«Η μπαλάντα της λευκής αγελάδας»

 

 

 

«Η μπαλάντα της λευκής αγελάδας» (Ghasideyen gave sefid) των Μαριάμ Μογκάνταμ και Μπέντας Σανίχα: Η Μίνα προσπαθεί να επιβιώσει μόνη καθώς ο σύζυγός της, Μπαμπάκ, καταδικάστηκε σε θάνατο για ένα έγκλημα και εκτελέστηκε. Όταν όμως αποδεικνύεται πως ήταν αθώος, οι αρχές ζητούν συγγνώμη και προσφέρουν στη Μίνα αποζημίωση. Από εκείνη τη στιγμή η γυναίκα θα ξεκινήσει έναν αγώνα απέναντι σε ένα κυνικό σύστημα επιδιώκοντας το καλό της ίδιας και της κόρης της. Κάποια στιγμή, όταν θα τελειώσουν τα χρήματά της, θα εμφανιστεί ένας άγνωστος άνδρας, ο Ρεζά, ο οποίος της λέει πως ήρθε να ξεπληρώσει το χρέος του προς τον Μπαμπάκ. Υπάρχει όμως ένα μυστικό που τους ενώνει και η Μίνα το αγνοεί.

Συγκλονιστική ιρανική ταινία για τις ανθρώπινες σχέσεις και τη θέση των απλών ανθρώπων απέναντι στην εξουσία.

«Σημείο βρασμού» (Boiling point) του Φιλίπ Μπαραντίνι: Στην κουζίνα ενός διακεκριμένου εστιατορίου εκτυλίσσεται η δράση της ταινίας. Όλα ξεκινούν όταν μια μέρα, ο Άντι, σεφ στο εστιατόριο, φτάνει λιγάκι αργοπορημένος και διαπιστώνει πως, εξαιτίας μια ξαφνικής επιθεώρησης του υγειονομικού, όλα έχουν μείνει πίσω. Όμως η βραδιά συνεχίζεται και οι αναποδιές δεν λένε να σταματήσουν. Παράλογοι πελάτες, τσακωμοί μεταξύ του προσωπικού, ατυχήματα, τραυματισμοί και διάφοροι ανοιχτοί λογαριασμοί συνθέτουν ένα σκηνικό που τίποτε δεν μοιάζει να πηγαίνει καλά. Όμως ο Άντι οφείλει να αντιμετωπίσει και να ανταπεξέλθει σε όλες τις δυσκολίες. Θα τα καταφέρει;

Δομημένη ως ένα εντυπωσιακό και περίτεχνο μονοπλάνο, η ταινία είναι ένα συναρπαστικό θρίλερ, πραγματικός εφιάλτης στην κουζίνα.

«Πάντα στο κόκκινο» (Turning red) του Ντόμι Σι: Ένα 13χρονο κορίτσι κάθε φορά που ενθουσιάζεται και εντελώς ξαφνικά μεταμορφώνεται σε γιγάντιο κόκκινο πάντα! Ταινία κινουμένων σχεδίων.

«Μετά τον Γιανγκ» (After Yang) του Κονγονάντα: Όταν ο Γιανγκ, το αγαπημένο και πολύτιμο ανδροειδές που συντροφεύει την κόρη του Τζέικ παθαίνει σοβαρή βλάβη, ο ανήσυχος πατέρας αναζητεί τρόπο να τον επισκευάσει. Στην πορεία, ο Τζέικ ανακαλύπτει ότι η ζωή τον προσπερνά και αναζητά να συνδεθεί ουσιαστικά με την σύζυγο του και την κόρη του.

Ο ιδιαίτερος δημιουργός από τη Νότια Κορέα, μεταφέρει στο σινεμά ένα φουτουριστικό διήγημα, με θέμα μια κοινωνία όπου τα ανθρωπόμορφα ρομπότ είναι σαν μέλη της οικογένειας. Η δεύτερη ταινία του Κονγκονάτα είναι μια συγκινητική και λυρική εξερεύνηση της ψυχής και της μνήμης.

«River» της Τζένιφερ Πίντομ: Τα ποτάμια είναι οι αρτηρίες του πλανήτη. Όπου κυλούν μπορούν να εκδηλωθούν, να επιβιώσουν, ακόμα και να ευδοκιμήσουν μορφές ζωής, μεταξύ αυτών και η ανθρώπινη ζωή. Η επιθυμία των ποταμών καθόρισε την αρχική μας μοίρα. Ήταν οι δίοδοι μεταφοράς που επέτρεψαν και καλλιέργησαν την ανθρώπινη εξάπλωση και τα σύνορα μεταξύ περιοχών και χωρών. Όπως τα ποτάμια διαμόρφωσαν το τοπίο, διαμόρφωσαν και την ανθρώπινη ύπαρξη.

Ντοκιμαντέρ για τη σημασία που έπαιξαν τα ποτάμια στον πολιτισμό, τις παραδόσεις και την ίδια τη ζωή των ανθρώπων. Καθώς και για την υπερεκμετάλλευση των νερών και τη ρύπανση με ανυπολόγιστες συνέπειες για το μέλλον του ανθρώπινου είδους και του πλανήτη.

 

Στράτος Κερσανίδης strakersan@gmail.com
kersanidis.wordpress.com
Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2022 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet