Τη μελέτη ανάπλασης της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας ενέκρινε κατά πλειοψηφία το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας στη συνεδρίασή του τη Δευτέρα 16 Μαΐου, προσθέτοντας ακόμη 2,37 εκατ. ευρώ στο κόστος για τη συνέχιση του «Μεγάλου Περιπάτου».
Οι μελέτες για την πεζοδρόμηση–ανάπλαση της κεντρική αθηναϊκής λεωφόρου αφορούν συνολική επιφάνεια 23 στρεμμάτων. Το έργο προβλέπει να δημιουργηθεί «ένας ευρύς κοινόχρηστος χώρος που θα ενοποιεί τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου με το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο και θα ολοκληρώνει τον αρχαιολογικό περίπατο από τον Κεραμεικό ως το Παναθηναϊκό Στάδιο, καθώς η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού». Με βάση τις μελέτες το κόστος των αναπλάσεων, συμπεριλαμβανομένων των παρεμβάσεων για την ανάπλαση του εμπορικού τριγώνου, σκαρφαλώνει πλέον στα 24,07 εκατ. ευρώ.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί εκατέρωθεν της κεντρικής νησίδας ένας χώρος αποκλειστικής χρήσης από τους πεζούς και τους ποδηλάτες επί της Βασιλίσσης Όλγας, εκατέρωθεν της κεντρικής νησίδας, μεταξύ της λεωφόρου Βασιλίσσης Αμαλίας και της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου, ενώ διατηρείται διάδρομος για την κυκλοφορία των μηχανοκίνητων οχημάτων που θα προβλέπεται να κινούνται επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας. Οι λωρίδες για τη διέλευση των Ι.Χ. θα είναι μικρότερες και θα επιτρέπεται μόνο η διέλευση των μέσων μαζικής μεταφοράς και οχημάτων των αθλούμενων στο κέντρο αντισφαίρισης, των αναπήρων, καθώς και των οχημάτων τροφοδοσίας των ξενοδοχείων και των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Για την υλοποίηση του έργου, για έναν χρόνο θα ισχύουν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Βασιλίσσης Όλγας.
Με τις τροποποιήσεις, λοιπόν, πέρα από τον λογαριασμό που φουσκώνει, η εκκίνηση του έργου μετατίθεται όλο και πιο κοντά στις αυτοδιοικητικές εκλογές.
Ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, αντιμετώπισε τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης στις μεθοδεύσεις του σαν «συνήθη γκρίνια», αναφέροντας ότι και στο παρελθόν για σημαντικές παρεμβάσεις στην πόλη, όπως για τις πεζοδρομήσεις της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Ερμού και Βουκουρεστίου, είχαν διατυπωθεί παρόμοιες ενστάσεις.

Από τη δημοτική κίνηση «Ανοιχτή Πόλη», ο Ρήγας Αξελός, ανέφερε ότι με όσα δρομολογούνται «ανατρέπεται άρδην η λειτουργία της πόλης», επισημαίνοντας το «υπέρογκο κόστος» για ένα σχέδιο που δεν είναι λειτουργικό. «Είπαμε “ναι” στην ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων, αλλά δεν έχουν επιλυθεί τα συγκοινωνιακά προβλήματα της σύνδεσης εντός πόλης, όπως των κατοίκων της Πλάκας με τους κατοίκους του Παγκρατίου», υπογράμμισε.

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Νίκος Σοφιανός, ανέφερε: «Επειδή έχει “καεί” ο “Μεγάλος Περίπατος”, τον φέρνετε στο δημοτικό συμβούλιο κομμάτι κομμάτι», τονίζοντας ότι το έργο στοχεύει στο «να υπηρετήσει το τουριστικό προϊόν Αθήνα και όχι τους κατοίκους της».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Πέτρος Κωνσταντίνου από την «Ανταρσία στις Γειτονίες» επισήμανε ότι: «Δεν υπάρχει κανένα άλλο όφελος από τον “Μεγάλο Περίπατο” για τους κατοίκους, παρά μόνον για τον τουρισμό, αφού μετατρέπει την Αθήνα σε τουριστική βιτρίνα».

 

ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2022 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet