Τα χρόνια της ξέφρενης αντιπαροχής, από χρόνο σε χρόνο, τα αναγνωρίσιμα κτίρια εξαφανίζονταν και οι άνθρωποι έχαναν τις σταθερές αναφορές τους.
Αυτές τις μέρες, οι κάτοικοι της πόλης μας χάνουν τα τοπόσημά τους. Διάβασα, σε εφημερίδα, δύο άρθρα που επιδιώκουν να μας πείσουν ότι, ουσιαστικά, το ιστορικό κέντρο της Αθήνας το έχουμε εγκαταλείψει οι κάτοικοι εδώ και καιρό, ενώ και οι κινηματογράφοι πλέον έχουν χάσει τους θεατές τους. Η μαζικότατη και συναισθηματικά εξαιρετικά φορτισμένη ανταπόκριση στο κάλεσμα των προβολών των τριών κινηματογράφων, την Κυριακή, καθώς και η αθρόα συμμετοχή πολιτών, στην πολύωρη συνέντευξη Τύπου στο Άστορ, για τη διάσωση των κινηματογράφων, αποτελούν πανηγυρική διάψευση της υποτιθέμενης εγκατάλειψης του αθηναϊκού κέντρου από μεριάς των κατοίκων. Στη σ.Τ. συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι σωματείων πολιτισμού, της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, της Ένωσης Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου, της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, σπουδαστές, σινεφίλ…
Μηνύματα συμπαράστασης έστειλαν ο Κεν Λόουτς και ο Εμίρ Κουστουρίτσα και, μέσω βίντεο, στην αρχή της συζήτησης, ο Φατίχ Ακίν χαρακτήρισε πολύ θλιβερά νέα ότι οι δύο κινηματογράφοι θα κλείσουν, το Άστορ μάλιστα το γνωρίζει καθώς έχει παρουσιάσει εκεί ταινία του. Ενώ ο Κώστας Γαβράς δήλωσε «είμαι μαζί σας σήμερα στο μεγάλο αγώνα για να σώσετε τις δυο αίθουσες του κινηματογράφου[...] Είμαστε όλοι μαζί, είναι πολύ διαφορετικό από το να τις βλέπετε στην τηλεόραση ή στο τηλέφωνό σας που είναι μια βαρβαρότητα. [...] Ελπίζω να πετύχετε γιατί είναι απαραίτητο». Η σημασία του «μαζί» τονίστηκε κατ’ επανάληψη από πολλούς ομιλητές. Ο Μπάμπης Κονταράκης αιθουσάρχης, μαζί με τον Ανδρέα Κονταράκη του Άστορ, καλούν «τους δημόσιους φορείς ΕΦΚΑ, υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, υπουργείο Πολιτισμού να πράξουν το καθήκον τους. [...] Ο ΕΦΚΑ, ιδιοκτήτης των κινηματογράφων Άστορ και Ιντεάλ, θέλει να τους εξαφανίσει αφού παραχωρεί τα κτίρια που στεγάζονται χωρίς να προβλέπει την απρόσκοπτη λειτουργία των δύο κινηματογράφων. Παρά τις αντιδράσεις σύσσωμης της κινηματογραφίας και του ομόφωνου ψηφίσματος του Δήμου Αθηναίων, ο ΕΦΚΑ εμποδίζει να κηρυχτούν διατηρητέοι χώροι ως προς τη χρήση τους που είναι και ο μόνος τρόπος που εγγυάται την απρόσκοπτη λειτουργία τους ενώ αποτελεί και ένα καθεστώς προστασίας που δικαιούνται και οι δύο κινηματογράφοι». Ο Ανδρέας Κονταράκης τόνισε στην ομιλία του ότι τα τελευταία οκτώ χρόνια έθεσε σε λειτουργία πέντε κινηματογράφους που είχαν εγκαταλειφτεί, ανάμεσά τους το Άστορ και το Ανδόρα.
Ο Γιώργος Σπένζος, στη συνέχεια, αναφέρθηκε στα 102 χρόνια λειτουργίας του Ιντεάλ, στη μεγάλη προσπάθεια του ίδιου και του αδελφού του Σπύρου να διασώσουν τον κινηματογράφο και στη συγκινητική τεράστια προσέλευση του κόσμου την Κυριακή που, ωστόσο, κανένα συστημικό κανάλι δεν ήταν εκεί για να καλύψει το γεγονός. Υπογράμμισε ότι τέσσερα κτίρια γύρω από τον κινηματογράφο, στην Πανεπιστήμιου, Χαριλάου Τρικούπη και Φειδίου είναι διατηρητέα, το Ιντεάλ, παρά την ιστορικότητά του, δεν έχει χαρακτηριστεί. Ενώ είναι εξοργιστική η απόφαση να κλείσουν οι κινηματογράφοι, παρότι η καταστροφή τους ελάχιστα θα προσφέρει στη λειτουργία των ξενοδοχείων.
Στο πάνελ προστέθηκαν και οι φωνές του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών Πανεπιστημίου Αθηνών, αντιπροσώπων της Ίριδας που, επίσης, κινδυνεύει με διακοπή λειτουργίας ενώ, στο τέλος, σινεφίλ κοινό, σκηνοθέτες, κριτικοί κινηματογράφου, διατύπωσαν το κοινό αίτημα τους να διασωθούν οι κινηματογράφοι της Αθήνας και άμεσα να χαρακτηριστούν διατηρητέοι.