Μια από τις χειρότερες επιπτώσεις του καθεστώτος Μητσοτάκη αποτελεί η καλλιέργεια ενός, άνευ προηγούμενου, αυταρχικού και ασύδοτου προφίλ που εμφανίζουν τα στελέχη του στον δημόσιο τομέα. Στελέχη που, με ύφος και νοοτροπία επιλοχία παλιάς κοπής, συμπεριφέρονται αυταρχικά κι απαξιωτικά κι επιδιώκουν να περάσουν διά πυρός και σιδήρου τις επιταγές της κυβέρνησης. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, με πρόσφατο παράδειγμα την απαράδεκτη στάση της διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης (ΔΔΕ) απέναντι στους εκπροσώπους της Δ΄ ΕΛΜΕ, του Συλλόγου Γονέων και του 15μελούς συμβουλίου των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Αφού πρώτα εγκάλεσε τους συγκεντρωμένους για την οργάνωση της μαζικής παράστασης διαμαρτυρίας, αρνήθηκε να απαντήσει ουσιαστικά σε όλα τα ζητήματα που τέθηκαν, αρκέστηκε σε ένα αόριστο «θα δούμε» και έκλεισε την πόρτα του γραφείου της. Δυστυχώς γι’ αυτήν, όμως, η ζωντάνια των μαθητών που φώναζαν διαρκώς συνθήματα έξω από το γραφείο της, την ανάγκασαν να αποχωρήσει.
Παρακάτω συνοψίζουμε τις, ουκ ολίγες, παράνομες, αντιεκπαιδευτικές και αντισυναδελφικές πρακτικές της διευθύντριας, που συνδέονται απευθείας με την αυταρχική νοοτροπία του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης Μητσοτάκη:
-
Η ΔΔΕ δεν προχώρησε τη διαδικασία μονιμοποίησης των νεοδιόριστων καθηγητών ειδικής αγωγής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Η δοκιμαστική περίοδος των νεοδιόριστων έληξε στις 19/8/2022, επομένως η διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης όφειλε να εκδοθεί το αργότερο έως τις 19/10/2022.
-
Τοποθέτησε χωρίς προκήρυξη και με πλήρη αδιαφάνεια εκπαιδευτικούς στα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ), χωρίς να αναρτά τις τοποθετήσεις αυτές στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ.
-
Έδωσε πλασματικά κενά στο υπουργείο βάσει των οποίων οι αναπληρωτές τοποθετήθηκαν μέσω του συστήματος του υπουργείου σε κενά που δεν υπήρχαν.
-
Μετά τον δεύτερο μήνα από την έναρξη των μαθημάτων, προχώρησε στη σύμπτυξη τμημάτων αδιαφορώντας για τα αρνητικά μαθησιακά αποτελέσματα, αφού στα νέα τμήματα που θα προκύψουν ο αριθμός των μαθητών φτάνει τους 27 μαθητές ανά τμήμα. Στον αντίποδα δεν εγκρίνει σε άλλα σχολεία το σπάσιμο τμημάτων με 28 και 29 μαθητές, περισσότερους, δηλαδή, από το ανώτερο προβλεπόμενο όριο .
-
Συνεχίζει τις περσινές παράνομες ενέργειές της, που ακυρώθηκαν μετά την παρέμβαση των ΕΛΜΕ. Διατάζει την υποχρεωτική μετακίνηση οργανικά ανηκόντων καθηγητών σε άλλα σχολεία, αφαιρώντας ώρες με τις οποίες συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με μαθήματα Β’ ανάθεσης.
-
Στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης αναρτώνται εσκεμμένα ελάχιστες αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να μην έχουν πληροφόρηση για τις τοποθετήσεις και να αδυνατούν να ελέγξουν τη νομιμότητά τους.
-
Από τον Αύγουστο ακόμη η ΔΔΕ και το νόθο Υπηρεσιακό Συμβούλιο με τους δοτούς «αιρετούς», εξυπηρετώντας την επικοινωνιακή πολιτική του υπουργείου, προχώρησε σε οριστικές τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου, αποσπασμένων και νεοδιόριστων καθηγητών. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε μέχρι τις 28/8, πριν ακόμη οριστικοποιηθούν τα κενά. Κατόπιν, αρνήθηκε να θεωρήσει προσωρινές τις τοποθετήσεις, αρνήθηκε να αποδεχτεί τα πάγια αιτήματα του κλάδου για την τήρηση κριτηρίων αντικειμενικότητας και διαφάνειας που δημιουργούν ισότιμους όρους σε όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών, αρνήθηκε να δώσει τα στοιχεία με τα κενά καθώς τα στοιχεία αυτά θα επιβεβαίωναν τις μεγάλες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό. Αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών ήταν ένα γενικευμένο μπάχαλο με συνεχείς τοποθετήσεις και επανατοποθετήσεις καθηγητών που δημιούργησε τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων.
-
Η ΔΔΕ αντί να αναγνωρίσει το «λάθος» της και να δημοσιεύσει τα εναπομείναντα πραγματικά κενά, που προέκυψαν μετά τις τοποθετήσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών, για να ξεκινήσει διαδικασία νέων τοποθετήσεων, έκανε τοποθετήσεις κατά το δοκούν σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας. Επίσης, αναπληρωτές μετά την τοποθέτησή τους σε σχολικές μονάδες από το υπουργείο ανακάλυψαν ότι τα συγκεκριμένα κενά, που δόθηκαν από τη ΔΔΕ, είναι περιορισμένης διάρκειας ( π.χ. λήγουν τον Δεκέμβριο 2022 ). Οι ενδιαφερόμενοι δεν ενημερώθηκαν ποτέ και από κανέναν, όταν έκαναν την αίτηση τοποθέτησής τους, για την περιορισμένη διάρκεια των κενών.
Τέτοιου είδους νοοτροπίες και πρακτικές δεν μένουν αναπάντητες από το εκπαιδευτικό κίνημα. Η δημοσιοποίηση αυτών των γεγονότων, η ενημέρωση του κλάδου, των γονέων και των μαθητών για τα προβλήματα που δημιουργεί η αυταρχική στάση της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, έδωσε την σκυτάλη σε μια δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και σε νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας, την μέρα του Πολυτεχνείου, στα γραφεία της ΔΔΕ. Και έπεται συνέχεια…