Η καμπάνια του περιοδικού Antivirus, με τίτλο «Πες το ναι», στοχεύει να ευαισθητοποιήσει και να πείσει κοινωνία και πολιτεία ότι το δικαίωμα των ομόφυλων ζευγαριών στον γάμο και στην τεκνοθεσία θα έπρεπε να είναι αδιαπραγμάτευτο, καλώντας πολίτες, θεσμούς, ιδρύματα, φορείς, εταιρείες και κόμματα να υπογράψουν, ώστε να δημιουργηθεί η βάση για να ασκηθεί πολιτική πίεση για να ψηφιστεί ένας αντίστοιχος νόμος.

Πρόκειται για συνολικό αίτημα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, καθώς έχουν ήδη περάσει επτά χρόνια από την ψήφιση της επέκτασης του σύμφωνου συμβίωσης και για τα ομόφυλα ζευγάρια και τέσσερα από την ψήφιση του νόμου για την αναδοχή και την τεκνοθεσία. Πλέον ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι.

Το επιχείρημα «η κοινωνία δεν είναι έτοιμη» έχει καταρρεύσει, όπως μας δείχνουν τα στοιχεία από την έρευνα της ΔιαΝΕΟσις για το 2022.1

Ο ένας στους δύο Έλληνες (51%) συμφωνεί σήμερα με την τέλεση γάμων μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου, με ποσοστό αυξημένο κατά 11 μονάδες από την προηγούμενη έρευνα του 2019. Είναι η πρώτη φορά που η συμφωνία στους γάμους ομόφυλων ζευγαριών ξεπερνά έστω και οριακά το όριο του 50%. Αντίθετο είναι το 42% και ένα 6% δεν εκφράζει άποψη. Μικρότερη αποδοχή συγκεντρώνει η τεκνοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια, με το 38,9% να συμφωνεί και το 57% να διαφωνεί. Ωστόσο, και στο θέμα της τεκνοθεσίας, το ποσοστό αποδοχής εμφανίζει συνεχή σταδιακή αύξηση. Το 2019 ο βαθμός συμφωνίας ήταν 23,2%, ενώ το 2018 μόλις 18%. Να σημειώσω ότι όταν έγινα εγώ μητέρα το 2007 σε «βαθμούς Κελσίου» η αποδοχή των οικογενειών με γονείς του ίδιου φύλου άγγιζε το «απόλυτο πολικό ψύχος». Έχουμε κάνει, λοιπόν, πολύ δρόμο από τότε.

Οι τοποθετήσεις της ελληνικής κοινωνίας στα ζητήματα αυτά εμφανίζουν ισχυρή εξάρτηση με την ιδεολογική αυτοτοποθέτηση, την ηλικιακή κατηγορία, και το μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων που ρωτήθηκαν. Σχετικά περισσότερο δεκτικές στην ετερότητα εμφανίζονται οι νεότερες ηλικίες, οι γυναίκες, όσοι άνθρωποι έχουν ανώτερη μόρφωση, οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων κοκ. Ως προς την πολιτική ταυτότητα τα άτομα που αυτοτοποθετούνται αριστερότερα του κέντρου εμφανίζονται κατά πολύ πιο υποστηρικτικά σε σχέση με τους τοποθετούμενους δεξιότερα.

Αυτά, λοιπόν, τα μέλη της κοινωνίας που «δεν είναι έτοιμα» βρίσκονται κυρίως ανάμεσα στους ακροδεξιούς/ δεξιούς ψηφοφόρους και υποθέτω ότι δηλώνουν πιστοί της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησίας, που μια μερίδα της με εμμονή συνεχίζει να στηρίζει το δόγμα του «πατρίς – θρησκεία – οικογένεια».

Στο εύλογο ερώτημα, γιατί να πρέπει για ένα ζήτημα που αφορά κυρίως ή αποκλειστικά τους νόμους και τη λειτουργία του κράτους οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας την θέση/άποψη της εκκλησίας, απάντησε η υφυπουργός Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνα Μιχαηλίδου, στην κατά τα άλλα εξαιρετική εκπομπή του ΑΝΤ1 Special Report, που προβλήθηκε στις 27/04/22 και ήταν αφιερωμένη στις διακρίσεις που βιώνουν τα παιδιά με ΛΟΑΤΚΙ+ γονείς στη χώρα μας, εξαιτίας του νομικού ελλείμματος. Αφού δήλωσε υπέρ του γάμου και της τεκνοθεσίας, στη συνέχεια είπε ότι «πάντα πέφτει λόγος στην εκκλησία» στο κομμάτι της «παιδικής προστασίας» και της έδωσε το ελεύθερο να συμβάλει για να παραμείνουν τα παιδιά μας απροστάτευτα!

Από την άλλη, η Θεανώ Φωτίου, μετά τη συμμετοχή της την Πρωτομαγιά στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ισότητας των Οικογενειών, έγραψε στην σελίδα της στο facebook: «Μια υπέροχη Πρωτομαγιά με τις Οικογένειες Ουράνιο Τόξο εχθές, με τη χαρά των παιδιών και των γονιών να ξεχειλίζει. Τους χρωστάμε τη θεσμική κατοχύρωση της πραγματικότητας τους. Τον γάμο», ενισχύοντας τη στάση που κράτησε το 2018, στο νομοσχέδιο για την αναδοχή και την τεκνοθεσία που έφερε στην Βουλή και δεν εισάκουσε τη «γνώμη» της εκκλησίας. Άλλωστε, μιλάμε μόνο για την άποψη/γνώμη της ορθόδοξης εκκλησίας της Ελλάδος, καθώς ανά τον κόσμο υπάρχουν δόγματα και εκκλησίες (προτεσταντική, αγγλικανική, κουακέροι κλπ), που έχουν εντάξει γάμους ομόφυλων ζευγαριών στο τελετουργικό τους.

Απέναντι, λοιπόν, στις 38.831 υπογραφές –μέχρι στιγμής– της καμπάνιας «Πες το ναι!» βρέθηκαν 7 ιερείς που έστειλαν με επιστολή τους στον πρωθυπουργό την «διαφωνία» τους γράφοντας, μεταξύ άλλων:

«Η ιστορία είναι αρκετά παλιά. Ισχνές μειοψηφίες, καλά οργανωμένες με γερές προσβάσεις στα ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά, πιέζουν εδώ και χρόνια κυβερνήσεις και κόμματα για νομοθετική αναγνώριση της σεξουαλικής τους παρέκκλισης».

Και συνέχισαν: «Η Εκκλησία είναι μητέρα… Σε καμιά περίπτωση όμως δεν αποδέχεται και δεν συμβιβάζεται με την αμαρτία. Σε καμιά περίπτωση δεν συναινεί η εκτροπή από τούς νόμους της φύσης πού όρισε ο Θεός να γίνει ''ελεύθερη επιλογή'' και ''δικαίωμα'' τού ανθρώπου. Σε καμιά περίπτωση δεν συμφωνεί να τίθεται σε ισότιμη λίγο–πολύ θέση ο χριστιανικός γάμος ανδρός και γυναικός και η ''ελεύθερη συμβίωση'' είτε ετεροφύλων, είτε ομοφυλοφίλων· η ευλογημένη χριστιανική οικογένεια και κάθε λογής ''εναλλακτικές μορφές'' οικογένειας, εισαγόμενα υποπροϊόντα αποχριστιανισμένων κοινωνιών».

Ως μητέρα σε μια οικογένεια «εισαγόμενο υποπροϊόν», δηλώνω ότι ποσώς με αφορά το εάν συμφωνούν ή διαφωνούν με την ύπαρξη της οικογένειάς μου οι εν λόγω ιερείς. Αυτό που με αφορά είναι ο νομικός μας πολιτισμός να σταματήσει επιτέλους να ανέχεται τις διακρίσεις που βιώνουν τα παιδιά μας και ο έλληνας νομοθέτης να νομοθετήσει για να αρθούν!

 

 

Σημείωση:

1. https://www.dianeosis.org/wp-content/uploads/2022/04/Gerakis_tpe_2022-final.pdf

 

Στέλλα Μπελιά Η Στέλλα Μπελιά είναι νηπιαγωγός και πρόεδρος των «Οικογενειών Ουράνιο Τόξο». Περισσότερα Άρθρα
Tags:
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2022 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet