Δεν είναι η πρώτη φορά που η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κάνει επίδειξη πολιτικού αμοραλισμού και πυγμής πάνω στην εκπαιδευτική κοινότητα. Προφανώς, εκτός και αν υπάρξουν θεαματικές πολιτικές εξελίξεις στο αμέσως επόμενο διάστημα, δεν θα είναι και η τελευταία.

Τον τελευταίο μήνα εκπαιδευτικοί και μαθητές όλων των τύπων των Λυκείων της χώρας έχουν υπογραμμίσει σε όλους τους τόνους ότι λόγω των συσσωρευμένων προβλημάτων που επέφερε στα σχολεία η πανδημία, θα ήταν καλό να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων. Στην τελευταία δια ζώσης επαφή της με το υπουργείο Παιδείας, το θέμα έθεσε επί τάπητος και η ΟΛΜΕ. Όμως η υφυπουργός Ζέττα Μακρή και ο γενικός γραμματέας Αλέξανδρος Κόπτσης έβαλαν τη γνωστή κασέτα: «Η ύλη θα ολοκληρωθεί κανονικά και τα μισά θέματα στις απολυτήριες εξετάσεις της Α' και της Β' Λυκείου θα παρθούν από την Τράπεζα Θεμάτων».

Αυτή είναι η εντολή που έχουν από την υπουργό Νίκη Κεραμέως, η οποία από τη στιγμή που εγκαταστάθηκε στο υπουργείο φιλοτεχνεί επιμόνως το προφίλ της άτεγκτης πολιτικού που δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί της και προωθεί την εφαρμογή της πολιτικής της παρά τις όποιες αντιδράσεις.

Εν προκειμένω, όμως, έχουμε να κάνουμε μ' ένα αδικαιολόγητο γινάτι. Ιδού οι χαρακτηριστικοί λόγοι.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα τελευταία δύο χρόνια δηλαδή, διαπιστώθηκε από το σύνολο των εκπαιδευτικών ότι τα γνωστικά κενά των μαθητών έχουν αυξηθεί κατά πολύ. Η προβληματική τηλεκπαίδευση που εφαρμόστηκε αναγκαστικά για πολλούς μήνες, αλλά και οι απουσίες λόγω του κορονοϊού, συνετέλεσαν στο γεγονός. Ακόμα και βασικά κομμάτια της ύλης δεν έχουν αφομοιωθεί.

Λόγω, επίσης, των πολλών απουσιών, αλλά και της εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης, τα τμήματα δεν μπορούσαν να βρουν ρυθμό έτσι ώστε η ύλη να «βγει» με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο. Οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονταν να κάνουν πολλά «πίσω» και «μπρος» για να καλύπτουν τα κενά και έτσι, εκ των πραγμάτων, η ύλη έμενε κάπου στη μέση, καθώς θαύματα στην εκπαίδευση δεν γίνονται, ειδικά αν μιλάμε για τάξεις των 24 και των 26 παιδιών.

Πώς απάντησε η κυβέρνηση στα παραπάνω προβλήματα; Με τον συνήθη τρόπο της. Έβαλε το κεφάλι της στο χώμα και προσποιήθηκε ότι δεν συμβαίνει τίποτα. Με συνεχείς εγκυκλίους τόνιζε στους επικεφαλής των σχολικών μονάδων ότι η ύλη «πρέπει να βγει οπωσδήποτε» και κώφευε σε οποιοδήποτε αίτημα για διαφοροποίηση της στρατηγικής της, έστω μόνο για την εφετινή ιδιαίτερη χρονιά.

Κάπως έτσι άρχισε στα Λύκεια της χώρας να παρατηρείται το φαινόμενο της εικονικής κάλυψης της ύλης, με τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τις σχετικές δηλώσεις, οι οποίες βέβαια δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Και να έλεγε κανείς ότι όλα όσα αφορούν την Τράπεζα Θεμάτων έχουν εξελιχθεί ομαλά ...κάθε άλλο. Πολλά από τα θέματα παρουσιάζουν ένα πολύ μεγάλο βαθμό δυσκολίας, ενώ σε άλλα υπάρχουν συγκεκριμένα λάθη, τα οποία εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να λύσουν οι εκπαιδευτικοί. Το πρόβλημα, όπως τόνισε στην «Εποχή» εκπαιδευτική πηγή, γιγαντώνεται στα ΕΠΑΛ, πολλά εκ των οποίων έχουν στείλει και σχετικές επιστολές στο υπουργείο Παιδείας, οι οποίες έχουν παραμείνει αναπάντητες.

Αν αναρωτιέστε ποιοι τρίβουν τα χέρια τους με τη διαμορφωθείσα κατάσταση, είναι πολύ εύκολο να το φανταστείτε. Τα φροντιστήρια πανηγυρίζουν. Υπόσχονται ότι έχουν τις λύσεις για κάθε πρόβλημα και οι γονείς, αν και βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση, οικονομικά, εξακολουθούν να «ματώνουν» για να διασφαλίσουν τις απαραίτητες γνώσεις στα παιδιά τους.

Το δημόσιο σχολείο, χωρίς ουσιαστική κίνηση, με πολλά κενά σε θέσεις εκπαιδευτικών και με δεδομένη την υποχρηματοδότηση, δυστυχώς δεν είναι σε θέση να βοηθήσει. Κάποιοι εργάστηκαν σχετικά...

 

Ο Συνήγορος του Πολίτη «αδειάζει» Κεραμέως

 

Για να μην μείνει καμία απολύτως αμφιβολία ότι η Νίκη Κεραμέως πολιτεύεται χωρίς να διαβουλεύεται με κανέναν εκτός του εαυτού της, ήρθε ο Συνήγορος του Πολίτη να διαπιστώσει μία σειρά από προβλήματα στην καθιέρωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Ενδεικτικά, ο Συνήγορος διαπιστώνει παράλειψη θέσπισης μεταβατικής περιόδου, πολύ μεγάλη επιρροή στην επιτυχία ή στην αποτυχία (ειδικά η ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα) και μη έγκαιρη πληροφόρηση, με συνέπεια να μην προλάβουν να προετοιμαστούν έγκαιρα οι υποψήφιοι.

Όλα αυτά είχαν καταγγελθεί από τους υποψηφίους και τις οικογένειές τους τον προηγούμενο Ιούνιο μετά το πέρας της διαδικασίας, αλλά η ηγεσία του υπουργείου ισχυριζόταν ότι όλα βαίνουν καλώς. Για μία ακόμη φορά έκαναν τις πολιτικές και ταξικές επιδιώξεις τους βιωμένη πραγματικότητα...

 

Νίκος Γιαννόπουλος Περισσότερα Άρθρα
Πρόσφατα άρθρα ( Παιδεία )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2022 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet