Τη σκόνη που είχε σηκώσει η Νέα Δημοκρατία για το θέμα της ψήφου των αποδήμων προφανώς και θα την θυμούνται οι αναγνώστες της «Εποχής». Θα θυμούνται ακόμα ότι ο εν λόγω επικοινωνιακός ορυμαγδός είχε συνοδευτεί και με αναθέματα στην Αριστερά, η οποία, υποτίθεται, ότι δεν έχει καμία έγνοια για τους συμπατριώτες Έλληνες του εξωτερικού κτλ, κτλ…

Τι κάνει, όμως, η κυβέρνηση των αρίστων για να συνεχιστεί ανεμπόδιστα η εκπαίδευση στα ελληνικά των νεαρών Ελλήνων δεύτερης και τρίτης γενιάς; Αδιαφορεί παντελώς, αυτό κάνει. Βάζει εμπόδια, αφήνει κενά, δεν απαντά σε επιστολές διαμαρτυρίες και προκαλεί οργή στους Έλληνες του εξωτερικού, οι οποίοι διαπιστώνουν ότι πρέπει να επωμιστούν οι ίδιοι την ευθύνη και τα έξοδα της εκμάθησης των ελληνικών στα παιδιά τους.

Το πρόβλημα είχε διαπιστωθεί ήδη από τα τέλη του Αυγούστου σε μία σειρά από χώρες, όπως η Γαλλία (κυρίως στην κοινότητα του Παρισιού, αλλά όχι μόνο), το Βέλγιο και η Ολλανδία. Ενημερώθηκε έγκαιρα το ελληνικό γραφείο εκπαίδευσης στις Βρυξέλλες, ενώ επιστολές στάλθηκαν και στο υπουργείο Παιδείας. Η απάντηση; Άκρα του τάφου σιωπή, καμία αντίδραση, καμία ανταπόκριση.

Εν τω μεταξύ, μόνο στο Παρίσι τα τμήματα ελληνικής γλώσσας μετρούν ήδη τέσσερις εκπαιδευτικούς λιγότερους σε σχέση με πέρυσι. Στο Βέλγιο, μιλώντας για το σύνολο της βελγικής επικράτειας, οι εκπαιδευτικοί που λείπουν σε σχέση με πέρυσι είναι οκτώ. Στην Ολλανδία μία από τα ίδια, ενώ –και εδώ είναι το οξύμωρο– ο αριθμός των μαθητών αυξάνεται λόγω της μετανάστευσης Ελλήνων στη χώρα κατά τα χρόνια της κρίσης.

Ακόμα και στην ελληνόφωνη σε πολλά σημεία Σικελία, το υπουργείο Παιδείας απαξιοί να αποσπάσει εκπαιδευτικό. Εφέτος, ας πούμε, καλύφθηκαν οι ανάγκες του Παλέρμο, αλλά όχι της Μεσίνα, η οποία μετά από τέσσερα χρόνια εξαιρετικής επιτυχίας των μαθημάτων ελληνικών, δεν έχει πια εκπαιδευτικό. Και να φανταστεί κανείς ότι το ενδιαφέρον είναι τεράστιο, μόνο πέρυσι παρακολούθησαν τα μαθήματα 200 μαθητές χωρισμένοι σε 10 τάξεις!

Για τέτοια υποκρισία μιλάμε. Όταν, δε, οι Έλληνες του Βελγίου και της Ολλανδίας απευθύνθηκαν στην επικεφαλής του γραφείου εκπαίδευσης Βρυξελλών, Φωτεινή Κολλάρα, πήραν, μεταξύ άλλων, και την απάντηση ότι «πρέπει τα χρήματα των ελλήνων φορολογουμένων να γίνονται σεβαστά».

Σε όλα τα παραπάνω η υπουργός Παιδείας αρκέστηκε σε εκθέσεις ιδεών από τηλεοράσεως. Βρέθηκε, η αλήθεια είναι, στη δύσκολη θέση να ακούει τα παράπονα των ελλήνων παριζιάνων σε ζωντανή μετάδοση, εξού ίσως και η αμήχανη απάντηση: «Υπάρχουν τα σχολεία όπου διδάσκεται η γλώσσα, υπάρχουν και τα ΤΕΓ. Στα μεν σχολεία δεν υπάρχουν κενά. Σε ό,τι αφορά τα ΤΕΓ, θέλει μία προσοχή. Υπάρχουν τα αναγνωρισμένα και τα μη αναγνωρισμένα. Αν θέλει κάποιος να αναγνωριστεί, υπάρχει μία διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί. Η ελληνική πολιτεία οφείλει να υπηρετεί κατά προτεραιότητα τα αναγνωρισμένα ΤΕΓ», είπε η Νίκη Κεραμέως, αλλά ο τηλεοπτικός χρόνος της ΕΡΤ είχε ήδη τελειώσει. Δεν πρόλαβαν έτσι οι Έλληνες του Παρισιού να ενημερώσουν την υπουργό ότι στη Γαλλία υπάρχουν μόνο ΤΕΓ και όχι ελληνικά σχολεία εν γένει. Η κα Κεραμέως δεν γνωρίζει καν το αντικείμενο στο οποίο αναφέρεται!

Οι συνέπειες της έλλειψης εκπαιδευτικών στις ελληνικές κοινότητες της Ευρώπης είναι ήδη ορατές. Η διαρροή μαθητών θεωρείται δεδομένη, αφού πολλοί από τους γονείς συμπεραίνουν ότι δεν έχει κανένα νόημα να στέλνουν τα παιδιά τους σε υποστελεχωμένα ΤΕΓ, στα οποία υπάρχουν ελάχιστοι εκπαιδευτικοί και παιδιά πολλών επιπέδων. Προτιμούν, έτσι, όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα, τα ιδιαίτερα μαθήματα. Όσοι, πάλι, δεν την έχουν, αρκούνται στην εξάσκηση με τις καθημερινές συνομιλίες στο σπίτι.

Το χειρότερο; Εφόσον κάποιος από τους Έλληνες θελήσει να επαναπατριστεί, έχει πλέον έναν λιγότερο λόγο να το κάνει. Το παιδί ή τα παιδιά τους, εφόσον επιστρέψουν στην Ελλάδα, χωρίς να γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα, δεν μπορούν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους σε ελληνικά σχολεία. Το πρόβλημα αντιμετωπίζουν ήδη γονείς που επαναπατρίστηκαν και αναγκάστηκαν να γράψουν τα παιδιά τους σε ξενόγλωσσα σχολεία.

Για το σημαντικότατο ζήτημα της έλλειψης εκπαιδευτικών στις ελληνικές κοινότητες ανά την Ευρώπη κατέθεσαν σχετική ερώτηση στη Βουλή 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία της βουλεύτριας Μερόπης Τζούφη. Κάποια στιγμή στο μέλλον, η Νίκη Κεραμέως θα ανέβει στο βήμα και θα δώσει τη δική της εξήγηση, ακολουθώντας την προσφιλή της μέθοδο, την αντιστροφή της πραγματικότητας. Μέχρι τότε, όμως, οι απόδημοι Έλληνες, για τους οποίους η ελληνική Δεξιά δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί της, θα εξακολουθούν να βλέπουν τα τμήματα ελληνικής γλώσσας γεμάτα από μαθητές και άδεια από εκπαιδευτικούς. Ας το έχει αυτό στα υπόψη του ο Κυριάκος Μητσοτάκης όταν ξαναμιλήσει για επαναπατρισμό των Ελλήνων που έφυγαν από την Ελλάδα κατά τη διάρκεια της κρίσης.

 

Νίκος Γιαννόπουλος Περισσότερα Άρθρα
Πρόσφατα άρθρα ( Παιδεία )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2022 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet