ανθρώπους.

Η Άννα διδάσκει μουσική σε ένα ωδείο. Κατά τη διάρκεια μια ακρόασης, η Άννα θα ξεχωρίσει έναν μαθητή, τον Αλεξάντερ, τον οποίο και θα αναλάβει να διδάξει ώστε να τον προετοιμάσει για τις εξετάσεις βιολιού. Θα αφοσιωθεί τόσο πολύ στη δουλειά της με αποτέλεσμα να αρχίσει να παραμελεί την οικογένειά της. Κι αν ο σύζυγός της, Φιλίπ, δείχνει υπομονή, δεν συμβαίνει το ίδιο με το γιο της, Γιόνας. Ο τελευταίος, ο οποίος φοιτά κι αυτός στο ίδιο μουσικό σχολείο, νιώθει ανταγωνιστικά απέναντι στον Αλεξάντερ, κάτι που η μητέρα του, άθελά της, καλλιεργεί. Η Άννα νιώθει παγιδευμένη, αναζητά διέξοδο σε μια σχέση με έναν συνάδελφό της, τον Κρίστιαν και στη συμμετοχή της σε ένα κουιντέτο. Μερικές μέρες πριν από τις κρίσιμες εξετάσεις, ο Αλεξάντερ θα σταματήσει να πηγαίνει στο μάθημά της. Ωστόσο, την τελευταία στιγμή, θα εμφανιστεί στις εξετάσεις για να ερμηνεύσει το κομμάτι που είχε διδαχθεί. Όμως όλη η ένταση η οποία είχε συσσωρευτεί το προηγούμενο διάστημα στη σχέση της με το γιο της θα οδηγήσει σε μια τραγική εξέλιξη.

«Η ακρόαση» (Das vorspiel) είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της Ίνα Βάισε. Η σκηνοθέτρια επιλέγει τη χαμηλών τόνων αφήγηση αποφεύγοντας τις εντάσεις μεταξύ των ηρώων της. Εντάσεις όμως οι οποίες δεν λείπουν αλλά υπονοούνται, πυροδοτώντας έτσι την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Βλέπουμε τη δυσαρέσκεια στο πρόσωπο του Φιλίπ, ακούμε τα λόγια με τα οποία την εκφράζει αλλά ποτέ δεν εκρήγνυται ούτε οδηγεί την κατάσταση στα άκρα. Το ίδιο συμβαίνει και με τον Γιόνας, ο οποίος επιλέγει να εκφράσει τη δική του δυσαρέσκεια είτε δια της σιωπής είτε τρέχοντας να προπονηθεί στο χόκεϊ επί πάγου. Η Άννα κινείται μέσα σε αυτό το ναρκοπέδιο σαν υπνωτισμένη, έχοντας στο νου της μόνο τον Αλεξάντερ και πώς θα καταφέρει να τον διδάξει για να πετύχει στις εξετάσεις.

Σε γενικές γραμμές η σκηνοθεσία κινείται σε ικανοποιητικό επίπεδο και η Βάισε αξιοποιεί με τρόπο ιδανικό την παρουσία της Νίνα Χος στο ρόλο της Άννας. Η σημαντική αυτή γερμανίδα ηθοποιός, δίνει μια απόλυτα ισορροπημένη και άκρως εσωτερική ερμηνεία. Ελέγχει απόλυτα τα συναισθήματά της, προσδίδοντας στο χαρακτήρα της Άννας, στο μέτρο που του αναλογεί, το δράμα που βιώνει εξαιτίας της αδυναμίας της να αντιδράσει και να βρει την απολεσθείσα ισορροπία της.

Διατηρώ όμως ενστάσεις για τους δεύτερους ρόλους της θείας και του πατέρα της Άννας, οι οποίοι εισάγονται χωρίς να προσφέρουν τίποτε στη δράση, παραμένοντας έτσι ως χαρακτήρες εντελώς μετέωροι.

Στη συγγραφή του σεναρίου συμμετείχε, μαζί με την Βάισε, η σεναριογράφος και σκηνοθέτρια Δάφνη Χαριζάνη, η οποία γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και κάνει καριέρα στη Γερμανία. Μάλιστα η ταινία της «Στην πυρά», προβλήθηκε το 2020 στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Η 53χρονη Ίνα Βάισε έχει πίσω της μια σημαντική καριέρα ως ηθοποιός, κυρίως στην τηλεόραση, από το 1995. Ως σκηνοθέτρια, από το 1999, έχει στο ενεργητικό της τέσσερις ταινίες μικρού μήκους και ένα ντοκιμαντέρ. Της Ακρόασης είχε προηγηθεί, το 2008, «Ο αρχιτέκτονας» επίσης μεγάλου μήκους, πάλι σε σενάριο της Χαριζάνη.

Στράτος Κερσανίδης strakersan@gmail.com
kersanidis.wordpress.com
Περισσότερα Άρθρα
Tags:
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet