«Στην αυλή του σχολείου» (Playground) της Λορά Βαντέλ: Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο η βελγίδα σκηνοθέτρια αναμετριέται με ένα σύγχρονο κοινωνικό πρόβλημα, το οποίο παίρνει πλέον μεγάλες διαστάσεις: τον σχολικό εκφοβισμό. Στην ταινία βλέπουμε τον Αμπέλ, έναν 7χρονο μαθητή, να πέφτει θύμα μπούλινγκ. Το αντιλαμβάνεται όμως η μεγάλη του αδελφή, η Νορά, η οποία σπεύδει να τον προστατεύσει. Εκείνος όμως της ζητά να μην πει τίποτα.

Η σκηνοθέτρια, λέει για την ταινία της: « Η παιδική ηλικία είναι η εποχή των πρώτων ανακαλύψεων, όταν η ζωή και οι σχέσεις βιώνονται με πολύ έντονο τρόπο. Είναι η στιγμή που σχηματίζεται και κατασκευάζεται ο ψυχισμός μας. […] Επέλεξα ως πλαίσιο το σχολείο, και συγκεκριμένα την αυλή, γιατί αποτελεί μια μικροκοινωνία, κι εκεί τίθεται το θέμα της ένταξης. […] Επίσης, τα αδέρφια μας μας καθορίζουν, γι′ αυτό ξεκίνησα την ιστορία από ’κει, κι αυτή η σχέση είναι που υπονομεύεται στην ταινία. Η Νορά θα απορρίψει τον αδερφό της γιατί νιώθει ότι είναι ο μόνος τρόπος να ενσωματωθεί στο νέο κοινωνικό σύνολο. […] Το φιλμ είναι ξεκάθαρα επηρεασμένο από το σινεμά των αδερφών Νταρντέν, έμαθα πολλά από τις ταινίες τους. Είναι όμως κι από τους Αμπάς Κιαροστάμι, Μπρούνο Ντιμόν, Μίκαελ Χάνεκε, Σαντάλ Ακερμάν. Το κοινό στοιχείο τους είναι ότι δείχνουν τον άνθρωπο στα χειρότερά του, αλλά το κάνουν με τόση αγάπη και ευγένεια, που πάντα καταφέρνουν να τον επαναφέρουν στην πιο δίκαιη και όμορφη κατάστασή του».

«Η κυρία Χάρις πάει στο Παρίσι» (Mrs Hrris go to Paris) του Άντονι Φαμπιάν: Η Άντα Χάρις έχασε τον άνδρα της στον πόλεμο και η ίδια ζει στο Λονδίνο μοναχικά όπου εργάζεται ως καθαρίστρια. Όταν ανακαλύπτει ένα υπέροχο φόρεμα Ντιόρ στη ντουλάπα ενός σπιτιού που καθαρίζει, νιώθει την επιθυμία να την κατακλύζει. Βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Πολ Γκαλίκο.

«Η πρόσκληση» (The invitation) της Τζέσικα Μ. Τόμσον: Ένα τεστ DNA αποκαλύπτει στην Έβι την ύπαρξη ενός μακρινού ξαδέλφου. Έχοντας μείνει μόνη στον κόσμο, αποδέχεται την πρόσκληση να τον επισκεφθεί. Φτάνει σε μια πολυτελή έπαυλη και εκεί σαγηνεύεται από τον οικοδεσπότη. Σύντομα όμως θα βρεθεί μπροστά σε έναν εφιάλτη. Ελεύθερη μεταφορά του Δράκουλα, του Μπραμ Στόκερ.

«Πνεύμα στο σπίτι» (Finnik) του Ντένις Τσερνόβ: Τα φιν είναι κάποια παράξενα όντα που ζουν στα σπίτια μας… αλλά δεν το γνωρίζουμε! Ένα τέτοιο είναι κι ο Φίνικ το οποίο κάνει συνεχώς φάρσες σε όσους μένουν στο σπίτι. Όταν μια νέα οικογένεια θα έρθει να μείνει στο σπίτι τα κόλπα του Φίνικ φαίνεται να μην πιάνουν! Κινούμενα σχέδια.

Ο Κοτολαγός και το Χάμστερ του Σκότους (Chickenhare and the Hamster of Darkness) των Μπεν Στάσεν και Μπένζαμιν Μουσκέ: Η ταινία ακολουθεί έναν νεαρό ήρωα γεννημένο μισός κοτόπουλο, μισός λαγός. Πρόθυμος να ταιριάξει και να αγαπηθεί παρά τις διαφορές του, έχει εμμονή με την περιπέτεια, παρά την αδεξιότητά του. Κινούμενα σχέδια με γαλλική και βελγική καταγωγή για το δικαίωμα στη διαφορετικότητα. 

«Τα σαγόνια του Καρχαρία» (Jaws) του Στίβεν Σπίλμπεργκ: Η μεγάλη επιτυχία του 1975, σκηνοθετημένη από τον μετρ, Στίβεν Σπίλμπεργκ, επανέρχεται σε επανέκδοση.

 

Στράτος Κερσανίδης strakersan@gmail.com
kersanidis.wordpress.com
Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2024 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet