Το τελευταίο διάστημα η πόλη της Πάτρας και οι περιοχές που εξυπηρετούνται, ήρθαν αντιμέτωπες με την υπολειτουργία του προαστιακού σιδηρόδρομου. Η συστηματική απαξίωση του συγκεκριμένου μέσου μεταφοράς, οι αναβολές και καθυστερήσεις δρομολογίων αποθαρρύνουν το επιβατικό κοινό για τη χρήση του.

Ο προαστιακός εξυπηρετεί ένα μεγάλο κομμάτι του δήμου Πατρέων και του δήμου Δυτικής Αχαΐας, όπου σύμφωνα με ανακοινώσεις ίσως ξεπερνούν τους 8.000 χρήστες καθημερινά. Αποτελεί γεγονός ότι η σύνδεση με δρομολόγια από το νότιο τμήμα της Πάτρας έως την Κάτω Αχαΐα διακόπτεται πολύ νωρίς το απόγευμα. Το επιβατικό κοινό, λοιπόν, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τον προαστιακό για λόγους εργασίας ή αναψυχής σε παραλιακές περιοχές στο μη εξυπηρετούμενο ωράριο κάλυψης. Με τον προαστιακό δεν θα επιβαρυνόταν με ιδιωτικά οχήματα το οδικό δίκτυο και θα ενισχύονταν οι περιοχές πέραν των αστικών και υπεραστικών λεωφορείων που δεν είναι συχνά.

Μέσα σε όλο αυτό το δυσχερές κλίμα για πάνω από ένα μήνα αναστάλθηκε η κάλυψη του προαστιακού όπως υφίστατο. Ας αναπτύξουμε λίγο το χρονικό. Με ανακοίνωσή της στις 10/06 η Hellenic Train δίχως να δίνει ακριβής αιτιολόγηση εκκίνησε τη σύνδεση της εξυπηρέτησης με λεωφορεία της γραμμής Άγιος Ανδρέας – Καμίνια – Κάτω Αχαΐα – Καμίνια – Άγιος Ανδρέας, σημειώνοντας ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις. Παράλληλα, για άλλες δύο ημέρες με άλλη ανακοίνωσή της η Hellenic Train ανέφερε ότι: «…από τη Δευτέρα 19/6/2023 έως και την Τρίτη 20/6/2023, λόγω εργασιών στη σιδηροδρομική υποδομή από τον ΟΣΕ (διαχειριστή υποδομής), διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων του προαστιακού στο τμήμα Άγιος Ανδρέας – Πάτρα – Ρίο» πάλι με αντικατάσταση λεωφορείων. Επίσης, από τις αρχές Ιουνίου οι εργαζόμενοι στο συνεργείο της Πάτρας είχαν προειδοποιήσει για ελλείψεις προσωπικού στο τμήμα Συντήρησης, το οποίο χρειάζεται άμεση ενίσχυση, καθώς η μη ενίσχυση θα επέφερε προβλήματα με στρεβλώσεις στις γραμμές όπως και επιβεβαιώθηκαν.

Η αντίδραση από τη δημοτική αρχή της Πάτρας ήρθε μετά από 10 μέρες, όπου ζητούσε εξηγήσεις για τη διακοπή των δρομολογίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι εδώ και 3 χρόνια από τη μεγάλη λαϊκή κινητοποίηση τον Ιούλιο του 2020 για την υπογειοποίηση του τρένου, την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία του προαστιακού, καθώς για την ομοθυμία μέσω ομόφωνων αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου της Πάτρας, η δημοτική αρχή δεν έχει αρθρώσει κουβέντα για τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της πόλης πέραν των συνηθισμένων επιστολών που δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα. Επιπρόσθετα, άλλη μια παρόμοια κινητοποίηση ακυρώθηκε τον Ιούνιο του 2022 και από τότε αναμένουμε τη νέα ημερομηνία διεξαγωγής.

Η ασυνεννοησία μεταξύ ιθυνόντων εντάθηκε στις 6 Ιουλίου, όταν δίχως καμία ενημέρωση στον ΟΣΕ, του διαχειριστή της υποδομής, η Hellenic Train ανακοίνωσε την ενεργοποίηση των δρομολογίων του νότιου τμήματος του προαστιακού Πάτρας (Άγιος Ανδρέας – Καμίνια – Κάτω Αχαΐα) για τις 7 Ιουλίου. Μετά από κάποιες ώρες με νέα ανακοίνωση της η Hellenic Train για λόγους υποδομής ανέβαλε την έναρξη δρομολογίων στο νότιο τμήμα του προαστιακού Πατρών έως το Σάββατο 8 Ιουλίου.

Τα προβλήματα, όμως, συνεχίζονται καθώς, μετά από πρόσφατη ανακοίνωση της Hellenic Train, στα δρομολόγια που είχαν αντικατασταθεί με λεωφορεία και θα γίνονταν από τον συρμό από τις 8 Ιουλίου, οι επιβάτες κάνουν λόγω για έλλειψη αερισμού και καθυστερήσεων δρομολογίων από την ημέρα επαναφοράς.

Απαιτείται να σταματήσει η συστηματική απαξίωση της σιδηροδρομικής γραμμής του προαστιακού της Πάτρας. Ενίσχυση με πόρους για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, πρόσληψη προσωπικού για την απρόσκοπτη λειτουργία και ασφαλή μεταφορά των επιβατών. Για την Πάτρα, την Αχαΐα πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα της υπογειοποίησης του τρένου όπως έχουν προταθεί και αποφασιστεί από τον λαό της Πάτρας, δηλαδή την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο έως Αγ. Ανδρέα – Νέο Λιμάνι – Νότιες Συνοικίες, πράγμα σύμφωνο με τον γενικό πολεοδομικό σχεδιασμό, δίχως εκπτώσεις που επιδιώκει η κυβέρνησης της ΝΔ. Η Πάτρα οφείλει να δει την αναπτυξιακή της υπεροχή μέσα από έργα συγκοινωνιών και μεταφορών. Φτάνει πια με την καθυστέρηση και την απαξίωση.

 

Δημήτρης Παπαδόπουλος Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στον δήμο Πατρέων
με την παράταξη «Πάτρα Σπουδαία και Πάλι»
Περισσότερα Άρθρα
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2023 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet