Ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα αποτελεί ένα εμβληματικό θύμα διαχρονικών εγκληματικών πολιτικών. Τα τελευταία χρόνια, όμως, στην απαξίωση οδηγείται και η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας με σκοπό, όπως πάντα, την ιδιωτικοποίηση.
Η δραματική κατάσταση στις σιδηροδρομικές υποδομές ήρθε στο προσκήνιο με την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών κατά την πρόσφατη κακοκαιρία που έπληξε τη χώρα και είχε ως αποτέλεσμα την κατάργηση επιβατικών δρομολογίων και σημαντικές καθυστερήσεις. Χαρακτηριστικά το μέσο το οποίο άλλοτε αποτελούσε τη μοναδική αξιόπιστη λύση μεταφοράς υπό αυτές τις καιρικές συνθήκες παρέμενε κλειστό στη Νότια Ελλάδα για σχεδόν δύο μέρες.
Δεν είναι, όπως μόνο η κακοκαιρία που ανέδειξε την αδιαφορία. Την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου αμαξοστοιχία ακινητοποιήθηκε στις Μουριές λόγω πτώσης δέντρων στη γραμμή προς Δράμα, στην Πάτρα ο Προαστιακός έκλεισε προς Αχαγιά, καθώς εκτροχιάστηκε μηχάνημα συντήρησης της γραμμής σε σημείο όπου έχουν επαναληφθεί ανάλογα περιστατικά πρόσφατα, ενώ στη γραμμή προς Φλώρινα, στην περιοχή του Βεγορίτη, αμαξοστοιχία προσέκρουσε σε κορμούς δέντρων και οι μηχανοδηγοί κινδύνευσαν να τραυματιστούν σοβαρά, αν όχι να χάσουν τη ζωή τους.
Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, η οποία εδώ και καιρό με επιστολές έχει ζητήσει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, καταγγέλλει ότι «η πολιτική ηγεσία επιδεικνύει προκλητική αδιαφορία στη γραπτή ανησυχία των μηχανοδηγών για την κατάσταση που επικρατεί, καθώς δεν είναι αρεστές οι αλήθειες από όσους ζουν καθημερινά την πραγματικότητα στον ελληνικό σιδηρόδρομο, πραγματικότητα που απέχει έτη φωτός από τις εξαγγελίες για έργα και μελέτες που ΘΑ αλλάξουν προς το καλύτερο την κατάσταση». Το σωματείο καλεί την πολιτική ηγεσία να αναλάβει την ευθύνη για την κατάσταση που επικρατεί στον ελληνικό σιδηρόδρομο, παίρνοντας πρωτοβουλίες «για να δοθεί επιτέλους ένα τέλος στην απαξίωσή του».