Γιώργος Καγιαλίκος | Γιάννης Ευθυμιάδης | Βασίλης Γισδάκης
«Αλκίνοος»
Κύκλος τραγουδιών για αντρική φωνή και πιάνο
Ένας συνθέτης, ένας ποιητής και ένας ερμηνευτής εμπλέκονται σε μια από τις σπάνιες στιγμές της μελοποιημένης ποίησης, στη μουσική δημιουργία και στη δισκογραφία. Εν αρχή είν’ ο Λόγος: λόγος ποιητικός, λόγος ερωτικός, λόγος λυρικός, λόγος εξομολογητικός και εκ βαθέων αποκαλυπτικός. Ο ποιητής Γιάννης Ευθυμιάδης δοκιμάζει τον ήρωά του Αλκίνοο σε ένα παράτολμο παιχνίδι: στην πάλη του νου με την ακατανίκητη εξουσία του έρωτα. Μια ποιητική σύλληψη που προσεγγίζει την έννοια του έρωτα τόσο στη φυσική, όσο και στη μεταφυσική του διάσταση, έξω από τον χρόνο, πέρα από τα φύλα. Πρόκειται για έναν μεγάλο σχετικά ποιητικό μονόλογο δηλωτικό του ποιητή στην λυρική έκφραση. Ο συνθέτης Γιώργος Καγιαλίκος μελοποιεί δέκα αποσπάσματα και καλείται να ταυτιστεί με τον λόγο του ποιητή και να αναδείξει όλες τις κρυφές και βαθειά αισθαντικές πτυχές του. Και εδώ έχουμε μια από τις πιο ευτυχισμένες συναντήσεις στο χώρο της μελοποίησης. Αυτό δεν μας εκπλήσσει, δεδομένου πως ο Γιώργος Καγιαλίκος είναι γνωστός και διακεκριμένος στον χώρο της μελοποιημένης ποίησης (το 2012 διακρίθηκε στον Α΄ Διαγωνισμό Μελοποιημένης Ποίησης, που διοργάνωσαν τα περιοδικά Μετρονόμος, MusicΗeaven και Ποιείν, για τη μελοποίηση του ποιήματος «Ολονυχτία» του Νικηφόρου Βρεττάκου) και από τις συχνές συνεργασίες του στη δισκογραφία με άλλους ποιητές. Η μουσική του είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την ποιητική γλώσσα και βρίσκω εξαιρετική την ιδέα του να αποδοθεί με ανδρική φωνή και πιάνο. Και βέβαια απόλυτα επιτυχημένη την επιλογή του, η ανδρική φωνή να ανήκει στον Βασίλη Γισδάκη. Δεν θα μπορούσαν ποιητής και συνθέτης να βρουν πιο ιδανικό ερμηνευτή για τα συγκεκριμένα ερωτικά τραγούδια. Ο αισθαντικός αυτός ερμηνευτής διαθέτει λυρική, με μεγάλη γκάμα μελωδικών ηχοχρωμάτων φωνή. Στην προσωπική του δισκογραφία αλλά και στις συναυλίες επιλέγει συχνά να ερμηνεύει μελοποιημένη ποίηση, εδώ να θυμίσουμε και τη θητεία του δίπλα στον Μάνο Χατζιδάκι (1989-1993) ως ο τελευταίος αγαπημένος του ερμηνευτής. Η τεχνική του από τον ψίθυρο στην κραυγή καθιστά το τραγούδι «Δεν απαντάς» σε ένα από τα ιδιαίτερα του δίσκου. Συμπορεύεται μαζί του στο συναίσθημα αναδεικνύοντας τις αρετές του συνθέτη και του ερμηνευτή ο σπουδαίος πιανίστας Νεοκλής Νεοφυτίδης.
Τι να πω, τόσο ωραίος λόγος, τόσο όμορφα ερωτικά τραγούδια και ο ήχος του πιάνου… τι να πρωτοεκθιάσω, μόνο αν τα ακούσετε καλοί μου ακροατές, τότε, θα με καταλάβετε. Ο καλός ήχος του δίσκου οφείλεται στον Κώστα Παρίσση που υπογράφει την Ηχογράφηση, την Μίξη και το Mastering του δίσκου στο Studio Praxis. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Μετρονόμος».
Καλή σας ακρόαση.