Το τρένο, το αεροπλάνο και το πλοίο των καλοκαιρινών διακοπών δεν θα σαλπάρει φέτος για πολλούς συμπολίτες μας, αφού οι τιμές των καυσίμων έχουν κάνει απροσπέλαστους τους καλοκαιρινούς προορισμούς για τον οικογενειακό προϋπολογισμό των Ελληνίδων και των Ελλήνων. Η αύξηση στα καύσιμα αποτυπώνεται και στην καθημερινή δαπάνη των κατοίκων των μεγάλων πόλεων, που μαζί με τις αυξήσεις στους λογαριασμούς του ρεύματος και τη γενικότερη ακρίβεια στα τρόφιμα, μειώνουν το διαθέσιμο εισόδημα για διακοπές, αλλά και στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, αφού τα ακτοπλοϊκά συναγωνίζονται σε ύψος τιμών τα αεροπορικά. Έτσι κρατήσεις από έλληνες επισκέπτες υπάρχουν μεν, με πολλή αγωνία δε για τις αυξανόμενες τιμές των εισιτηρίων που μειώνουν τις μέρες διαμονής. Πάντως, όσοι από εμάς δεν έχουν σπίτι στο χωριό ή στο νησί, θα δυσκολευτούν πολύ να προσθέσουν στις τιμές των εισιτηρίων και δαπάνη διαμονής για κάποιο τουριστικό προορισμό. Μια απλή δημοσκόπηση στον κύκλο των κοντινών μας ανθρώπων θα μας πείσει: οι διακοπές για φέτος δεν θα είναι για πολλούς σε τόπους μακρινούς –ή λιγότερο μακρινούς– και ονειρεμένους.

 

«Η κίνηση στο νησί της Νάξου είναι πολύ αυξημένη αυτή τη στιγμή αλλά κυρίως από τουρίστες που έρχονται στη χώρα μας από την Ιταλία, την Ελβετία και την Αμερική» επισημαίνει στην Εποχή ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Νάξου, Μάνος Μπαρδάνης. Για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος υπάρχουν κρατήσεις και από Έλληνες, αλλά το τελευταίο εικοσαήμερο δεχόμαστε αρκετές ερωτήσεις από Έλληνες, που θέλουν να κάνουν τις διακοπές στο νησί, για τις τιμές των ακτοπλοϊκών. Υπάρχει επιφυλακτικότητα, ενώ κάποιοι από αυτούς μειώνουν τις ημέρες διαμονής τους στα καταλύματα του νησιού, τα οποία είναι κυρίως μικρές οικογενειακές ξενοδοχειακές μονάδες, όπου η τιμή για ένα δίκλινο κυμαίνεται στα 80 με 100 ευρώ η διανυκτέρευση με πρωινό». Η δε τιμή της βενζίνης στο νησί κυμαίνεται στα 2,47 ευρώ το λίτρο και οι διαδρομές για να επισκεφτεί κάποιος τις πανέμορφες παραλίες της Νάξου είναι αρκετές. Η επιλογή ενοικίασης αυτοκινήτου, ως εναλλακτική στη μεταφορά οχήματος με πλοίο, κόστος που ακολουθεί κάθετα  ανοδική πορεία, είναι και αυτές τσουχτερές, αφού κυμαίνονται στα 60 με 70 ευρώ ανά ημέρα στο νησί της Νάξου. «Ελπίζουμε να κινηθούμε σε επίπεδα προ κορονοϊού» σημειώνει ο Μ. Μπαρδάνης, αλλά αυτό μένει να το δούμε.

«Η κινητικότητα για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος είναι αρκετή» στη Χαλκιδική, δηλώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχειών Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος, «παρόλο που τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ακριβά». Πρόκειται για ένα πρώτο διήμερο με «ελληνική» κινητικότητα και στη συνέχεια υπάρχουν κρατήσεις από Έλληνες μετά τις 15 Ιουλίου. «Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικά προβλήματα διότι το λειτουργικό κόστος των ξενοδοχειακών μονάδων έχει αυξηθεί πάρα πολύ και προσπαθούμε η αύξηση στην τελική υπηρεσία να είναι λελογισμένη, της τάξης του 5 με 10%», επισημαίνει ο Γ. Τάσιος. Πάντως η ακρίβεια έχει χτυπήσει κυρίως τη μετακίνηση προς τους τόπους διακοπών όχι τόσο τη διαμονή, όπου οι τιμές κινούνται από τα 60 έως τα 100 ευρώ για ένα δίκλινο με πρωινό. Πάντως για όσους επισκεφτούν τη Χαλκιδική με αυτοκίνητο, η τιμή της βενζίνης στην περιοχή κινείται στα 2,35 ευρώ το λίτρο.

Επίσης, όσον αφορά το Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του ΟΑΕΔ, του οποίου η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για το νέο πρόγραμμα, που θα ξεκινήσει μετά την 1η Αυγούστου, αναμένεται να ανοίξει τις επόμενες μέρες, όπως όλα δείχνουν δεν θα αυξήσει τον αριθμό των επιταγών που θα μοιράσει. Θα παραμείνουν 300.000 και οι επιπλέον διατιθέμενοι πόροι φαίνεται πως θα χρησιμοποιηθούν για να μειωθεί το ποσοστό συμμετοχής των δικαιούχων στα αυξημένα έξοδα. Ταυτόχρονα αναμένεται να δοθούν υψηλότερα ποσά στα ξενοδοχεία, ώστε να δηλώσει συμμετοχή μεγαλύτερος αριθμός και να είναι διαθέσιμα περισσότερα δωμάτια σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Το τριήμερο της αργίας του Αγίου Πνεύματος φαίνεται μάλλον ότι, για όσους επιλέξουν να μετακινηθούν, θα είναι ένα γερό κρας τεστ για το μέλλον των θερινών διακοπών τους. Εκεί θα φανεί αν και ποιο πορτοφόλι αντέχει στην πράξη. Της πλειοψηφίας των εργαζομένων μάλλον δεν θα είναι από τα ανθεκτικά πάντως…

 

ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2022 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet