«The Republic» και «Σύμπτωμα»



Εκτός από το ντοκιμαντέρ του Κώστα Βάκκα, δύο ακόμη ελληνικές ταινίες προβάλλονται στις αίθουσες από την περασμένη Πέμπτη.
Στο «The republic», ο Δημήτρης Τζέτζας παρουσιάζει μια κοινωνία παρακμής και διαφθοράς, σκηνοθετώντας μια αστυνομική ταινία γεμάτη ίντριγκες και ανατροπές.
Ο Αχιλλέας, ιδιωτικός αστυνομικός, αναλαμβάνει να κάνει παράνομες παρακολουθήσεις για λογαριασμό ενός μεγαλοδημοσιογράφου, του Μάριου Σφήκα. Όταν όμως βλέπει κάτι που δεν του αρέσει καθόλου, παραιτείται. Στην ιστορία εμπλέκονται διεφθαρμένοι πολιτικοί, αστυνομικοί, επιχειρηματίες, όλοι έχοντας έναν κοινό σκοπό: το κέρδος. Εκδίκηση και αίμα, βία και διαφθορά, εκμετάλλευση ανθρώπων, κυκλώματα πορνείας, όλα μαζί ανακατωμένα σε μια ταινία με σωστό σκηνοθετικό ρυθμό η οποία κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή. Λιγάκι φορτωμένη, όμως, με το σενάριο να μπουκώνεται με πολλά και να χάνεται, έτσι, η ευκαιρία για κάτι ακόμη καλύτερο.
Πάντως η ταινία είναι ατμοσφαιρική και σε αυτό βοηθά η διεύθυνση φωτογραφίας αλλά και η μουσική. Ο σκηνοθέτης με την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του δεν τα πηγαίνει καθόλου άσχημα και μέσα από το αστυνομικό θρίλερ καταδεικνύει τη διαφθορά ενός ολόκληρου συστήματος και μιας ολόκληρης κοινωνίας.
Στο «Σύμπτωμα», ο Άγγελος Φραντζής σκηνοθετεί μια εξαιρετικά καλογυρισμένη ταινία η οποία ανήκει στο είδος του φανταστικού κινηματογράφου. Ένα παράξενο πλάσμα με κέρατα αναστατώνει την ήσυχη ζωή σε ένα απομονωμένο νησί. Οι κάτοικοι το καταδιώκουν, μια κοπέλα τους βοηθά.
Η ταινία προβλήθηκε στο 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Δυσνόητο σενάριο, με το θεατή να αναζητά με αγωνία να του δοθούν κάποια κλειδιά για να καταφέρει να αποκρυπτογραφήσει το μυστήριο. Όχι του κερασφόρου πλάσματος αλλά του σεναρίου. Κάτι μπορεί να ανακαλύψει ο προσεκτικός θεατής στο μέσο της ταινίας, εκεί όπου μια παρέα συζητά τρώγωντας και πίνοντας, αλλά και πάλι η απάντηση δεν είναι αρκούντως πειστική. Εν κατακλείδι, η ταινία του Φραντζή είναι άψογη από τεχνικής πλευράς. Αλλά, ως εκεί. Για μια ταινία του φανταστικού κινηματογράφου δεν αρκεί μόνον ένα πλάσμα με κέρατα, χρειάζονται κι άλλα πράγματα και πάνω απ’ όλα, σενάριο.

Στράτος Κερσανίδης
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2022 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet