Λεωνίδας Καβάκος: Συναυλία για την Ουκρανία

 

Ο Λεωνίδας Καβάκος, ο Έλληνας δεξιοτέχνης του βιολιού με την παγκόσμια φήμη, δεν διακρίνεται μόνο για την τέχνη του αλλά και για την κοινωνική του προσφορά. Είναι γνωστό άλλωστε ότι με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεργάζεται γύρω στα επτά χρόνια σε εκδηλώσεις με φιλανθρωπικό χαρακτήρα γι’ αυτό μας προκάλεσε έκπληξη που δεν θα συμπράξει με την ΚΟΑ, αλλά με ένα μικρό σχήμα από σπουδαίους Έλληνες σολίστες. Αλληλέγγυος στον δοκιμαζόμενο λαό της Ουκρανίας από την εισβολή των Ρώσων, πήρε την πρωτοβουλία της διοργάνωσης με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μιας μεγάλης συναυλίας για τη στήριξη των αθώων θυμάτων του πολέμου στην Ουκρανία. Το πρόγραμμα που επέλεξε είναι το εξής: Johannes Brahms Κουαρτέτο με πιάνο αρ. 3 σε ντο ελάσσονα, έργο 60 Κουαρτέτο με πιάνο αρ. 1 σε σολ ελάσσονα, έργο 25

Στη συναυλία θα λάβουν μέρος οι: Βασίλης Βαρβαρέσος (πιάνο), Ηλίας Λιβιεράτος (βιόλα) και Τιμόθεος Γαβριηλίδης Πετρίν (τσέλο). Όλοι οι καλλιτέχνες συμμετέχουν αφιλοκερδώς. Τα έσοδα θα διατεθούν υπέρ της ανοικοδόμησης του μαιευτηρίου της Μαριούπολης.

Την Πέμπτη 14 Απριλίου, στις 8.30μμ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.

 

 

Η ΚΟΑ στον Πειραιά
 

30 χρόνια από τον θάνατο του Άστορ Πιατσόλα

 

«Πιστεύω ότι η μουσική θα έπρεπε να απευθύνεται πρωταρχικά στο συναίσθημα και μετά στη λογική». Αυτή η φράση του γάλλου ιμπρεσιονιστή Μορίς Ραβέλ συμπυκνώνει τέλεια το πνεύμα της συναυλίας της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.

Το πρόγραμμα της συναυλίας «Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στον Πειραιά» περιλαμβάνει τέσσερα έργα, που εκτός της γοητείας τους μοιράζονται τον ίδιο θεματικό άξονα: αυτόν της νεανικότητας και του πάθους. Η βραδιά ξεκινά με τον δραματικό Κοριολανό του Λ.Β. Μπετόβεν, Εισαγωγή για ορχήστρα, που κατά πολλούς αποτέλεσε πρόδρομο των μεγάλων συμφωνικών ποιημάτων του ρομαντισμού. Ακολουθούν, τα συγκινησιακά φορτισμένα Τραγούδια για τα νεκρά παιδιά του Γ. Μάλερ. Μια υπαρξιακών διαστάσεων ωδή στη απώλεια, στο φευγαλέο και το εύθραυστο της ανθρώπινης ευτυχίας με σολίστ, τη διακεκριμένη μεσόφωνο Μαργαρίτα Συγγενιώτου. Στο πρόγραμμα και η σουίτα του Μορίς Ραβέλ, Η μάνα μου η χήνα, που επίσης εμπνέεται από τον συναρπαστικό κόσμο των παιδιών και εκπλήσσει με την παιγνιώδη της διάθεση.

Η συναυλία ολοκληρώνεται με έναν φόρο τιμής στον Άστορ Πιατσόλα, από τον θάνατο του οποίου συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια. Η Ορχήστρα ερμηνεύει το Διπλό κοντσέρτο για μπαντονεόν, κιθάρα και έγχορδα «Φόρος Τιμής στη Λιέγη», σύνθεση με χορευτικό σφρίγος και ζωντάνια που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλα μεγάλα συμφωνικά έργα. Σολίστ στην κιθάρα, ο ραγδαία ανερχόμενος Ηλίας Μαστοράκης, ενώ στο μπαντονεόν ερμηνεύει ο καταξιωμένος Χρήστος Ζερμπίνος. Τη μουσική διεύθυνση αναλαμβάνει ο αναγνωρισμένος αρχιμουσικός, Ανδρέας Τσελίκας. Η Μαργαρίτα Συγγενιώτου σχολιάζει για τη συμμετοχή της στο εμβληματικό έργο του Μάλερ:

Τα «Τραγούδια για νεκρά παιδιά» του Μάλερ αποτελούν μια ερμηνευτική πρόκληση. Η κομψότητα της μουσικής σε συνδυασμό με την τραγικότητα της ποίησης, δημιουργούν ένα υποβλητικό, σε ορισμένα σημεία ανατριχιαστικό μουσικό αποτέλεσμα. Είναι πολύ δύσκολο να μπει κανείς στον πυρήνα των λέξεων, χωρίς να καταφύγει σε προφανείς συναισθηματισμούς και εξωστρεφείς δραματικές εξάρσεις. Ο ήχος της φωνής ενώνεται με αυτόν της ορχήστρας, όχι ως μια δεσπόζουσα παρουσία, αλλά δημιουργώντας ένα ενιαίο σύνολο. Μια αφήγηση σε δεύτερο χρόνο, που περιγράφει ένα βαθύ, υπαρξιακό, ανεπούλωτο τραύμα.

Την Δευτέρα 11 Απριλίου, στις 8.30μμ, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

 

Λιάνα Μαλανδρενιώτη Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2022 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet