«Bad guy»

 

 

 

Οι ευημερούσες οικονομίες της Άπω Ανατολής, όπως η Νότια Κορέα, δεν έχουν να επιδείξουν μόνον υψηλούς δείκτες ανάπτυξης, πρόοδο στις τεχνολογίες αιχμής και αλματώδη αύξηση του ΑΕΠ. Έχουν και μια άλλη πλευρά η οποία δεν διαφημίζεται αλλά παραμένει στη σιωπή και το σκοτάδι. Είναι οι άνθρωποι οι οποίοι ζουν στο περιθώριο, οι απόκληροι της ζωής, οι εξορισμένοι από το οικονομικό θαύμα. Αυτός είναι ο κόσμος του Κιμ Κι Ντουκ, μέσα σε αυτόν κινείται ο μεγάλος νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης, ο οποίος με την ιδιαίτερη ματιά του αναδεικνύει τα πάθη, τις ανισότητες, την περιθωριοποίηση.

Το «Bad guy», ταινία που γύρισε το 2001, είναι ίσως η πιο τολμηρή από τις ταινίες του, η οποία, με τρόπο κυνικό, περιγράφει εκείνον τον «άλλον κόσμο» που ζει στο μεταίχμιο της κοινωνικής αποδοχής. Ο ήρωάς του, Χαν-Κι, εκπροσωπεί αυτόν τον κόσμο. Άνθρωπος του υποκόσμου ζει στην περιοχή με τα μπουρδέλα. Όταν συναντά μια παλιά του συμφοιτήτρια, την Σουν-Χουά, γοητεύεται. Εκείνη όμως αδιαφορεί κι όταν ο Χαν-Γκι προσπαθεί να την φιλήσει η κοπέλα τον απωθεί. Μετά από αυτό βάζει σε ενέργεια ένα σχέδιο εκδίκησης. Καταφέρνει να την φυλακίσει και να την εκπορνεύσει. Ο ίδιος την παρακολουθεί κρυφά από ένα πλαϊνό δωμάτιο και ενώ η Σουν-Χουά μέρα με τη μέρα μαραζώνει, εκείνος βυθίζεται σε ένα μείγμα συναισθημάτων αγάπης, μίσους, λύπησης και απόγνωσης.

Όπως ήταν φυσικό, η τολμηρή και αιρετική ματιά του Κιμ Κι Ντουκ στην κοινωνία της πατρίδας του, ματιά μη πολιτικώς ορθή, αλλά 100% πολιτική, εξόργισε τους οπαδούς της καθεστηκυίας τάξης και ηθικής. Από την άλλη πλευρά, η ταινία εκθειάστηκε από μεγάλη μερίδα κριτικών, προβλήθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ και βραβεύτηκε. Ως απάντηση στις αντιδράσεις κάποιων φεμινιστικών οργανώσεων, ο Κιμ Κι Ντουκ είχε δηλώσει: «Θεωρώ ότι οι γυναίκες βρίσκονται σε ένα ανώτερο επίπεδο από τους πάντες. Διαθέτουν κάτι που οι άντρες έχουν πάντα ανάγκη και θα πλήρωναν για να το αποκτήσουν. Πιθανότατα θα διαφωνήσετε μαζί μου, αλλά κατά τη γνώμη μου η σχέση μεταξύ γυναικών και ανδρών είναι έτσι κι αλλιώς ένα είδος πορνείας, παρόλο που δεν υφίσταται ανταλλαγή χρημάτων...».

 

Προβάλλονται επίσης

 

«Η γυναίκα βασιλιάς» (The woman king) της Τζίνα-Πρινς, Μπάιθγουντ: Στη Δαχομένη -νυν Μπενίν- το 18ο αιώνα, μια ομάδα γενναίων πολεμιστριών, οι Αγκότζι, προστάτευε το βασίλειο. Στην ταινία παρακολουθούμε τη στρατηγό Νανίσκα, η οποία αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει την επόμενη γενιά πολεμιστριών, οι οποίες θα πρέπει να υπερασπίσουν την ελευθερία τους από το μεγαλύτερο εχθρό. Η ταινία είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα.

«Χαμογέλα» (Smile) του Πάρκερ Φιν: Ύστερα από ένα αλλόκοτο, τραυματικό δυστύχημα με μια ασθενή της, η δρ Ρόουζ Κότερ αρχίζει να βιώνει τρομακτικά, ανεξήγητα γεγονότα. Με τον τρόμο να σαρώνει τη ζωή της, η Ρόουζ πρέπει να αντιμετωπίσει το προβληματικό παρελθόν της για να επιβιώσει και να ξεφύγει από την τρομακτική πραγματικότητα. Ταινία τρόμου.

«Ο έρωτας τα αλλάζει όλα» (The good house) των Μάγια Φορμπς και Γουάλας Βολοντάρσκι: Στο Γουεντόβερ, μια μικρή πόλη στη Νέα Αγγλία, ζει η Χίλντι Γκουντ, η οποία εκτός από μεσίτρια είναι και απόγονος των Μαγισσών του Σάλεμ! Όταν συναντά έναν παλιό της έρωτα, τον Φρανκ Γκέτσελ, και επανασυνδέεται μαζί του, η ισορροπημένη, ως τότε ζωή της, αρχίζει να διαταράσσεται. Κρυμμένα συναισθήματα και μυστικά έρχονται στην επιφάνεια και η Χίλντι έρχεται αντιμέτωπη με τον εαυτό της, κάτι που απέφευγε να κάνει ως τότε. Κομεντί με την Σιγκούρνι Γουίβερ και τον Κέβιν Κλάιν.

 

Στράτος Κερσανίδης strakersan@gmail.com
kersanidis.wordpress.com
Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2022 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet