Τερματίστηκαν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών τα μεσάνυχτα της Δευτέρας, μετά από απόφαση που ελήφθη κατά πλειοψηφία. Εννέα σωματεία ψήφισαν κατά της κλιμάκωσης και πέντε υπέρ. Είχαν προηγηθεί δύο 48ωρες απεργίες.

Κύριο αιτήματα των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών ήταν η ανανέωση και η υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2020, 2021, 2022 με μισθολογικές αυξήσεις, ενώ οι απεργίες προκηρύχθηκαν αφότου οι διαπραγματεύσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με τοn Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κρίθηκαν άκαρπες.

Είχε προηγηθεί πρόταση της ΣΕΕΝ για 0% αυξήσεις το 2020, 0% το πρώτο δεκάμηνο του 2021, 1% για το διάστημα Νοέμβρη – Δεκέμβρη 2021, 1% για το πρώτο 7μηνο του 2022 και επιπλέον 1% για το υπόλοιπο του έτους. Η πρόταση αυτή είχε απορριφθεί από τους ναυτεργάτες και η ΠΝΟ κάλεσε τους ακτοπλόους να προσέλθουν με βελτιωμένους όρους.

Τελικώς επετεύχθη συμφωνία μεταξύ ακτοπλόων (ΣΕΕΝ) και ΠΝΟ με την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων με αύξηση 3% από 1/1/2022.

Σε ανακοίνωση της, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) τονίζει πως «δεν μας βρίσκει απόλυτα ικανοποιημένους το τελικό αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων με την εργοδοτική πλευρά και η επίτευξη αυξήσεων συνολικά της τάξεως του 3%, πλην όμως, σταθμίζοντας την όλη κατάσταση, πιστεύουμε ότι είναι μία αποδεκτή λύση […]. Πρέπει να κατανοήσουν οι κυβερνώντες ότι ο ναυτικός κόσμος δεν ζητά τίποτα νέο, αλλά απλά αγωνίζεται να διασώσει τα όσα του έχουν απομείνει από τα αλλεπάλληλα χτυπήματα και τη διαχρονική αδιαφορία».

Η ΠΝΟ σημειώνει πως οι ναυτεργάτες δεν έλαβαν καμία αύξηση για τα έτη 2020 και 2021. Η τελευταία αύξηση 2% ήταν το 2019. Από την πλευρά του ο ΣΕΕΝ αποδίδει το γεγονός αυτό στην οικονομική ύφεση που προκάλεσε η πανδημία και υποστηρίζει πως «τη διετία 2020–2021 η ακτοπλοΐα κατέγραψε τις υψηλότερες ζημίες των τελευταίων δεκαετιών λόγω της υγειονομικής κρίσης, της πτώσης της κίνησης και των περιοριστικών μέτρων».

Ένα από τα σωματεία που στήριξε την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), χαρακτήρισε «προδοτική» την απόφαση της ΠΝΟ και «απαξιωτικές» τις αυξήσεις που συμφωνήθηκαν. «Υπήρξε πολύωρο όργιο παρασκηνιακών διαβουλεύσεων, με αποτέλεσμα και κατάληξη να εγκαταλειφθεί οποιαδήποτε αύξηση το διάστημα 2020–2021 και η αύξηση να αφορά μόνο το 2022, η οποία θα είναι 3% […]. Πρόκειται για μια κατάπτυστη συναίνεση για να μην θιγεί στο ελάχιστο η ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική, που είναι υπεύθυνη για τα συσσωρευμένα και οξυμένα ναυτεργατικά προβλήματα […]. Η χρεοκοπημένη και καταδικασμένη στη συνείδηση των ναυτεργατών πλειοψηφία και ηγεσία της ΠΝΟ απέδειξε περίτρανα ότι ούτε θέλει, ούτε μπορεί να οργανώσει την πάλη των ναυτεργατών για την επίλυση των ναυτεργατικών προβλημάτων».

Σημειώνεται πως πέρα από τον αγώνα για ανανέωση των συλλογικών συμβάσεων και αύξηση των μισθών, οι ναυτεργάτες διεκδικούν την κατάργηση του νομοσχεδίου Χατζηδάκη, την προστασία των κοινωνικών ασφαλιστικών δικαιωμάτων, την στήριξη των άνεργων ναυτεργατών και την αύξηση του επιδόματος ανεργίας στα 600 ευρώ, αλλά και την προστασία των συνδικαλιστικών τους δικαιωμάτων.

ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2025 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet