Η απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) κρίθηκε παράνομη από το εφετείο. Καμία έκπληξη ως προς αυτό, η ελληνική δικαιοσύνη επιδεικνύει άλλωστε πολύ γρήγορα αντανακλαστικά όταν επιχειρεί να υπηρετήσει την εκτελεστική εξουσία και τους πολιτικούς σκοπούς της.

Από τη μεγαλειώδη όμως κινητοποίηση των δασκάλων και των καθηγητών την περασμένη Δευτέρα δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει μόνο η αρνητική δικαστική απόφαση που έτσι και αλλιώς ήταν αναμενόμενη. Αυτό που αξίζει να μνημονευτεί είναι ότι περίπου 100.000 εκπαιδευτικοί έσπασαν το φραγμό του φόβου και επέλεξαν την απεργία ως κύριο μέσο πάλης. Σ' αυτούς τους χαλεπούς καιρούς στους οποίους ζούμε, με την παρούσα κυβέρνηση να κάνει επίδειξη κυνισμού και πυγμής, η συμμετοχή στην απεργία ξεπέρασε το 70% πανελλαδικά, κατά τόπους, δε, έφτασε και σε πιο μεγάλα ποσοστά.

 

Αγώνες με άλλες μορφές 

 

Το εκπαιδευτικό κίνημα βγαίνει πιο δυνατό, τουλάχιστον σε επίπεδο συσπείρωσης, παρά την ήττα στους τύπους. Από εδώ και πέρα θα επιλεχθούν άλλες μορφές αγώνα (καθώς η απεργία σχεδόν ποινικοποιήθηκε μετά τη δικαστική απόφαση) με στόχο η "αξιολόγηση" που προκρίνει ο νέος νόμος Κεραμέως να παραμείνει κενό γράμμα, ένα πουκάμισο αδειανό νεοφιλελεύθερης κοπής που δεν ταιριάζει σε καμία περίπτωση στο ελληνικό σχολείο του 2021.

Τόσο στη ΔΟΕ όσο και στην ΟΛΜΕ υπάρχουν φωνές που προτείνουν κατά μέτωπο αντιπαράθεση με το υπουργείο και πολιτική ανυπακοή ως το τέλος. Επειδή όμως αυτή η μορφή πάλης θα προκαλέσει πολλές απώλειες και ίσως και ένα έλλειμμα εμπιστοσύνης στις συνδικαλιστικές ηγεσίες, αναμένεται να επικρατήσουν εναλλακτικές προτάσεις με την εφαρμογή των οποίων θα προβληθούν τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και θα καταδειχθούν τα αδιέξοδα της αξιολόγησης Κεραμέως. Τελικός στόχος των εκπαιδευτικών, και αυτό θα πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα, είναι να μην δοθεί η παραμικρή αφορμή μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης να διαμορφωθούν σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων, "καλά" και "κακά" σύμφωνα με το δόγμα Θάτσερ στη Μεγάλη Βρετανία. Οι αποφάσεις για τη μορφή που θα έχει στο εξής η πάλη των εργαζόμενων στην εκπαίδευση θα παρθούν μέσα στο Σαββατοκύριακο (υπήρχε για χθες προγραμματισμένο διοικητικό συμβούλιο της ΔΟΕ ενώ σήμερα συνεδριάζουν οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ).

Επίσης, είναι πολύ πιθανό να επιχειρηθεί για μία ακόμη φορά μία αδιαμεσολάβητη και ειλικρινής επικοινωνία με τους γονείς των μαθητών έτσι ώστε να αναλυθούν περαιτέρω οι λόγοι για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν, με άλλες μορφές, τον αγώνα τους. Η συγκεκριμένη επιλογή, που προτιμήθηκε και στην προσπάθεια τεκμηρίωσης της απεργιακής επιλογής της προηγούμενης Δευτέρας, απέφερε πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα και κατήργησε στην πράξη τον κοινωνικό αυτοματισμό διαλύοντας τους μύθους περί τεμπέληδων εκπαιδευτικών που δεν θέλουν να αξιολογηθούν.

Ως προς τη νομική διάσταση του πράγματος, τα συνδικάτα των δασκάλων (ΔΟΕ) και καθηγητών (ΟΛΜΕ) πέτυχαν τουλάχιστον το ελάχιστο δυνατό. Η απεργία τους δεν χαρακτηρίστηκε καταχρηστική από το δικαστήριο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν δημιουργήθηκε δεδικασμένο που θα καθιστούσε ιδιαίτερα δυσχερείς τις προσπάθειες απεργιών στο δημόσιο τομέα από εδώ και πέρα. Βέβαια, ακόμα και εδώ, η υπουργός ξεπέρασε το χειρότερο εαυτό της. Με επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου, η κα Κεραμέως διέδωσε ότι τάχα η απεργία κρίθηκε και καταχρηστική, κάτι απολύτως ψευδές.

 

Συγχωνεύσεις-εξπρές μέσα στην πανδημία

 

Την ίδια ώρα, το υπουργείο Παιδείας υποχρεώνει με τον τρόπο του τα σχολεία, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις. Φαίνεται ότι υπάρχει ειλημμένη απόφαση να μην προσληφθούν άλλοι εκπαιδευτικοί για τη σχολική σεζόν που διανύουμε, έτσι η λύση των συγχωνεύσεων τμημάτων έχει καταστεί εκ των πραγμάτων υποχρεωτική.

Εκπαιδευτική πηγή που μίλησε στην Εποχή υπολόγισε τη συρρίκνωση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά περίπου 700 τμήματα πανελλαδικά. Για την πρωτοβάθμια δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία αλλά και εκεί παρατηρείται η ίδια τάση. Εκπαιδευτικοί αναλυτές, από την πλευρά τους, υπολογίζουν τις χαμένες διδακτικές ώρες από την αρχή του σχολικού έτους λόγω των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού σε περίπου 300.000. Τα παιδιά, από τη δική τους σκοπιά, αλλάζουν συνήθειες, καθηγητές ή δασκάλους και τμήματα μόλις ένα μήνα μετά το ξεκίνημα της χρονιάς. Και όλα αυτά εν καιρώ πανδημίας κατά τον οποίο ο αριθμός των παιδιών ανά τμήμα θα έπρεπε να μειώνεται και όχι να αυξάνεται. Τα κρούσματα κορονοϊού βέβαια στις σχολικές μονάδες παρατηρούνται και καταγράφονται καθημερινά αλλά τα τμήματα δεν κλείνουν αφού ισχύει το περιβόητο 50%+1, για να κλείσει, δηλαδή, ένα τμήμα πρέπει να νοσούν ταυτόχρονα οι μισοί μαθητές του τμήματος συν ένας!

Η κακοκαιρία, τέλος, της περασμένης Πέμπτης αποκάλυψε σε όλο τους το θλιβερό «μεγαλείο» τα προβλήματα υποδομών που υπάρχουν στην ελληνική εκπαίδευση. Σχολεία στην Αττική πλημμύρισαν και οι δάσκαλοι αναγκάστηκαν να εφεύρουν τρόπους που παραπέμπουν σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας για να απεγκλωβίσουν τους μαθητές τους από τις πλημμυρισμένες αίθουσες όπως φάνηκε και στο παράδειγμα της Νέας Φιλαδέλφειας που έκανε αστραπιαία το γύρο του διαδικτύου.

Πρόσφατα άρθρα ( Παιδεία )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2021 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet