Είναι γνωστό ότι η πανδημία ανέδειξε τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης, όπου αντί για την ενίσχυση των δομών του ΕΣΥ, κυρίως με προσωπικό, προτίμησε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με πρόχειρες λύσεις, κατατείνοντας μακροπρόθεσμα στην απαξίωση των δομών του.

Τις τελευταίες ημέρες έγινε απολύτως πλέον ξεκάθαρη η πολιτική αυτή, ειδικότερα στο ΕΚΑΒ, όπου αντί να το ενισχύσει με προσλήψεις και ασθενοφόρα, προσπαθεί προσωρινά με μπαλώματα, να συντηρήσει μια ελάχιστα στοιχειώδη λειτουργία του, προκειμένου να μην υπάρξει μια ενδεχόμενη κατάρρευσή, έως ότου προχωρήσει σε οριστική αντιμετώπιση του ζητήματος, προφανώς αλλάζοντας ριζικά τη δομή του.

Με μια αμφιβόλου αποτελεσματικότητας ΠΝΠ, προσπαθεί να το ενισχύσει με προσωπικό της Πυροσβεστικής, των Ενόπλων Δυνάμεων και των ΟΤΑ, ενώ γεννώνται ερωτήματα τα οποία, μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να έχουν απάντηση.

Η ΠΝΠ λοιπόν, προβλέπει την ενίσχυση του ΕΚΑΒ, Κέντρων Υγείας, Πολυδύναμων Περιφερειακών Ιατρείων νησιωτικών Δήμων, Δήμων ορεινών περιοχών και της Κρήτης, με προσωπικό από τους παραπάνω Φορείς, μέχρι όμως την 31-12-2023.

Τα ερωτήματα που τίθενται είναι:

1. Το προσωπικό των Φορέων θα διατίθεται στο ΕΚΑΒ «κατόπιν αιτήματος των δομών και απόφασης… του φορέα προέλευσης και εφόσον οι υπηρεσιακές ανάγκες δεν το απαγορεύουν». Δεδομένου όμως ότι η λειτουργία ενός ασθενοφόρου απαιτεί σταθερή διάθεση πληρώματός, δεν είναι καθόλου εγγυημένο κάτι τέτοιο, αν οι «υπηρεσιακές ανάγκες» των Φορέων δεν το επιτρέπουν.

2. Η λειτουργία ενός ασθενοφόρου με το πλήρωμά του είναι προγραμματιζόμενη τουλάχιστον μια βδομάδα πριν σε εβδομαδιαίο πρόγραμμά. Πώς είναι δυνατόν η Πυροσβεστική Υπηρεσία, εν μέσω θερινής περιόδου, να γνωρίζει διαθεσιμότητα προσωπικού, όπως και οι Ένοπλες Δυνάμεις και οι ΟΤΑ, που είναι σε περίοδο αδειών;

3. Το προσωπικό του ΕΚΑΒ, δηλαδή οι διασώστες - πληρώματα ασθενοφόρων, αποτελούν πιστοποιημένο προσωπικό από τον ΕΟΠΠΕΠ, αφού ακολουθήσουν εκπαίδευση δύο ετών σε ΙΕΚ αντίστοιχης ειδικότητας και ένα εξάμηνο πρακτικής εξάσκησης και διαθέτουν υψηλό επίπεδο κατάρτισης και εμπειρίας. Πότε θα εκπαιδευτούν όλοι οι διατιθέμενοι οδηγοί από τους Φορείς; Ποιοι θα είναι αυτοί; Πώς θα γίνει η εκπαίδευσή τους;

4. Στην ΠΝΠ αναφέρεται ότι «το Υπουργείο Υγείας, μέσω του Ε.Κ.Α.Β. και των οικείων Υγειονομικών Περιφερειών, καθώς και οι οικείοι Ο.Τ.Α. μεριμνούν για την εξασφάλιση καταλύματος για το διατιθέμενο ή αποσπώμενο προσωπικό και βαρύνονται, αντιστοίχως, με κάθε σχετική δαπάνη». Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ θα γελάσουν με την ψυχή τους, όταν, χρόνια τώρα, η μεγαλύτερη πληγή όσων συναδέλφων διασωστών του ΕΚΑΒ προσλαμβανόταν σε νησιά ήταν η εύρεση στέγης με υποφερτό ενοίκιο.

5. Πότε θα θεσμοθετηθεί κι από ποιους, το απαιτούμενο κανονιστικό και θεσμικό πλαίσιο όσων θα απασχολούνται στις μονάδες του ΕΚΑΒ;

6. Είναι κατανοητό ότι η εμπλοκή τους σε επείγον περιστατικό ενέχει πιθανές με ποινικές ή αστικές ευθύνες; Δηλαδή ότι υπάρχουν νομικοί κίνδυνοι σε περίπτωση που «κάτι πάει στραβά». Ποιος θα καλύψει νομικά το προσωπικό αυτό; Ή μήπως θα κινδυνέψει ακόμη και με απόλυση από την υπηρεσία του;

7. Στο ΕΚΑΒ, υπηρετούν περίπου 600 επικουρικοί διασώστες, σε σύνολο περίπου 3.500. Δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής, δεδηλωμένη βούληση της κυβέρνησης για τη συνέχιση των συμβάσεών τους και μετά τις 31/12. Τυπικά, από τον Σεπτέμβρη, θα πρέπει να αρχίσουν να παίρνουν υπόλοιπα αδειών (και προηγούμενων ετών), ρεπό κ.λπ. που σημαίνει, ότι το ΕΚΑΒ θα στερηθεί περίπου το 18% της δύναμής του, τεράστιο ποσοστό από το ήδη μειωμένο προσωπικό λόγω συνταξιοδοτήσεων. Θα μπορέσει προσωπικό άλλων Φορέων να καλύψει τουλάχιστον αυτές τις ελλείψεις; Αδύνατον.

8. Το επόμενο ερώτημα είναι πώς σε μια χώρα, που οι οικονομικοί της δείκτες εξελίσσονται εξαιρετικά, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση, δεν γίνονται άμεσες προσλήψεις προσωπικού, μέσω ΑΣΕΠ, με παράλληλη διατήρηση του (πολύτιμου) επικουρικού προσωπικού;

Μην ξεχνάμε ότι οι άνεργοι πιστοποιημένοι διασώστες είναι πάνω από 3.000.

Από πέρσι κατατέθηκε ερώτημα στη Βουλή για σύμβαση την οποία υπέγραψε μεγάλο δημόσιο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τις διακομιδές ασθενών του με ιδιωτικά ασθενοφόρα, με μηνιαία δαπάνη περίπου 22.000€, με εταιρεία της οποίας τα ασθενοφόρα, όταν υπεγράφη η σύμβαση, δεν διέθεταν την απαιτούμενη βεβαίωση καταλληλότητας ασθενοφόρου από το ΕΚΑΒ, για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων. Ακόμα απαντιέται το ερώτημα.

Εν τω μεταξύ, το Τμήμα Αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ, μια εμβληματική υπηρεσία του, με σημαντικό πολυετές έργο και αρκετά θύματα, ετοιμάζεται να δοθεί, δια στόματος πρωθυπουργού, «σε υπηρεσίες από το εξωτερικό». Παράλληλα, ετοιμάζεται, όπως μεταφέρουν δημοσιογραφικές πληροφορίες, από ξένη ασφαλιστική εταιρεία «ιδιωτικό ΕΚΑΒ» στο οποίο θα εκπροσωπούνται συμφέροντα δυο οικογενειών γνωστών πολιτικών προσώπων της Ελλάδας. Ενώ στο στάδιο της κατακύρωσης του διαγωνισμού, βρίσκεται η διαδικασία μίσθωσης ιδιωτικού ασθενοφόρο που θα καλύπτει τις δευτερογενείς μεταφορές στο Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης.

Προχωράει ακάθεκτα λοιπόν η συνεπής νεοφιλελεύθερη πολιτική στην Υγεία με την γνωστή συνταγή: Απαξίωση δημόσιων υπηρεσιών Υγείας, κατάτμησή τους και εν τέλει πώλησή τους σε ιδιώτες.

Την νύφη όλων των παραπάνω την πληρώνει πρώτιστα η κοινωνία, δηλαδή οι χαμηλόμισθοι, οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι άνεργοι, οι πρόσφυγες κι οι μετανάστες. Δευτερευόντως την πληρώνουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εν μέσω αντίξοων συνθηκών καλούνται να φέρουν εις πέρας πολλαπλάσιο έργο από αυτό που τους αντιστοιχεί και με όποιους κινδύνους συνεπάγεται αυτό για τη σωματική και ψυχική τους υγεία.

 

ΥΓ. Προκαλεί εντύπωση η εκκωφαντική σιωπή μικρόσχημων και μεγαλόσχημων συνδικαλιστικών παραγόντων τα τελευταία έτη, για τους οποίους σε άλλες εποχές ακόμα και η «καλημέρα» αποτελούσε αιτία καταγγελιών.

 

Κώστας Καρακατσιανόπουλος Ο Κώστας Καρακατσιανόπουλος είναι μηχανολόγος μηχανικός, τ. πρόεδρος ΕΚΑΒ. Περισσότερα Άρθρα
Πρόσφατα άρθρα ( Υγεία )
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2024 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet